knooters Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Har fryseren full av bær (mest blåbær, men også rips, bringebær og litt bjørnebær), langt mer enn jeg kan lage syltetøy av. Tenkte egentlig lage vanlig saft av det, men tanken slo meg - går det ikke an å lage energidrikk (typ. Burn, Monster e.l.) med bærsaften oppi som smak? Noen som har prøvd, og har noen tips?
Taluno Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Problemet vil være å få tak i koffein til å ha oppi. Jeg ville heller ha laget eddik av bærene, det er helt fantastisk med bæreddik på is, i desserter og på salater! Det tåler stå ganske lenge også! 2 1
knooters Skrevet 16. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2023 On 5/15/2023 at 5:50 PM, Taluno said: Problemet vil være å få tak i koffein til å ha oppi. Jeg ville heller ha laget eddik av bærene, det er helt fantastisk med bæreddik på is, i desserter og på salater! Det tåler stå ganske lenge også! Jeg drikker bare kaffe. Er det forbudt selge ren koffein i en eller annen form som kan brukes direkte i drikke?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Jeg fikk kjøpe koffein i pulverform for mange år siden, men mulig reglene er endret nå. Kanskje det isåfall fortsatt er lov å kjøpe og ta med fra sverige? Anonymkode: 09dae...f63
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 knooters skrev (5 timer siden): Jeg drikker bare kaffe. Er det forbudt selge ren koffein i en eller annen form som kan brukes direkte i drikke? Du kan kjøpe koffein tabletter og knuse. Løser seg nok greit opp i drikken. Bare et forslag, har ikke prøvd selv. Anonymkode: 55e36...3cc
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #6 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du kan kjøpe koffein tabletter og knuse. Løser seg nok greit opp i drikken. Bare et forslag, har ikke prøvd selv. Anonymkode: 55e36...3cc Det løser seg faktisk veldig dårlig opp egentlig. Det kan lønne seg å løse det opp i kokende vann, kjøle ned og så blande i resten. Anonymkode: 09dae...f63
Taluno Skrevet 17. mai 2023 #7 Skrevet 17. mai 2023 knooters skrev (13 timer siden): Jeg drikker bare kaffe. Er det forbudt selge ren koffein i en eller annen form som kan brukes direkte i drikke? Vet ikke angående lovlighet, men det er ingen som selger det i Norge. Så du må isåfall sjekke hvordan lovverket er angående import.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå