Gå til innhold

Hvordan ta opp at jeg ikke liker at han er ute ofte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg og typen har vært sammen i et halvt år nå og vi har det veldig fint. Vi har avstandsforhold og kommer til å måtte ha det i 1 og et halvt år til. Men det er en ting som plager meg veldig og det er at jeg synes han er ute ganske ofte, ca hver 3. helg. Jeg er omtrent aldri ute, hvertfall ikke med mindre jeg drar ut sammen med han, men pga avstandsforhold så er det sjeldent. Før vi begynte å holde på så var han ute hver eneste helg, uten unntak, så i hans øyne er han «aldri» ute lenger og er stolt over hvor sjeldent han er ute for tiden. Men i mine øyne er hver 3. helg fortsatt ganske ofte når man er 27 år gammel, i et forhold og har et barn (fra tidligere forhold). Før vi ble sammen hadde vi en samtale der han sa at han egentlig er drittlei av å dra ut og eneste grunnen til at han gjor det var for å finne seg noen, og nå når han hadde funnet meg kunne han endelig drite i å dra ut og heller fokusere på andre ting. Det ga meg litt håp fordi å bli sammen med noen som flyr på byen hver helg hadde jeg aldri orket.

Blir også bekymret for hvordan ting blir i fremtiden, hva skjer om noen år når jeg blir gravid, i småbarns-perioden osv, skal han fortsatt dra ut ofte mens jeg blir sittende hjemme?

Jeg merker at det tærer på forholdet og jeg irriterer meg bare mer og mer over det, så jeg må ta det opp med han. Problemet er at jeg vet ikke helt hvordan. Vil ikke virke som den kontrollerende dama som skal sette restriksjoner for han, men vet ikke hvor lenge jeg orker å bli i forholdet hvis ikke noe endrer seg.

Anonymkode: b279e...778

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver 3. helg er ikke mye, når han er i et avstandsforhold og ikke har barnet hjemme hos seg.. Skjerpings.. 

Jeg går aldri ut, men det er fordi jeg selv ikke liker det. 

Anonymkode: 4d986...22a

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er egentlig problemet med at han går ut?

Anonymkode: f0b76...2dd

• Liker 25
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hver 3. helg er ikke mye, når han er i et avstandsforhold og ikke har barnet hjemme hos seg.. Skjerpings.. 

Hver 3. helg er ganske ofte

Endret av sjokoladeelskeren
  • Liker 3
Skrevet

Siden du skriver at dere er i et avstandsforhold, antar jeg at det er snakk om at han går ut i helger hvor dere ikke er sammen, ikke at han går ut og  lar deg sitte hjemme alene? Jeg som aldri har likt å gå ut, synes egentlig ikke hver tredje helg høres så mye ut, så lenge det ikke går ut over samvær med hverken barn eller kjæreste :vetikke: Hva du synes er greit i et forhold, er i siste instans opp til deg - bare du kan bestemme hva du ønsker å leve med. Men å legge restriksjoner på hva han kan  gjøre når du ikke er stede, kan fort føre veldig galt av sted.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
sjokoladeelskeren skrev (1 minutt siden):

Hver 3. helg er ganske ofte

Nei ;) Ikke for en i tyveårene, som ikke er samboer og som ikke har barn boende hjemme hver helg. 

Skal han sitte hjemme alene og tvinne tommeltotter når han ikke er med ts..? Mens vennene hans går ut? 

Og hva er problemet med at han går ut..? 

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har barnet 100% (barnets mor er syk), men fikser barnevakt

Ts

Skrevet

Når du tenker at han ikke passer så godt til å bli far til dine fremtidige barn tenker jeg at du bør ta det på alvor. 

Det er mange bra menn der ute som har sunne hobbier. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe han må komme frem til selv. Hvis ikke blir du hun kjipe som ikke unner han å koble av og ha det moro.

Jeg tror at siden det å få et barn ikke har endret noe som helst mtp. byflyingen, så vil han neppe oppføre seg annerledes om det er du som blir gravid og er hjemme med et barn.

Han må selv ville en livsstilsendring.

Anonymkode: 47df3...8dd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei!

Jeg og typen har vært sammen i et halvt år nå og vi har det veldig fint. Vi har avstandsforhold og kommer til å måtte ha det i 1 og et halvt år til. Men det er en ting som plager meg veldig og det er at jeg synes han er ute ganske ofte, ca hver 3. helg. Jeg er omtrent aldri ute, hvertfall ikke med mindre jeg drar ut sammen med han, men pga avstandsforhold så er det sjeldent. Før vi begynte å holde på så var han ute hver eneste helg, uten unntak, så i hans øyne er han «aldri» ute lenger og er stolt over hvor sjeldent han er ute for tiden. Men i mine øyne er hver 3. helg fortsatt ganske ofte når man er 27 år gammel, i et forhold og har et barn (fra tidligere forhold). Før vi ble sammen hadde vi en samtale der han sa at han egentlig er drittlei av å dra ut og eneste grunnen til at han gjor det var for å finne seg noen, og nå når han hadde funnet meg kunne han endelig drite i å dra ut og heller fokusere på andre ting. Det ga meg litt håp fordi å bli sammen med noen som flyr på byen hver helg hadde jeg aldri orket.

Blir også bekymret for hvordan ting blir i fremtiden, hva skjer om noen år når jeg blir gravid, i småbarns-perioden osv, skal han fortsatt dra ut ofte mens jeg blir sittende hjemme?

Jeg merker at det tærer på forholdet og jeg irriterer meg bare mer og mer over det, så jeg må ta det opp med han. Problemet er at jeg vet ikke helt hvordan. Vil ikke virke som den kontrollerende dama som skal sette restriksjoner for han, men vet ikke hvor lenge jeg orker å bli i forholdet hvis ikke noe endrer seg.

For det første tenker jeg at det å bli sammen for å så kreve at de endrer seg i stor grad er urimelig, spesielt gitt at du visste at det var noe han likte å gjøre før dere ble i lag. For det andre kan det godt være at det å dra ut er den eneste formen for sosial omgang han har med vennene sine utenom sosiale media, og at det følgelig er en viktig sosial arena for han. Er det noe du ønsker å ta fra han?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei ;) Ikke for en i tyveårene, som ikke er samboer og som ikke har barn boende hjemme hver helg. 

Skal han sitte hjemme alene og tvinne tommeltotter når han ikke er med ts..? Mens vennene hans går ut? 

Og hva er problemet med at han går ut..? 

De nærmeste kompisene har samboer og er sjeldent ute. De han er ute med er «drikkebudsa» som han kaller de. Tenker at det går an å ta initiativ til å finne på ting som ikke alltid må inneholde alkohol og fest sammen med kompiser og dyrke andre hobbyer. Folk man ikke har noe med å gjør utenom fest, er ikke venner som er så veldig viktig å ga vare på i mine øyne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er mye å gå på byen hver 3 helg, selv om han har barn. Og det høres ikke ut som det er et alternativ for han å være sammen med deg i helgene det er snakk om. Sannsynligvis går han på byen for å henge med vennene sine, og det tenker jeg er helt greit.

Om dette kommer til å bli et problem i framtiden når dere flytter nærmere er helt umulig å spå nå.

Anonymkode: e48f5...392

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du tenker på det han sa at han ikke lenger trengte å dra ut for å finne noen. Og at du tenker at leter han fortsatt etter noen?

Tror egentlig at dette bare var noe han sa for at du skulle få godt inntrykk av han. Men sannheten er kanskje at han liker å feste. Men ikke for å finne dame.

Anonymkode: 0743c...087

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De nærmeste kompisene har samboer og er sjeldent ute. De han er ute med er «drikkebudsa» som han kaller de. Tenker at det går an å ta initiativ til å finne på ting som ikke alltid må inneholde alkohol og fest sammen med kompiser og dyrke andre hobbyer. Folk man ikke har noe med å gjør utenom fest, er ikke venner som er så veldig viktig å ga vare på i mine øyne.

Men de har tydeligvis en funksjon for ham - det er ikke så uvanlig å ha forskjellig venner til forskjellig bruk, for å si det sånn. Han er 27 med eneansvar for et barn og tydeligvis en alvorlig syk eks, å dra på byen med disse vennene kan være hans sikkerhetsventil i hverdagen. Så lenge barnet er hos en barnevakt hen har det bra hos (forskjellen på fast overnatting hos bestemor og stadig nye ukjente skoleelev-barnevakter er jo enorm), ser jeg fortsatt ikke problemet her. Hvis dette ikke er det du ønsker i livet ditt, er det helt opp til deg, men du har ingen gode argumenter her for at han gjør noe kritikkverdig.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner at du tenker på det han sa at han ikke lenger trengte å dra ut for å finne noen. Og at du tenker at leter han fortsatt etter noen?

Tror egentlig at dette bare var noe han sa for at du skulle få godt inntrykk av han. Men sannheten er kanskje at han liker å feste. Men ikke for å finne dame.

Tanken har definitivt streifet meg, selv om jeg egentlig vet han er veldig fornøyd med forholdet vi har. Men ja, synes at han heller kunne sakt at han synes det er gøy å dra ut og ikke få meg til å tenke at han skal slutte å dra ut, hadde tatt en annen beslutning hvis jeg visste hva jeg hadde å forholde meg til.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du nesten aldri går ut, som om det er en slags fleks? Hvorfor går du ikke ut? 
Dersom det er fordi du ikke liker det, er det er dårlig argument, du kan ikke sammenligne siden han liker det. 
Dersom du liker det men holder deg hjemme for å "være voksen og ansvarlig" så tenker jeg at du bare skal gå ut og kose deg, man blir ikke mer voksen av å sitte hjemme. 

Anonymkode: ed3c7...1eb

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du sier at du nesten aldri går ut, som om det er en slags fleks? Hvorfor går du ikke ut? 
Dersom det er fordi du ikke liker det, er det er dårlig argument, du kan ikke sammenligne siden han liker det. 
Dersom du liker det men holder deg hjemme for å "være voksen og ansvarlig" så tenker jeg at du bare skal gå ut og kose deg, man blir ikke mer voksen av å sitte hjemme. 

Anonymkode: ed3c7...1eb

Jeg lever en helt annen livsstil. Går heller en fjelltur på en søndag enn å ligge hjemme å vær fyllesyk, og skulle ønske vi hadde samme tankegang der. For meg er det å drikke noe man gjør ved spesielle begivenheter, synes det å drikke hele tiden bare for å gjør det er en veldig usunn hobby.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver tredje helg er da ikke ofte, synes han har møtt deg på halvveien her. Så nå er din tur å møte ham.

Anonymkode: 261fe...744

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 46 og synes fortsatt det er kjempegøy å gå ut. Treffe folk, gå på konsert, være sosial, kanskje danse litt, og siden jeg er singel gjerne flørte litt. Drikking er det minst viktige i det hele, men 2-3 glass blir det jo. Hadde ungene vært større (yngste er 11 og er hos faren 50%), og jeg hadde folk å treffe hadde jeg gjerne gått ut hver 3. helg. Om 2-3 år flytter eldste ut og da har jeg annenhver helg jeg kan gå ut med god samvittighet (blir neppe fullt så ofte, men muligheten er der). Bruker ikke barnevakt, men går ut av og til om det er greit for eldstemann på 17.

Spesielt når man er 100% alene om omsorgen for barn trenger man noen timer nå og da der man kun er seg selv, ikke bare mamma/pappa. For meg hadde en partner som ønsket å styre tiden min når vi ikke engang kan være sammen vært et gigantisk rødt flagg. Det er helt greit å ønske en mann som for det meste holder seg hjemme og kun driver med "voksne" syssler, men da bør du være ganske på det fra starten når du dater en på 27, som fortsatt er ganske ungt, barn eller ei (han må blitt far relativt tidlig også).

Anonymkode: dae2c...096

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å bli sammen med en som liker å dra på byn ca like mye/lite som en selv. Hver tredje helg er ikke mye hvis en selv liker å dra på byn like "ofte". Men hvis en liker å dra på byn et par ganger i året, så er det mye. Problemet er jo at denne fyren ga TS inntrykk av at han var ferdig med festingen, og da trodde hun jo at hun hadde funnet en likesinned innen festing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...