Gå til innhold

Hvor får en tak i 1 m.2 skrue nå til dags

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen butikker som selger slikt nå til dags eller er en nødt til å importere fra ebay/amazon el.l ? Føles litt dumt å betale hundrevis av kroner for 1 skrue som er 2mm bred og ca 3 mm lang med en litt bred topphatt, men må man så må man ?

Anonymkode: a91ed...3bf

AnonymBruker
Skrevet

Jernia har skruer og div i løsvekt.

Anonymkode: 585a5...210

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noen butikker som selger slikt nå til dags eller er en nødt til å importere fra ebay/amazon el.l ? Føles litt dumt å betale hundrevis av kroner for 1 skrue som er 2mm bred og ca 3 mm lang med en litt bred topphatt, men må man så må man ?

Du får skruer hos de fleste jernevareforhandlere, jula, clas ohlson mm.
Men du kommer ikke langt med den beskrivelsen, ta heller med skruen, så du får riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Byggvarebutikker har også stort utvalg.. 

Anonymkode: e3b78...54e

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke noen liggende fra gammelt utstyr? Jeg har massevis av sånne liggende fra kasserte pc'er.

Anonymkode: 9948b...ac6

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for innspill, snakker om sånn m.2 skrue til å skru ned NVME SSD i datamaskin,  tviler på at byggevarebutikker har skruer som passer til det formålet men kan jo sjekke uansett er ikke langt unna. 

Har ingen liggende nei ;) 

AnonymBruker
Skrevet

For de som lurer på hva TS snakker om:

IMG_5209.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjell og Company har nok sikkert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kjell og Company har nok sikkert.

Ok takk for råd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar fra hverandre laptopen din og setter den sammen igjen, så blir det alltid noen skruer til overs som man ikke finner ut hvor kom fra.

De kan du bruke.

Anonymkode: 929c6...0f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis du tar fra hverandre laptopen din og setter den sammen igjen, så blir det alltid noen skruer til overs som man ikke finner ut hvor kom fra.

De kan du bruke.

Anonymkode: 929c6...0f3

Bra tips, tenkte ikke over det, var 2mm brede og korte skruer der, litt liten topphatt på de da men med litt improvisering får en  det vel til å funke om en vil. Så om noen får opp denne tråden på google er dette nok veien å gå for de fleste.

Dessverre fant jeg ut at hovedkortprodusenten min har vært genier og valgt å ikke bruke standard størrelse på hullene i spaceren som medfølger så jeg endte opp med å måtte ha enda tynnere skruer enn 2mm, eller skaffe ny spacer så vanlige 2mm brede skruer passer, men en får ta det som en lærepenge og passe bedre på skruene neste gang :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg endte opp med å bestille en pose med sånne fra Aliexpress. Småskruer er helt håpløst vanskelig å skaffe her i landet.

Anonymkode: d7810...567

Skrevet

Er det ikke bare å dra på den lokale skroten/gjenbruksstasjonen å ta med et par laptoper hjem å skru de i biter. ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...