Gå til innhold

Er det slik at kvinner mister verdi når de har for mye sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en kvinne på 28. Har hatt ett par langtids forhold og ett par ons når jeg ikke har vært i forhold. "Bodycounten" min ligger på omtrent 10. Har fått høre ett par ganger at det er alt for høyt, særlig for en kvinne som ikke har fylt 30 enda. Selv om flere ungdommer sier at antall sexpartnere er ikke viktig, er det virkelig det?

Etter min mening vil jeg si at 50+ er for mange (uansett alder). Bodycount er viktig, men det betyr ikke alt i hele verden. Jeg vil også si at kvinner mister ikke verdi, men jeg ser litt ned på dem. Men jeg gjør det samme med menn. Uansett kjønn så er det helt ærlig talt, litt ekkelt for meg at folk ligger med så mange.

Hva vil dere si om hvor mange jeg har ligget med? osv.

Hva mener dere er et høyt tall? Er det en sammenheng mellom alder og bodycount altså?

Mister kvinner verdi? Dersom de gjør det, når mister de, og mister de all verdi?

Anonymkode: 31471...722

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener dere er et høyt tall? Er det en sammenheng mellom alder og bodycount altså?

Mister kvinner verdi? Dersom de gjør det, når mister de, og mister de all verdi?

Vil si at det er fullstendig uinteressant. Aner ikke hvor mange min egen samboer har ligget med før meg. Bryr meg null.

Har ikke noe tall for hva som er høyt og lavt. Det er bare sex. Who cares.

Nei. Kvinner mister ikke verdi av å ha sex.

Anonymkode: 6fa33...6e1

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. På samme måte som menn ikke øker i verdi om de ligger med mange. 

Anonymkode: 41b1e...7db

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

10 synes jeg ikke er så mange, det er en i året hvis du debuterte rundt gjennomsnittet. Begynner man komme over 50+ så begynner det å komme en del røde flagg 

Men blir det veldig mange så mister hun litt verdi i mine øyne, det tyder på dårlig impulskontroll, at man knuller det man kan få, og at hun bryr seg lite om konsekvensene av dette. Ville også slitt å stole på en som lar seg så lett styre av sine lyster at de knuller alt som har puls 

Anonymkode: f4573...68a

• Liker 4
Gjest Raptuss
Skrevet

Menneskets verdi går ikke opp eller ned etter hvor mange du har ligget med, det er bare tull. 

Det er mange som har preferanser på området og det er jo lov, men jeg synes det er noe litt rart med folk som er fryktelig opptatt av hvor mange man har ligget med. 

Jeg spør ikke og gir heller ikke en detaljert forklaring over hvor mange jeg har ligget med. Jeg kan heller si at jeg trives best med en fast partner og at tilfeldig sex ikke er min greie. Jeg synes det gir ett bedre svar enn fex 3 stykker. 

Skrevet

Jeg synes det er viktigere hvem noen er i dag en hva de har gjort i fortiden. Synes tanken om at mennesker «mister verdi» på grunn av sex eller følelsen av at man er bedre en andre på grunn av lite sex, tyder på dårlig menneske syn. Så for meg er det et mer røt flagg at noen er besatt av antal en at noen har hat mye sex.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri fortalt en eneste fyr hvor mange jeg har hatt sex med. Jeg spør heller aldri kjærestene mine hvor mange de har hatt sex med. Kommer spørsmålet, sier jeg rett og slett at "det er ikke noe jeg forteller til NOEN, fordi det er noe det aldri kommer noe godt ut av å vite. Så jeg vil ikke diskutere det temaet, og IKKE fortell meg hvor mange DU har hatt sex med heller. Jeg vil ikke vite det!"

Å fortelle sånt skaper bare sjalusi og vonde tanker.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei, jeg er en kvinne på 28. Har hatt ett par langtids forhold og ett par ons når jeg ikke har vært i forhold. "Bodycounten" min ligger på omtrent 10. Har fått høre ett par ganger at det er alt for høyt, særlig for en kvinne som ikke har fylt 30 enda. Selv om flere ungdommer sier at antall sexpartnere er ikke viktig, er det virkelig det?

Etter min mening vil jeg si at 50+ er for mange (uansett alder). Bodycount er viktig, men det betyr ikke alt i hele verden. Jeg vil også si at kvinner mister ikke verdi, men jeg ser litt ned på dem. Men jeg gjør det samme med menn. Uansett kjønn så er det helt ærlig talt, litt ekkelt for meg at folk ligger med så mange.

Ikke bry deg om hva folk sier - ifølge mediene er Sophie Elise et forbilde med sitt rundpulingssnakk.

Og ifølge noen er det bare å pule i vei, så mye og så ofte som mulig.

Så 10 er ikke mye i fohold til en som har 600 etter en aktiv russe- og studietid.

Men det er likevel vesentlig mer enn en som har 2 eller 3.

Anonymkode: 2be9d...b90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er i sin fulle rett til å ha preferanser til en eventuell partner. Ingen skal tvinges til å bli sammen med noen bare fordi noen andre blir krenka over preferansene.

Anonymkode: 2d2de...3f2

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei, mennesker minster ikke verdi. 
Noen mennesker har preferanser for noen med lavere antall sexpartnere, det betyr ikke at noen mister verdi. 

Du lever ditt liv for deg, ikke for eventuell fremtidig partner. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk er i sin fulle rett til å ha preferanser til en eventuell partner. Ingen skal tvinges til å bli sammen med noen bare fordi noen andre blir krenka over preferansene.

Anonymkode: 2d2de...3f2

Blir en typ «catch 22».

Om en fyr på date hadde spurt meg om antall partnere, så hadde jeg ikke gått på en ny date med han.

Om mine 4 partnere er innenfor han sine preferanser blir da irrelevant, da det aldri blir en ny date.

Han «må» vite, fordi han har preferanser. Det er en preferanse jeg ikke kan akseptere. Ergo, relasjonen er over.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor mange du ligger med er ikke problemet. Det er konteksten det skjer i. Bor du på en liten plass og de 10 utgjør «alle», vil du gjerne oppleve at gjenværende menn(og kvinner sikkert) gjerne være mindre interessert i et forhold.

Så fram til du ikke bor på verdens minste plass er jo det sekundært bare å la være å snakke om det. Hvilken glede har det for en partner å vite hvor mange ONS man har hatt?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir en typ «catch 22».

Om en fyr på date hadde spurt meg om antall partnere, så hadde jeg ikke gått på en ny date med han.

Om mine 4 partnere er innenfor han sine preferanser blir da irrelevant, da det aldri blir en ny date.

Han «må» vite, fordi han har preferanser. Det er en preferanse jeg ikke kan akseptere. Ergo, relasjonen er over.

Enig, jeg har vært sammen med mannen min i 15 år og det der er et spørsmål han aldri har stilt. Heldigvis, for det sier så mye om om en manns holdninger. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tror det har litt med verdier å gjøre, og etter gitte verdier vil da antall sexpartnere ha noe å si slik at verdien går opp eller ned. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Blir en typ «catch 22».

Blir vel ikke en catch 22. 

Det du beskriver er kun en fornuftig forventningsavklaring. Dere vil i det du beskriver, vite at dere ikke matcher og kan gå videre...

Men de fleste relasjoner utvikles ikke ved den typen av dating, men en omdreining fra type vennskap eller kollega relasjon. Der tror jeg det er mye vanskligere med slik kategorisk opplegg, sett fra begge sider.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo bevisst at høy bodycount for kvinner gjør at markedsverdien deres faller betraktelig for langvarig forhold i snitt (noen liker det også, men her snakker vi i snitt). 

Menn som har høy bodycount har det motsatt i snitt. De får høyere status (selv om ikke alle er enig i det). 

En lås som lar seg dirke opp av mange nøkkler er en dårlig lås, mens en nøkkel som kan åpne mange låser er en bra nøkkel...

Menn får status ved å ligge rundt i hovedsak, mens kvinner ikke får det. Det er sannheten sett fra menns og kvinners perspektiv i snitt. 

Anonymkode: 386b3...5f0

AnonymBruker
Skrevet
Veggdyret skrev (34 minutter siden):

Enig, jeg har vært sammen med mannen min i 15 år og det der er et spørsmål han aldri har stilt. Heldigvis, for det sier så mye om om en manns holdninger. 

Bare for jeg er nysgjerrig. Har en man lov å ha preferanser på noe som helst for den dama man skal stifte familie med og ta opp et huslån på 25 års løpetid med.

Kvinner sorterer på lønn, høyde, tenner, hår, utdanning, utseende , penis tørrelse, eksdamer (....osv).

Kan en mann ha dealbreakere , bare 1 uten å ha feil holdninger.

Eller er ALT i fortiden og formet henne til den hun er i dag (Som det populært heter)

Seriøst spørsmål.

Anonymkode: 81907...2c6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Warrior
Skrevet

Nei selvfølgelig ikke. Alle er fri til å gjøre det en vil uansett kjønn. Man lever bare en gang. Både kvinner og menn.
Folk må få ha så mye sex en vil. Ingen mister verdi av den grunn.

Skrevet

En mann som tar ordet "bodycount" i sin munn burde være umiddelbart uaktuell å date for hvem som helst, uansett hva det tallet måtte ligge på.

Det er Tate-prat, og det er som regel mer der det kommer fra.

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere brukere. Elaine Marley, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...