Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bekjent som sier veldig mye rart. 
blant annet at hun brukte 50.000 kr på mat i konfirmasjon til datteren sin.. de hadde festen hjemme og var 30 gjester. 
Hun sier også at moren hennes er alkoholiker og gal, og jobber på Nav. Stilte spm om hvordan hun greide jobbe på NAV om hun var så ille.. da svarte hun at hun har hjemmekontor. 
Det er så mange ting hun sier som skurrer, og som ikke henger sammen. 
Hun har store traumer og har blitt voldtatt og banket gjennom hele barndommen sier hun. Har alvorlig kompleks ptsd Samtidig så vil psykologen hennes utrede henne for adhd. 
Dette kan heller ikke stemme.. folkes alvorlige traumer blir ikke utredet for adhd. 
Det er som hun lever i en fantasi verden. 
Både hun og mannen er ufør, og hvem uføre har råd til 100.000 i en konfirmasjon til barnet sitt? Nei, de har ikke arvet. 
med gav gave på 50.000 og mat 50.000 

så mye rart 

Anonymkode: bd747...974

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er merkelig det der, skjønner de ikke at det er lett å gjennomskue? Jeg har en kollega som lyver en del, det er nok ffor det meste bare for å få oppmerksomhet, dvs. at hun forteller en spennende historie som folk lytter til.

Og så har jeg en slektning som forteller de utroligste historier om hvor dårlig folk har behandlet henne. Alle mulige historier om ledere, kolleger, andre slektninger, naboer, butikkansatte, restaurantansatte, ansatte i helsevesenet, tilfeldige folk på gata, venner osv. Det er sikkert stygt å mistenke at så mye er løgn, men jeg nekter å tro at alt dette kan ha skjedd med en person. Det er sikkert snakk om oppmerksomhet her også, men det er jo ikke positiv oppmerksomhet man oppnår på den måten.

Men det kan kanskje ligge mer bak, altså at det er traumer det kommer av?

Anonymkode: 83160...1e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er merkelig det der, skjønner de ikke at det er lett å gjennomskue? Jeg har en kollega som lyver en del, det er nok ffor det meste bare for å få oppmerksomhet, dvs. at hun forteller en spennende historie som folk lytter til.

Og så har jeg en slektning som forteller de utroligste historier om hvor dårlig folk har behandlet henne. Alle mulige historier om ledere, kolleger, andre slektninger, naboer, butikkansatte, restaurantansatte, ansatte i helsevesenet, tilfeldige folk på gata, venner osv. Det er sikkert stygt å mistenke at så mye er løgn, men jeg nekter å tro at alt dette kan ha skjedd med en person. Det er sikkert snakk om oppmerksomhet her også, men det er jo ikke positiv oppmerksomhet man oppnår på den måten.

Men det kan kanskje ligge mer bak, altså at det er traumer det kommer av?

Anonymkode: 83160...1e4

Vet ikke hva hun ønsker å oppnå, men det er nok en form for oppmerksomhet og det å få empati fra andre. Det at hun har det så ille, at alle i familien er så slem mot henne osv. Det er «ekstrem historier» 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også ei i familien som har de mest utrolige løgnene. Kan ikke gjenfortelle det pga folk vil sikkert kjenne meg igjen. Men løgnene har vært så drøye, utspekulerte og rettet mot andre som har vært skadelige. Vi har vurdert flere ganger å anmelde henne, men vi har latt det ligge. 

Anonymkode: 184e1...09c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har også ei i familien som har de mest utrolige løgnene. Kan ikke gjenfortelle det pga folk vil sikkert kjenne meg igjen. Men løgnene har vært så drøye, utspekulerte og rettet mot andre som har vært skadelige. Vi har vurdert flere ganger å anmelde henne, men vi har latt det ligge. 

Anonymkode: 184e1...09c

Konfronter henne med det, ta med vedkommende hun beskylder og spør hva hun holder på med? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...