AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Hvorfor bruker ikke folk munnbind når de selv er syke og må ut av huset på butikken for eksempel? Da slipper jo alle andre å bli smittet 🙄 Alle har jo munnbind liggende nå for tiden uansett, hvorfor ikke faktisk bruke dem på en god måte Anonymkode: 92ac9...a09 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Hvorfor skal man det? Hvilke livsfarlige smittsomme sykdommer tenker du på? Anonymkode: 59292...f98 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal man det? Hvilke livsfarlige smittsomme sykdommer tenker du på? Anonymkode: 59292...f98 Sikkert korona. Anonymkode: d0c1b...b9d
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sikkert korona. Anonymkode: d0c1b...b9d For vanlige mennesker er da ikke det en livsfarlig sykdom. Anonymkode: 59292...f98 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For vanlige mennesker er da ikke det en livsfarlig sykdom. Anonymkode: 59292...f98 Noen tror det. Anonymkode: d0c1b...b9d
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 Tenker ikke på livsfarlige sykdommer, tenker på helt vanlig forkjølelse eller influensa. Andre unngås jo å smittes dersom man tar hensyn og skjermer seg selv fra det, er sånn jeg tenker Anonymkode: 92ac9...a09 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 Enig med TS, her burde vi se til Japan og den respekten de viser andre mennesker med å bruke munnbind i det offentlige hvis man er syk. Anonymkode: a781b...6ed 4 1
Mezzosoprena Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig med TS, her burde vi se til Japan og den respekten de viser andre mennesker med å bruke munnbind i det offentlige hvis man er syk. Anonymkode: a781b...6ed Nå bruker asiater generelt minnbind for å beskytte seg selv mot den høye luftforurensningen i byene da... 2
Tanuki Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 (endret) 5 minutter siden, Mezzosoprena said: Nå bruker asiater generelt minnbind for å beskytte seg selv mot den høye luftforurensningen i byene da... Ja mange gjør det, men etter korona er terskelen lav for å gå med munnbind om man er forkjøla. Jeg jobber i Korea, og på jobben er det flere som nylig har hatt korona, syntes det er fint at dem bruker munnbind. Luftforurensing er stort sett kun et prolem om våren når det blåser inn mye støv og dritt fra Kina. Endret 15. mai 2023 av Tanuki skriveleif 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Skrevet 15. mai 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal man det? Hvilke livsfarlige smittsomme sykdommer tenker du på? Anonymkode: 59292...f98 Må det være livsfarlig for at vi skal vise hensyn til hverandre? Er det ikke greit å spare andre for noen sykedager hvis man kan? Begynner å bli lenge siden sist du hadde influensa så du har glemt hvor jævlig det føles? Jeg er enig med deg, TS. Hvis man på død og liv må ut når man er syk så er det minste man bør gjøre å ta på et munnbind. Det må være noen grenser for hvor hensynsløs man skal være. Når det er sagt så er det vel ikke akkurat noen som må på butikken når de er syke. Da kan man enten vente eller be noen andre handle for en. Anonymkode: 9c0fa...076 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #11 Skrevet 15. mai 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: For vanlige mennesker er da ikke det en livsfarlig sykdom. Anonymkode: 59292...f98 Og som kjent så er det bare vanlige mennesker som fortjener å leve. Anonymkode: 9c0fa...076 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #12 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor bruker ikke folk munnbind når de selv er syke og må ut av huset på butikken for eksempel? Da slipper jo alle andre å bli smittet 🙄 Alle har jo munnbind liggende nå for tiden uansett, hvorfor ikke faktisk bruke dem på en god måte Anonymkode: 92ac9...a09 Fordi det alltid fins egoister. Her kommer de med både feber og stygg hoste og ikke i form(venner av barna). Lurer jo på hva som rører seg i toppen på noen.. Anonymkode: 7fb0d...675
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #13 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Må det være livsfarlig for at vi skal vise hensyn til hverandre? Er det ikke greit å spare andre for noen sykedager hvis man kan? Begynner å bli lenge siden sist du hadde influensa så du har glemt hvor jævlig det føles? Jeg er enig med deg, TS. Hvis man på død og liv må ut når man er syk så er det minste man bør gjøre å ta på et munnbind. Det må være noen grenser for hvor hensynsløs man skal være. Når det er sagt så er det vel ikke akkurat noen som må på butikken når de er syke. Da kan man enten vente eller be noen andre handle for en. Anonymkode: 9c0fa...076 Vet du hva, vi kan ikke alle oppføre oss som persilleblad heller. Sykdom er naturlig og normalt. Anonymkode: 69bc6...699
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #14 Skrevet 15. mai 2023 Selv har jeg akkurat hatt korona og jobbet selvsagt med munnbind en uka jeg følte det var nødvendig. Og ja, jeg dro på jobb selv om jeg testet positivt. Var ikke syk, men holdt avstand og brukte munnbind hele dagen. Anonymkode: 01db0...7cb
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #15 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Må det være livsfarlig for at vi skal vise hensyn til hverandre? Er det ikke greit å spare andre for noen sykedager hvis man kan? Begynner å bli lenge siden sist du hadde influensa så du har glemt hvor jævlig det føles? Jeg er enig med deg, TS. Hvis man på død og liv må ut når man er syk så er det minste man bør gjøre å ta på et munnbind. Det må være noen grenser for hvor hensynsløs man skal være. Når det er sagt så er det vel ikke akkurat noen som må på butikken når de er syke. Da kan man enten vente eller be noen andre handle for en. Anonymkode: 9c0fa...076 Hvis vi alle er "hensynsfulle" og hele tiden unngår å smitte andre med de ufarlige sykdommene vil alle få generelt dårligere immunforsvar og vi vil ha et langt større problem den dagen det kommer noe som er virkelig farlig. Anonymkode: 59292...f98 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #16 Skrevet 15. mai 2023 For 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis vi alle er "hensynsfulle" og hele tiden unngår å smitte andre med de ufarlige sykdommene vil alle få generelt dårligere immunforsvar og vi vil ha et langt større problem den dagen det kommer noe som er virkelig farlig. Anonymkode: 59292...f98 Dette! Altså, jeg holder meg hjemme hvis jeg vet jeg har influensa, da klarer jeg vel uansett ikke gå ut. Men er jeg forkjøla så lever jeg som normalt. Er dere så redde for å bli smittet så får dere holde dere hjemme/holde avstand selv. Ser jeg noen bruke munnbind på butikken, så holder jeg avstand fordi jeg tolker det som et signal om at den personen er redd for smitte. Anonymkode: 4c130...915 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #17 Skrevet 15. mai 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis vi alle er "hensynsfulle" og hele tiden unngår å smitte andre med de ufarlige sykdommene vil alle få generelt dårligere immunforsvar og vi vil ha et langt større problem den dagen det kommer noe som er virkelig farlig. Anonymkode: 59292...f98 Dette er jo fasiten. Fikk jo en liten smaksprøve på dette høsten 22. Den dagen det kommer en hard influensabølge som det gjør i hvert fall en gang hvert tiår er det veldig greit at vi har hatt de mildere variantene sirkulerende. Anonymkode: f584a...9fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå