Fredslilje85 Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 (endret) Jeg må bare høre litt her for jeg er usikker på om jeg egentlig bør bli såret. Det ble slutt mellom meg og eks for ca 2 mnd siden etter at han plutselig hadde en ny kjæreste. Ting har vært trøblete før dette og han hadde sveket meg på alle mulige arenaer men vi skulle i terapi. Men uansett, han gikk bak min rygg og fikk seg ny kjæreste og hun nekter nå han å dra på vår planlagte tur til Italia i sommer. Jeg tenke jeg skulle svelge disse kamelene for barnets skyld som reagerer veldig på alt det som er skjedd og sier hen savner familien sin. Vi skal også i bryllup i Italia hvor jeg skal være forlover så han skulle passe barnet, relativt lite barn. Men nå står jeg her da og ikke vet hva jeg skal gjøre.. avlyse ferien for meg og barnet eller trekke meg som forlover. Jeg kommer jo til å velge barnet men veldig vondt å måtte gi den beskjeden til bruden og vondt å skulle gi beskjed til barnet at det bare blir oss på tur. må også påpeke at hun reiser på ferie med sin eks og deres felles barn, bare han som ikke får lov. Endret 15. mai 2023 av Fredslilje85 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Kan du ta med noen sndre? Anonymkode: 6824c...b9b 18 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Hun er vel redd for at han skal behandle henne som han behandlet deg (dvs. holde på bak ryggen på). Anonymkode: 220ed...6aa 13 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Ta med deg en venninne? Han har sveket deg på alle mulige måter, skriver du. La han gå, og planlegge livet ditt uten å ta han med i betraktningen. Ikke belag deg på at han vil stille opp. Han har gått videre, gjør det samme. Anonymkode: 7683f...1a7 26 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 De fleste aksepterer vel ikke at kjæresten drar på ferie med eks. Anonymkode: 4a4d7...c7a 27 2
Daria Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 Å dra på ferie sammen med et så ferskt og trøblete brudd høres jo strengt tatt ikke ut som noen god idé for noen, så det skal sånn sett ikke utelukkes at dette sparer dere og de rundt for en del vanskelige og ubehagelige situasjoner. Hvis bruden er en nær venninne (som jeg antar når du sjal være forlover) vil hun ha forståelse for situasjonen, og for barnet er dette vondt og vanskelig uansett og vil ta tid å venne seg til - det er ikke sikkert at en felles ferie ville gjort ting noe enklere. Jeg har forståelse for at dette er en tung situasjon å være i, men jeg tror det beste er å prøve å se de positive sidene ved at ting blir som de blir - du får uansett ikke gjort så mye med det. 19 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 Kan ikke barnet være hos faren, og du dra? Er det en baby som ammes? Hvis ikke passer det jo godt. Ellers tar du med en venninne. Anonymkode: be319...de0 8 1
Gjest takinova Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 Fredslilje85 skrev (14 minutter siden): Jeg må bare høre litt her for jeg er usikker på om jeg egentlig bør bli såret. Det ble slutt mellom meg og eks for ca 2 mnd siden etter at han plutselig hadde en ny kjæreste. Ting har vært trøblete før dette og han hadde sveket meg på alle mulige arenaer men vi skulle i terapi. Men uansett, han gikk bak min rygg og fikk seg ny kjæreste og hun nekter nå han å dra på vår planlagte tur til Italia i sommer. Jeg tenke jeg skulle svelge disse kamelene for barnets skyld som reagerer veldig på alt det som er skjedd og sier hen savner familien sin. Vi skal også i bryllup i Italia hvor jeg skal være forlover så han skulle passe barnet, relativt lite barn. Men nå står jeg her da og ikke vet hva jeg skal gjøre.. avlyse ferien for meg og barnet eller trekke meg som forlover. Jeg kommer jo til å velge barnet men veldig vondt å måtte gi den beskjeden til bruden og vondt å skulle gi beskjed til barnet at det bare blir oss på tur. Bruden er da ikke noe offer i denne saken. Helt unaturlig å dra sammen på ferie sånn.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 takinova skrev (3 minutter siden): Bruden er da ikke noe offer i denne saken. Helt unaturlig å dra sammen på ferie sånn. Du syns ikke det er problematisk for bruden å miste forloveren sin rett før bryllupet? Anonymkode: 4b281...724 24
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Skrevet 15. mai 2023 Denne turen hadde ikke ført til noe godt uansett så egentlig har den nye damen rett når hun setter foten ned. Det er alt for tett på bruddet og alt for tett på ett nytt forhold, ingen av dere er trygge på hverandre. Anonymkode: ab9fb...4e4 4 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2023 #11 Skrevet 15. mai 2023 (endret) Bare bra at dere ikke drar på ferie sammen. Løsninger: - barnet blir hjemme hos far eller besteforeldre - du tar med en venninne, søster eller besteforeldre for å passe barnet Jeg ville prøvd å gå for det siste. (Du kan selvsagt også avlyse forloveroppgaven) Endret 15. mai 2023 av solmåneogstjerner 12
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #12 Skrevet 15. mai 2023 Hadde reist uten han eller avlyst. Jeg opplevde det samme som deg. Vi hadde planlagt ferie i slutten av juni et år og etter nyttår ville han skilles. Tenkte vi likevel kunne reise fordi barna ville så gjerne på denne turen. Han fortalte ikke meg at han hadde ny dame alt da. Hadde jeg visst det, hadde jeg selvsagt ikke reist på den turen. Det var feigt og jeg har slitt mye pga det i etterkant. Anonymkode: a8532...85f 1 4
Gjest takinova Skrevet 15. mai 2023 #13 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du syns ikke det er problematisk for bruden å miste forloveren sin rett før bryllupet? Anonymkode: 4b281...724 Nei, sammenlignet med trykket rundt et samlivsbrudd så er ikke det noe. Bruden får ordne en barnevakt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #14 Skrevet 15. mai 2023 Den nye kjæresten har sikkert fått råd her påvkg. Anonymkode: 24200...331 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #15 Skrevet 15. mai 2023 La barnet være hjemme med faren, og dra alene, eller hvis det ikke er aktuelt kan du endre navn på billetten og ta med en mor/far/søster/venninne som kan være barnevakt for barnet og reisefølge for deg. Tipper at mange du kjenner ville gått med på å få en tur der flybilletten allerede er betalt av eksen din. Anonymkode: faaaf...8f1 2
Norja Skrevet 15. mai 2023 #16 Skrevet 15. mai 2023 7 minutter siden, takinova said: Nei, sammenlignet med trykket rundt et samlivsbrudd så er ikke det noe. Bruden får ordne en barnevakt. Man trenger jo ikke sammenligne de to. Jeg hadde vært både superstressa og forståelsesfull hadde jeg vært bruden i denne situasjonen. TS, er det noen andre du kan ta med? Så kan barnefar (eller den nye dama for den saks skyld) betale det det koster å endre navn på flybilletten? 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #17 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du syns ikke det er problematisk for bruden å miste forloveren sin rett før bryllupet? Anonymkode: 4b281...724 Bruden har sikkert forståelse for at det blir vanskelig for ts. Anonymkode: 848cb...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #18 Skrevet 15. mai 2023 2mnd faktisk ....🙄 Anonymkode: 56903...309 1
Fredslilje85 Skrevet 15. mai 2023 Forfatter #19 Skrevet 15. mai 2023 Norja skrev (6 minutter siden): Man trenger jo ikke sammenligne de to. Jeg hadde vært både superstressa og forståelsesfull hadde jeg vært bruden i denne situasjonen. TS, er det noen andre du kan ta med? Så kan barnefar (eller den nye dama for den saks skyld) betale det det koster å endre navn på flybilletten? Det hadde jo vært det beste, men er min søster som gifter seg så nesten alle barnevakter er jo i i bryllupet😬 synes det er vanskelig å spørre andre om å passe så de går glipp av store deler bryllupet.. men kan jo vurdere en venninne om ikke ferieplaner er lagt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #20 Skrevet 15. mai 2023 Så klart drar man ikke på ferie med exen. Skjønner nye dama godt. Enten får du med deg en i familien eller venninne som kan passe barnet eller så reiser du alene og får får ha barnet hos seg. Ikke verre enn det Anonymkode: 245e9...0bd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå