AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Er 6 uker på vei. Er det farlig å bade i offentlig basseng? har lest at noen fraråder boblebad og jacuzzi, er derfor litt bekymret. Noen som har noen sikre kilder den ene eller andre veien? Anonymkode: 5a89a...245
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Har lest at man skal unngå badekar og badstu, fordi man skal unngå å bli overopphetet. Tror vanlig basseng går fint. Gratulerer med graviditeten 😀 Anonymkode: f8992...851 1 1
HeleneHS Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Vanlig basseng går nok fint, det er som den over skriver temperatur man må være litt obs på (sålenge du ikke blir for varmt går nok egentlig også boblebad greit, men det er jo ofte vanskelig å kjenne at man blir for varmt, derfor er det frarådet). Det finnes også gravidtrening i basseng noen plasser, så det er trygt. Men for all del, drop det hvis du er bekymret! Ikke tving deg til å gjøre noe du ikke vil, eller er i tvil om 😀 1
Gjest EmKay Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Jeg gikk på gravidsvømming i varmt terapibasseng, arrangert av kommune og jordmortjenesten, store deler av min graviditet. Så tror det skal gå fint. Gratulerer med spiren
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 Man skal bare være forsiktig med å bli overopphetet jeg badet i boblebad ute gjennom hele graviditeten her hjemme. Sørget bare for at temperaturen ikke var for høy og at jeg satt med overkroppen mye opp fra vannet. Anonymkode: f675f...b81
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 Man skal også være litt forsiktig med tanke på bakterier i offentlige basseng/spa/boblebad. Spesielt mot slutten av graviditeten. https://www.babyverden.no/gravid/diverse/nar-bor-slutte-a-bade/ Anonymkode: bb8be...c08
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 Du spontanaborterer ikke pga basseng! Helt i slutten av graviditeten når man begynner å få åpning kan man heller være forsiktig, men det er mtp infeksjoner osv. I starten har ikke det noe å si. Eneste er å være forsiktig ift overoppheting, men det er ikke sånn at du ikke kan bade i varmt vann, være i badstue osv, du må bare passe på og ikke sitte for lenge. Man merker jo gjerne om man begynner å bli vel varm. Babyen har fostervann rundt seg som beskytter, så skal mye til. Jeg har badet og dusjet varmt og tatt badstue (ikke lenge om gangen da). Alt er tipp topp med baby☺️ Anonymkode: 9d0ce...66d 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har lest at man skal unngå badekar og badstu, fordi man skal unngå å bli overopphetet. Tror vanlig basseng går fint. Gratulerer med graviditeten 😀 Anonymkode: f8992...851 Snakket med jordmor om dette med boblebad i alle fall, og hun sa det gikk helt fint i kortere periode. At jeg ville merke å bli overopphetet mye raskere enn fosteret gjør. Anonymkode: 65d98...509
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 Hjelp. TS her. Jeg skjønner at det kan være tilfeldig, men jeg begynte å blø idag, etter å ha vært i bassenget igår. Er jeg i ferd med å spontanabortere?? ;(( Anonymkode: 5a89a...245
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå