Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har følgende gjøremål:

Mating x 8 mme

Pumping 8-10 ganger

Sterilisering av 20-30 flasker, 8 trakter

Trene barnet 10 ganger grunnet nakketrøbbel

Tøyvask daglig grunnet gulp pga. allergi

Bleieskift

Smøring av krem flere ganger daglig pga eksem ( allergi)

Helsehjelp ca. hver uke

Og neglefiling, bading / øvrig stell

Og når sover barnet? 

Nesten aldri

Bruker jeg vippestol, JA

Får jeg dusjet, tja

Får jeg spist? Litt, men drittmat er for meg ikke å spise. Pga. allergi må jeg lage alt fra bunnen av eller lese nøye hva alt fra deoen min inneholder til potetgullposen

Anonymkode: 5fd30...f86

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet har vel en far? Far må trå til med alt, bortsett fra pumping. I tillegg må han lage mat til deg og sørge for at du får spist og drukket. Evt klargjøre så mye han kan før jobb. 

Anonymkode: aea7d...e09

• Liker 7
Skrevet

Er det du eller baby som har allergi?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke spise samtidig som du pumper og gir flaske...? Det har jeg gjort.

Jeg har hatt klistremerkebaby som nektet bæresele, var ekstremgulper og high-need baby. Og jeg multitasket. 

Hvorfor må du spise drittmat...? 

Kan du ikke lage mat for flere måltider i slengen..? 

Jeg laget matpakker kvelden før, etter babyen var lagt for kvelden/mens babyen lå og hylte ved siden av meg på gulvet, eller mens pappaen var hjemme og tok babyen - eller pappaen laget mat til meg. 

Så spiste jeg maten mens jeg gikk trilletur, mens jeg pumpet (bruk pumpebh så du har hendene fri), mens jeg ga flaske (baby støttet opp med ammepute, flaske i ene hånden og skive i den ande), osv. 

Anonymkode: c8e89...037

• Liker 7
Skrevet

Du er jo ikke død, så noe må du da ha fått i deg? 

Kanskje mødre burde slutte å ha så høye forventninger, vi er da mange som har trødd noe i trynet mens vi ammet, skiftet bleie og gikk på do. Om noen år kan du sitte ned å spise i fred.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke spise samtidig som du pumper og gir flaske...? Det har jeg gjort.

Jeg har hatt klistremerkebaby som nektet bæresele, var ekstremgulper og high-need baby. Og jeg multitasket. 

Hvorfor må du spise drittmat...? 

Kan du ikke lage mat for flere måltider i slengen..? 

Jeg laget matpakker kvelden før, etter babyen var lagt for kvelden/mens babyen lå og hylte ved siden av meg på gulvet, eller mens pappaen var hjemme og tok babyen - eller pappaen laget mat til meg. 

Så spiste jeg maten mens jeg gikk trilletur, mens jeg pumpet (bruk pumpebh så du har hendene fri), mens jeg ga flaske (baby støttet opp med ammepute, flaske i ene hånden og skive i den ande), osv. 

Ts her. Pumpe bh var vellykket kjøp? Har brukt sykehuspumpe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig! Kunne gå og bysse babyen, henge opp klær, lage mat, osv osv mens jeg pumpet. I stedet for å være låst i sofaen (og få krampe i hendene). Anbefales på det sterkeste. Brukte medela dobbelt elektrisk, og bh'en til under 400 kr var en veldig god investering. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du eller baby allergi?

Screenshot_20230515-112315.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig dumt spørsmål, men hvorfor både pumper du og gir MME? Er det verdt å gi morsmelk når du sliter deg ut på den måten? 

Anonymkode: 8edcc...9c1

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Be far om å skjære opp frukt og grønnsaker og lage dip. Smøre brødskiver. Sette fram en skål med nøtter om du tåler det. Så får du spist innimellom.

Anonymkode: d265b...a09

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei men da får du bli tynn og sånn da, kos det! 

Anonymkode: 1ce0e...846

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har følgende gjøremål:

Mating x 8 mme

Pumping 8-10 ganger

Sterilisering av 20-30 flasker, 8 trakter

Trene barnet 10 ganger grunnet nakketrøbbel

Tøyvask daglig grunnet gulp pga. allergi

Bleieskift

Smøring av krem flere ganger daglig pga eksem ( allergi)

Helsehjelp ca. hver uke

Og neglefiling, bading / øvrig stell

Og når sover barnet? 

Nesten aldri

Bruker jeg vippestol, JA

Får jeg dusjet, tja

Får jeg spist? Litt, men drittmat er for meg ikke å spise. Pga. allergi må jeg lage alt fra bunnen av eller lese nøye hva alt fra deoen min inneholder til potetgullposen

Lag alt fra bunnen av på forhånd, legg i fryseren, tin i mikroen ved behov. Tåler babyen å skrike i 5 min imens du ordner maten? Ja.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sterilisering og tøyvask kan far gjøre. Baby og dine behov først, alt praktisk etterpå.

Anonymkode: 3aa9d...26a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 timer siden):

Er det du eller baby som har allergi?

Babyen selvfølgelig? 

Anonymkode: 07d98...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Babyen selvfølgelig? 

Hva er selvfølgelig med det...? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen selvfølgelig? 

Hvorfor er det en selvfølge? Kan ikke en voksen ha allergi som gjør matlaging mer tungvindt? 

Anonymkode: cf1ec...ec9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom du kunne legge babyen for kvelden eller få far&andre til å holde den har du jo ikke hatt en klistremerkebaby...

Anonymkode: 32f75...d02

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

You made the bed, you lay in it

Anonymkode: 39b59...a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig dumt spørsmål, men hvorfor både pumper du og gir MME? Er det verdt å gi morsmelk når du sliter deg ut på den måten? 

Anonymkode: 8edcc...9c1

Jeg måtte gjøre det samme. Pumping for å få opp melkeproduksjon, MME for at baby skal få nok mat. Så hver 3. time måtte jeg amme, så pumpe og gi baby flaske. For min del fikk jeg nok produksjon til å fullamme. Det er jo praktisk å kunne amme når man er ute og på natt. På en annen side er det også fint at baby tar flaske (noe min sluttet med så fort jeg startet fullammingen).

Anonymkode: aea7d...e09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mer synd på deg enn på andre. Av å lese det du skriver er det lett å se at du enkelt kan frigjøre tid ved å omprioritere tiden din litt. 

Anonymkode: 1b940...0fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...