Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 hours ago, CAPS LOCK said:

Hvordan kan det være "et hån mot vårt rettssystem" når den relevante lovbestemmelsen; domstolloven § 124, sier følgende:

"Rettsmøtene er offentlige og forhandlingene og rettsavgjørelsene kan gjengis offentlig, hvis ikke annet er bestemt i lov eller av retten i medhold av lov."

Lov om domstolene (domstolloven) - 7de kapitel. Rettsmøter, rettsspråk, rettsferier og forsikring. - Lovdata

Retten har blitt stoppet to ganger. Advokater til alle partner har protestert.

Uansett vil dette bli tatt for sjikane og å forstyrre privatlivets fred.

• Liker 1
Skrevet
Gugglo skrev (42 minutter siden):

Jo.

Du skrev "henger med", ikke, "blir voldtatt". Les kommentaren din en gang til. Og en gang til. Og en gang til. Du skrev aldri "synes du det er greit at dine tenåringsbarn blir voldtatt", du skrev, "synes du det er greit at dine tenåringsbarn henger med".

Din oppfatning av "å henge med" er noe annet enn min når du mener at det innebærer et vennskap. 25 år gamle menn går gjerne ikke på fester med masse tenåringsjenter og henger med russen for å være venner med dem. Man kan altså henge med folk uten å være venner, f.eks på en fest. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Zikkzakk skrev (7 minutter siden):

Din oppfatning av "å henge med" er noe annet enn min

Ja, jeg oppfatter det som "omgås med".

Zikkzakk skrev (9 minutter siden):

når du mener at det innebærer et vennskap.

Nei, det mener jeg ikke.

Zikkzakk skrev (10 minutter siden):

25 år gamle menn går gjerne ikke på fester med masse tenåringsjenter og henger med russen for å være venner med dem.

Ikke 64 år gamle kvinner heller.

Zikkzakk skrev (10 minutter siden):

Man kan altså henge med folk uten å være venner, f.eks på en fest.

Helt klart. Men du? Tilbake til tema. Jeg svarte på det du spurte om ved å forklare at tenåringer som aldri har fått oppleve det at venner har løyet for dem, har behandlet dem dårlig, som er blitt så vernet fra omverdenen at de ikke har fått lære seg at ikke alle vil dem godt, er også mer tilbøyelige til å være naive, ikke ha den sosiale lærdommen som skal til for å unngå mennesker med dårlige intensjoner. Som 25 år gamle menn som  omgås 14 år gamle jenter.

Har du noen motargumenter eller må du virkelig konstruere påstander om at jeg dermed har sagt at det er greit å voldta?

Skrevet (endret)
Badebuksa2.0 skrev (1 time siden):

I avisen.. ok, får lete da...

Et kjapt google-søk på "kamelen" ga de treffene man trenger dersom man ikke har fått med seg hva saken handler om
image.thumb.png.c526e273a71f08c8df0553504ca49784.png

Kilde: Skjermbilde google

Endret av alli634
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Morsomt når voldsdømte henger ut voldsTILTALTE.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
DelvisPresley skrev (7 minutter siden):

Morsomt når voldsdømte henger ut voldsTILTALTE.

Har Kamelen slått ned damer? Har han voldtatt noen?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Hatsumomo skrev (44 minutter siden):

Har Kamelen slått ned damer? Har han voldtatt noen?

Men du ser ironien i at en kriminell henger ut en annen?

Kamelen er dømt flere ganger for vold, ran, trusler. Ikke akkurat den beste til å være moralpoiliti eller bedrive borgervern.

Jeg skiller ikke på mennesker, så spiller det noen rolle om han har begått vold mot damer eller menn? Vold er vold.

Hvis disse tiltalte hadde voldtatt menn, hadde det vært bedre?

Endret av DelvisPresley
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

fy f, spyr av **** ******* på t****, overbevist om at han er en av de som har vært med på det😓🖕😤🤮

• Liker 1
Skrevet
Blueberrysmoothie skrev (15 timer siden):

Det er helt topp med menn som tør å si fra til andre menn at sånn de oppfører seg mot damer er fullstendig uakseptabelt. Denne kompisgjengen har alle like holdninger de jazzer opp hverandre med og det er helt på sin plass at de blir satt på plass og at folk kaller en spade for en spade. 

Menn hører ikke når kvinner sier nei, at vi ikke vil, eller at de oppfører seg dårlig, så for å få bukt med problemet er vi helt avhengig av at MENN blir med i kampen mot menns overgrep mot kvinner 👏

Enig! Så bra at menn tydelig sier i fra til andre menn at dette overhodet ikke er greit eller kult. Har sett noen tiktok-videoer den ene tiltalte har lagd, og for noen ekle holdninger han har. Aner ikke om det er den samme tiltalte som Kamelen filmet da. 

Forøvrig har jeg lite tillit til rettssystemet når det kommer til overgrep (både når det gjelder barn og kvinner). Om sakene ikke blir henlagt på bevisets stilling (noe ekstremt mange saker blir, til tross for at sannsynligheten for at overgrepet har skjedd er stor), så blir straffen skammelig lav i forhold til traumene og de fysiske og psykiske skadene offeret må leve med. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
DelvisPresley skrev (58 minutter siden):

Men du ser ironien i at en kriminell henger ut en annen?

Kamelen er dømt flere ganger for vold, ran, trusler. Ikke akkurat den beste til å være moralpoiliti eller bedrive borgervern.

Jeg skiller ikke på mennesker, så spiller det noen rolle om han har begått vold mot damer eller menn? Vold er vold.

Hvis disse tiltalte hadde voldtatt menn, hadde det vært bedre?

Nei. Kan ikke si at det fungerer slik at man ikke kan ta andre på ting bare fordi man har en slags fortid selv. 

Det gjelder alt og da kunne ikke en eneste kjeft i verden si noe som helst ang noenting.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Skrevet
Brutex skrev (11 timer siden):

Publisering av navn på tiltalte, fornærmede og vitner skjer i stadig økende grad og har blitt et stort problem. Det er, som tidligere nevnt, en stor belastning og vil i økende grad medføre at offere vil vegre seg for å anmelde.

Hva er problemet med å publisere navnet på tiltalte? Publisering av navn på tiltalte vil ikke føre til at ofre vil vegre seg for å anmelde.

• Liker 1
Gjest Lurven
Skrevet
CAPS LOCK skrev (19 timer siden):

Hva har det med saken å gjøre at han er dømt for vold? Hvilken relevans har det for retten hans til å kritisere det de tiltalte er tiltalt for å ha gjort? 

Vi har alle rett til å gjøre oss opp en mening om skyldspørsmålet i en straffesak og ytre den. 

Det er hyklersk.

Finnes vel bedre måter å ytre sin mening på.

Skrevet
Zikkzakk skrev (12 timer siden):

Din oppfatning av "å henge med" er noe annet enn min når du mener at det innebærer et vennskap. 25 år gamle menn går gjerne ikke på fester med masse tenåringsjenter og henger med russen for å være venner med dem. Man kan altså henge med folk uten å være venner, f.eks på en fest. 

Du bruker veldig mye skrift på å late som du ikke forstår poenget. Du fremstiller det som den du siterer mener det å bli voldtatt er å "gå på en smell" når det åpenbart var annen omgang vedkommende snakket om. 

Skrevet
CAPS LOCK skrev (8 timer siden):

Hva er problemet med å publisere navnet på tiltalte? Publisering av navn på tiltalte vil ikke føre til at ofre vil vegre seg for å anmelde.

Det vil i mange tilfeller automatisk også oute offeret. Det er begrenset hvor mange koner, søstre, sønner, kusiner eller elever disse overgriperne har. 

• Liker 1
Skrevet
Tusseladen skrev (På 15.5.2023 den 10.49):

Bra gjort! I enkelte groteske tilfeller er offentlig gapestokk på sin plass.👏

Det er ingen forskjell på kamelen og nordmenn flest...håper han blir passe dømt, men ser jo at han ikk eer etnisk norsk , så han slipper vel unna med minstestraff... 

var nylig en sak  der en ikke vestlig etnisitet likviderte en kvinne med nærmere 9 skudd i frogner , fordi han hadde tapt et sivilt søksmål av henne..han fikk 13 år ...sannsynligvis ikke rettskraftig dom , så jeg refererer kun til mediaomtalen...

Vi må se på det menneskerettighetene sier om uskyld g rettsforfølgelse...vi er alle uskyldig til det er en lovlig rettsforfølgelse som i dom har konkludert med noe annet  , utifra bevisene som ligger i saken.... 

Vi kan ikke ha en forbryterstat bestående av mobbens veto i alt av saker som er upopulære eller populære...vi kan ikke ha en nasjon der folket , av alt mulig av fasitiske utløp, skal være en folkedomsstol visavis det offentlige....

Etter min mening så er det en plikt for påtalemakten og domsstolene å straffe vedkommende utifra dette...og da mener jeg å virkelig straffe, det der er en politihater i utgangspunktet, så stemmer bevisene så ville jeg ikke nøle med å sette en norm , hadde jeg vært dommer...

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...