Gå til innhold

Er det mulig å fortsette som venner etter avvisning, eller er det bare å lure seg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fytti he….. så forelsket jeg var i han! Jeg var helt sikker på at han følte ting tilbake for meg og, men så sa han i helgen at vi to aldri kom til å bli et par. Jeg ble knust, men viste det ikke på noen som helst måte. Jeg holdt hodet kaldt og lot som jeg var halvveis likegyldig, men på toget på vei hjem rant tårene ukontrollert.

Det er bare å glemme å forsøke å være venner, sant? Og vi som hadde det så gøy og fint sammen. Daglig kontakt i to år, fant på gøye ting, skravlet til sola sto opp. Jeg savner han så villt! 

Anonymkode: 5c649...f2f

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok det beste er å ha null kontakt, tenker å være venn med en du er så forelsket i ikke vil fungere. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil han fortsatt være venner med deg da?

Anonymkode: 3fdbe...c75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vil han fortsatt være venner med deg da?

Jeg vet ikke. Han sa bare at vi ikke kom til å bli et par, og at han var lei seg for at han hadde gjort noe som gjorde at jeg trodde noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Da trekker du deg tilbake. 

Anonymkode: a320b...a1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må aldri fortsette som venner med en du har følelser for. Det er jo selvpining.

Anonymkode: 238bb...b38

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært borti det samme, jeg fikk følelser og trodde egentlig det var gjensidig men det var det ikke. Det ble rett og slett seigpining med meg som ønsket mer og håpet han en dag kom til å føle det annerledes, og samtidig se han være singel og på datingapper etc. 

Selv så vanskelig det er å kutte kontakt, så hadde jeg gjort det tvert for min egen del om det skulle skjedd igjen.

Anonymkode: 9c304...ff8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo dere har rett, men jeg klarer liksom ikke tanken på å kutte han ut. Kan følelsene mine slokne og etterhvert gå over til bare vennskapelig, eller er det en utopi å tro på?

Skrevet

Jeg har prøvd å være venn med en jeg var forelsket i, og det angrer jeg veldig på, det var ren tortur, jeg kjente på skuffelser konstant, og sjalusi kom også.

Og ja, det er veldig tøft å gi helt slipp, men det er det eneste rette, du vil bli mye mer såret om du fortsetter, det er ikke så lett som man prøver å innbille seg 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (17 minutter siden):

Jeg har prøvd å være venn med en jeg var forelsket i, og det angrer jeg veldig på, det var ren tortur, jeg kjente på skuffelser konstant, og sjalusi kom også.

Og ja, det er veldig tøft å gi helt slipp, men det er det eneste rette, du vil bli mye mer såret om du fortsetter, det er ikke så lett som man prøver å innbille seg 

Men han vil ikke ha meg. Jeg må jo på et eller annet tidspunkt forstå det, og skjønne at hvis han skal være i livet mitt blir det kun som en venn. Alternativet er at han forsvinner, og det er det siste jeg ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

Så du fuckzona "vennen" din 😡

Anonymkode: 7740f...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og! Er det opp til meg eller han om vi fortsetter vennskapet? Hvem bestemmer?

AnonymBruker
Skrevet

Om du ønsker å være snill med deg selv og sette din egen mentale helse først, så bør du ikke prøve å være venner med ham. Følelsene dine vil ikke forsvinne om du fortsetter å legge vedkubber på bålet. Det er heller ikke greit av deg å henge rundt i håp om at han skal skifte mening engang i fremtiden. Han ønsker vennskap, men du er ikke i stand til å gi han vennskap.

Innse at det aldri vil bli dere to, som han har sagt, og fokuser nå på å komme over kjærlighetssorgen. Du trenger ikke å blokkere han og kutte all kontakt, men ikke bruk tid og energi på å holde kontakten gående. La den dø ut.

Anonymkode: a5ee0...1ca

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og! Er det opp til meg eller han om vi fortsetter vennskapet? Hvem bestemmer?

Begge må ville det. Kanskje du bør trekke deg litt unna nå, og se om han «kommer etter». 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er du som fremdeles bor sammen med han du har vært samboer med, så må jeg si at jeg forstår denne andre mannen godt - spesielt når du sier du og han har hatt kontakt i to år, og det er kun få måneder siden det "offisielt" var slutt mellom deg og samboer, men dere fremdeles bor sammen.

Om du ikke er henne, se bort fra svaret mitt.

Hvis du er henne så har du egentlig behandlet den andre mannen ganske dårlig, og vist at han ikke er spesielt viktig for deg. For hadde du virkelig ment og følt alvor med denne mannen, så hadde du ikke latt det gå to år uten å rydde opp i ditt eget liv. Selv etter at du innrømmet følelser for denne andre mannen så er realiteten fremdeles at du deler hus med samboer/eks, og at dere ikke har noen konkrete og håndfaste planer for hvor kort eller lenge dere skal fortsette å bo sammen. Det er så mye rot i ditt liv, at hvem som helst oppegående mann vil skygge banen.

Men helt uavhengig av denne mannen - hvis du er hun som fremdeles deler hus med samboer/eks - rydd opp i eget liv og skap deg et stabilt liv på egne ben nå. Det må være fokuset ditt, for det å gå rett fra uryddig samboerskap til nytt forhold, det går sjelden bra.

Tro den andre mannen på det han sier nå, for selv om han har hatt eller har følelser for deg så har du ingen krav på ham, for du er ikke fri til å innlede et nytt forhold.

Anonymkode: 706c6...ff7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg vet jo dere har rett, men jeg klarer liksom ikke tanken på å kutte han ut. Kan følelsene mine slokne og etterhvert gå over til bare vennskapelig, eller er det en utopi å tro på?

Du er den andre på kort tid her på KG som har skrevet mange tråder om en mann dere har vært forelsket i og der dere har vært sikre på at interessen var gjensidig. Så viser det seg hos dere begge at det ikke var det.

Her er det mye lærdom å hente om kognitiv bias. Tankefeil. Om at man ser det man vil se, og ignorerer all annen informasjon/bortforklarer den.

Når du ser tilbake på alt som har skjedd, så ser du kanskje også tegn på at han ikke var romantisk interessert?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis det er du som fremdeles bor sammen med han du har vært samboer med, så må jeg si at jeg forstår denne andre mannen godt - spesielt når du sier du og han har hatt kontakt i to år, og det er kun få måneder siden det "offisielt" var slutt mellom deg og samboer, men dere fremdeles bor sammen.

Om du ikke er henne, se bort fra svaret mitt.

Hvis du er henne så har du egentlig behandlet den andre mannen ganske dårlig, og vist at han ikke er spesielt viktig for deg. For hadde du virkelig ment og følt alvor med denne mannen, så hadde du ikke latt det gå to år uten å rydde opp i ditt eget liv. Selv etter at du innrømmet følelser for denne andre mannen så er realiteten fremdeles at du deler hus med samboer/eks, og at dere ikke har noen konkrete og håndfaste planer for hvor kort eller lenge dere skal fortsette å bo sammen. Det er så mye rot i ditt liv, at hvem som helst oppegående mann vil skygge banen.

Men helt uavhengig av denne mannen - hvis du er hun som fremdeles deler hus med samboer/eks - rydd opp i eget liv og skap deg et stabilt liv på egne ben nå. Det må være fokuset ditt, for det å gå rett fra uryddig samboerskap til nytt forhold, det går sjelden bra.

Tro den andre mannen på det han sier nå, for selv om han har hatt eller har følelser for deg så har du ingen krav på ham, for du er ikke fri til å innlede et nytt forhold.

Anonymkode: 706c6...ff7

Det stemmer, det er meg. Takk for betraktningene dine, du hadde mye fornuftig å komme med i den andre tråden min og. Greia nå er at jeg ønsker å beholde han som venn. Jeg innser at han ikke ønsker et forhold og det respekterer jeg 100%. 
Jeg har vel ikke behandlet ham dårlig? De to årene jeg har kjent han har forholdet mitt hjemme vært på vei til å ta slutt. Vi kjempet en stund av hensyn til barnet, men innså at det ikke gikk for noen måneder siden. Det må da være innafor å prøve å redde det man har? Når det så ikke gikk, først da åpnet jeg for han andre. Jeg har ikke gjort noe feil overfor han for det? Men så sa han da at han ikke ville ha noe annet enn vennskap, og det må jeg bare respektere. Spørsmålet er om det er mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne kan du alltid en gang i fremtiden lure han til sengs, som igjen kan føre ting videre. 
Som mann er det drepen å være venn med en kvinne som har avvist.

Anonymkode: 9513e...462

AnonymBruker
Skrevet

Ja du lurer bare deg selv om du prøver å opprettholde kontakten og vennskapet. 

Anonymkode: 0abdd...aac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som kvinne kan du alltid en gang i fremtiden lure han til sengs, som igjen kan føre ting videre. 
Som mann er det drepen å være venn med en kvinne som har avvist.

Anonymkode: 9513e...462

Kvinner er nok mer tilbøyelig til å forelske seg via sex enn det menn er, så dårlig taktikk å forsøke sexe seg til kjærlighet for kvinners del.

Anonymkode: c957b...9b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...