Gå til innhold

Blir kvalm av å drikke melk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? 

Anonymkode: 95e29...6f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jeg også og det er fordi jeg ikke tåler det. Får du oppblåst mage eller merker løs mage av enkelte meieriprodukter? 

Jeg hadde nå ihvertfall ikke giddet fortsette drikke noe du blir kvalm av. Jeg sluttet å drikke melk for 20år siden. 

Anonymkode: 175d8...d78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir jeg også og det er fordi jeg ikke tåler det. Får du oppblåst mage eller merker løs mage av enkelte meieriprodukter? 

Jeg hadde nå ihvertfall ikke giddet fortsette drikke noe du blir kvalm av. Jeg sluttet å drikke melk for 20år siden. 

Anonymkode: 175d8...d78

Kun melk jeg reagerer på. Ikke andre meieriprodukter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 10.37):

Hvorfor? 

Melk drikker jeg kun med sjokoladepulver. Hvit melk klarer jeg bare ikke.

Skrevet

Det er en kroppsvæske fra en annen dyreart. Sier seg selv at det er kvalmt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også. Tror ikke jeg er allergisk, da jeg spiser ost og yoghurt. Sluttet å drikke melk på barneskolen. Har likevel prøvd innimellom, men det går ikke. Blir kvalm med en gang, før melken har kommet ned i magen. 

Anonymkode: fb866...e44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 11.06):

Kun melk jeg reagerer på. Ikke andre meieriprodukter. 

Ikke brunost/prim heller?

Spør fordi disse er pålegg mange normalt sett ikke spiser, og glemmer bort er meieriprodukt.

For sannsynligheten er stor for at det er laktose/melkesukkeret du reagerer på. Brunost/prim er bortimot bare laktose.

I andre meieriprodukter som hvitost, krem, rømme osv er det littegranne laktose, men aller mest protein og fett. En fjerner mysen for å lage de fleste meieriprodukt, og det er der det meste av melkesukkeret sitter. Brunost/prim derimot, lages av nettopp ‘avfallsproduktet’ myse.

De fleste med laktoseintoleranse tåler helt fint å spise andre meieriprodukter enn brunost/prim.

Melk derimot, der er ikke mysen skilt ut, så melk inneholder veldig mye mer laktose enn hvitost, rømme osv.

Anonymkode: a85c2...96f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke brunost/prim heller?

Spør fordi disse er pålegg mange normalt sett ikke spiser, og glemmer bort er meieriprodukt.

For sannsynligheten er stor for at det er laktose/melkesukkeret du reagerer på. Brunost/prim er bortimot bare laktose.

I andre meieriprodukter som hvitost, krem, rømme osv er det littegranne laktose, men aller mest protein og fett. En fjerner mysen for å lage de fleste meieriprodukt, og det er der det meste av melkesukkeret sitter. Brunost/prim derimot, lages av nettopp ‘avfallsproduktet’ myse.

De fleste med laktoseintoleranse tåler helt fint å spise andre meieriprodukter enn brunost/prim.

Melk derimot, der er ikke mysen skilt ut, så melk inneholder veldig mye mer laktose enn hvitost, rømme osv.

Anonymkode: a85c2...96f

Reagerer ikke på brunost eller prim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...