Gå til innhold

Reflex regnsett, hvordan er størrelsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvordan Reflex fra barnas hus sine regnsett er i størrelsen?

Jeg har en gjennomsnittlig unge som er 16 elelr 17 måneder når det skal begynne å tas i bruk, er det sannsynlig at det er str 86 jeg bør kjøpe? Ville tenkt 92, men yttertøy er vel større i str enn innetøy? 

På innetøy følger han oppgitte størrelser.

Anonymkode: 9e26a...b50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er barnet da? Min brukte 74 i den alderen, 92 passer fremdeles nå som han er tre. Passer ganske godt ut fra vekstkurvene.

Synes Reflex var ganske passe i størrelsen. Ikke like stort som det kattnakken kan være.

Anonymkode: a0434...995

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De er normalt i størrelsen, vil jeg si. Jeg har en liten gutt på 16 måneder som nettopp begynte å bruke 80 i vanlig tøy. Han har brukt 80 i Reflex regntøy siden han var 1 år uten å drukne i det. Det er litt stort i størrelsen, men det er vel det meste av yttertøy. Kattnakken-plaggene er alt for store. 

Anonymkode: 59e9a...45d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor langt er barnet da? Min brukte 74 i den alderen, 92 passer fremdeles nå som han er tre. Passer ganske godt ut fra vekstkurvene.

Synes Reflex var ganske passe i størrelsen. Ikke like stort som det kattnakken kan være.

Anonymkode: a0434...995

Nå er han 13mnd og 76 cm

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå er han 13mnd og 76 cm

Skal ikke bruke det før til høsten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er han 13mnd og 76 cm

Hadde kjøpt 86

Anonymkode: 14c8d...688

Skrevet

Normalt i størrelsen. Regntøy kan godt være en smule for stort synes jeg. Det er strikk overalt. Man kan stramme bukseselene. Ungen har gjerne mye klær under. Ville tatt den største størrelsen om du er i tvil.

Om det er ufóret vel og merke.

AnonymBruker
Skrevet
myMa skrev (3 minutter siden):

Normalt i størrelsen. Regntøy kan godt være en smule for stort synes jeg. Det er strikk overalt. Man kan stramme bukseselene. Ungen har gjerne mye klær under. Ville tatt den største størrelsen om du er i tvil.

Om det er ufóret vel og merke.

Ja ser en her skrive 74, en 80, og en 86😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja ser en her skrive 74, en 80, og en 86😅

Ja, det er vanskelig det med størrelser. Jenta mi som er stor for alderen fikk regntøy i str 92 når hun begynte ved 17 måneder. Måtte kjøpe nytt tidlig på våren da det var for lite allerede. Det var ikke reflex da men tilsvarende størrelsesmessig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stort og jeg ville ikke kjøpt for stort, oppbrett er ikke godt for barna 

Anonymkode: 2a377...d97

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg drar til butikken å prøver 80 og 86 på det😅😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er normalt i størrelsen, vil jeg si. Jeg har en liten gutt på 16 måneder som nettopp begynte å bruke 80 i vanlig tøy. Han har brukt 80 i Reflex regntøy siden han var 1 år uten å drukne i det. Det er litt stort i størrelsen, men det er vel det meste av yttertøy. Kattnakken-plaggene er alt for store. 

Da er det jo regntøyet veldig lite i størrelsen, du skriver jo selv at du har en liten unge som ved 16 mnd bruker str 80, mens i regntøyet til refleks kunne han bruke 80 allerede ved 1 år.

Skjønner ikke helt logikken til folk altså, ikke rart det blir opplyst om ganske sprikende ting her inne😅

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det jo regntøyet veldig lite i størrelsen, du skriver jo selv at du har en liten unge som ved 16 mnd bruker str 80, mens i regntøyet til refleks kunne han bruke 80 allerede ved 1 år.

Skjønner ikke helt logikken til folk altså, ikke rart det blir opplyst om ganske sprikende ting her inne😅

Nei, det var for stort. Han kunne bruke det, han druknet ikke i det. De fleste begynner å bruke yttertøy når det er litt for stort, heller det enn å bruke det i 2 måneder før det blir for lite. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...