Gå til innhold

Jeg har kun 70 venner på facebook. Syns du det er lite?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart å kun ha 70 venner på facebook? Ser mange har flere 100.

Anonymkode: 3c420...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg skulle gjerne hatt det sånn selv. Trenger ikke ha gud og hvermann og fandens oldemor på vennelista, liksom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er omtrent der selv. De jeg har på facebook er folk jeg faktisk oppriktig kjenner.

Ikke gamle klassekamerater eller nabokjerringa fra 3 flyttinger siden. 

Anonymkode: ccfa9...184

Skrevet

Nei. Går selv jevnlig gjennom for å slette venner. Trener hund så vennene jeg har på fb (110 stk) er enten familie eller hundefolk. Gidder ikke at alle skal se hva jeg gjør på fb, hvilke arrangementer jeg er interessert i osv.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei... altså, jeg har rundt 400, men de aller aller fleste er gamle klassevenner, studievenner, kolleger; både gamle og nåværende, folk jeg har møtt via hobby, venner av venner, familie, pluss noen jeg aldri har møtt men er venn med fordi vi har felles interesser (fra da Facebook ikke hadde sider man kunne like, man måtte bli venn med folk for å følge de). Er også venner med noen slektninger jeg aldri har møtt. Og en og annen jeg har lagt til i fylla. I "virkeligheten" har jeg egentlig ikke så mange venner. Hadde jeg bare vært venn på face med de jeg faktisk omgås jevnlig, så hadde jeg nok hatt myyye færre. 

Anonymkode: 47d67...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 80. Det er familie på begge sider og noen nære venner. Jeg bruker sjeldent fb. 

Anonymkode: 31ecf...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er lite. Du bør skjule vennelisten slik at ingen ser den. Bør være minst 200 om den skal være synlig.

Anonymkode: 76079...69a

AnonymBruker
Skrevet

Noen legger ukritisk til alle de møter, andre kun gode venner og familie, så 70 trenger ikke være lite. Kjæresten min har vel 10 ganger så mange venner på face som meg, men hun har ikke flere venner av den grunn 

Anonymkode: 7a7d6...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Det skriker mer Taper om man har 500+ «venner» der.

Anonymkode: db3f7...9d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 55 :) 

Anonymkode: c39ba...d2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tenker du har en mer intim og personlig profil da. Jeg har over 300 venner på fb der og legger helst ikke ut så mye, det er ekstremt mange der som jeg ikke en gang hilser på om jeg møter de på ekte. 

Anonymkode: 3fb7b...8d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det rart å kun ha 70 venner på facebook? Ser mange har flere 100.

Anonymkode: 3c420...c1d

Jeg har 36. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg syns det er lite, hadde 800+? Selv, men har også slettet fb, fordi det ga meg nada :) 

Så det spiller ingen rolle, fb venner er ikke ekte venner

Anonymkode: c8260...457

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, tenker du har en mer intim og personlig profil da. Jeg har over 300 venner på fb der og legger helst ikke ut så mye, det er ekstremt mange der som jeg ikke en gang hilser på om jeg møter de på ekte. 

Anonymkode: 3fb7b...8d2

Hvorfor har du dem på facebook hvis du ikke hilser på dem når du møter dem!? Slett dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt enig faktisk, jeg hadde 800+ og «ingen» av de var ekte venner 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Litt enig faktisk, jeg hadde 800+ og «ingen» av de var ekte venner 

Men da handler jo antallet om at dere har lagt til gud og hvermann. 

Blant de jeg kjenner fra reiser så er det mange med mange venner, også de som jobber i bransjer hvor man møter nye folk hele tiden, kulturbransjen f.eks. har dette fenomenet. 

De siste årene har det blitt mer og mer vanlig å dele WhatsApp og Telegram blant reisende, men tidligere var FB definitivt tingen. Jeg har folk der fra mange land, og grunnen er jo at vi la hverandre til for å kunne snakke på messenger. 

Det er jo helt rett at mange av dem ikke er venner nå i dag, men mange av mine har definitivt vært ekte venner i den tiden vi delte sammen, og ganger får jeg hilsner flere år etter. Synes det er kos jeg :) Selv om jeg..jeg har tenkt på å slette fb snart. Men kjenner jeg dem rett så forsvinner vel ikke alt, får finne tilbake om noen år. 

Anonymkode: 30f84...0af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 6-700, og de fleste har jeg jo ikke mye kontakt med, men koselig å følge litt med på når større ting skjer i livene deres. Jeg kan dele de inn i ulike grupper, som folk jeg gikk på folkehøgskole med, studietiden (jeg var veldig engasjert), to ulike miljøer jeg er aktiv i og har bekjentskaper med både lokalt, rundt om i Norge og andre plasser i verden, også er de andre noen fra familien, noen kollegaer, et nyere miljø jeg ikke har vært aktiv i før siste par årene, noen få klassekamerater fra ungdomsskolen og videregående (ytterst få), og så noen mer «løse bekjentskaper» som en nabo, eller andre bekjentskaper. 

Er mange ganger jeg tenker når jeg ser bursdager på Facebook «hvorfor er jeg enda venn med de?». 70 venner for meg indikerer at du er lite aktiv på face og/eller er veldig selektiv med hvem du er venner med. Begge deler er helt innenfor. 

Jeg er selv veldig aktiv på Facebook, og er administrator i en god del grupper. Jeg deler ikke en masse ulikt på egen profil da, men det jeg deler er hovedsaklig bilder fra friluftsliv som jeg er veldig engasjert i. 

Jeg føler som administrator i mange grupper at det er mindre engasjerte folk på Facebook nå, kontra før. Folk bruker mer andre kanaler nå, og 70 venner indikerer også det. Jeg vet også om en del som kun har Facebook pga de trenger en konto for ting med barna og deres aktiviteter, eller for ulike fritidsaktiviteter for seg selv eller igjen barn i familien. Jeg har flere ganger lagt til folk i grupper, der når jeg sjekker profilen så står det at de ikke vil godta venneforespørsler, kontoen er kun for å kunne delta i grupper. 

Du kan skjule vennelisten om du føler det føles som lite venner. 

Anonymkode: f6292...ded

• Liker 1
Skrevet

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mye, men det trenger jo ikke å bety noe som helst. Jeg har vel 200++, men har vel egentlig bare kontakt med 10 av dem. Går lenge mellom hver gang jeg blir addet som venn, jeg selv pleier nesten aldri å sende invitasjon.

Anonymkode: b45b3...e16

AnonymBruker
Skrevet

Betyr ingenting annet enn at du har det antallet venner du har. Hva enn folk legger til av tanker om det er deres issue.

Anonymkode: b2992...d06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...