Gå til innhold

Hvordan ville du ha spist denne maten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller hvordan hadde du brukt følgende matvarer for å sette sammen frokost, middag og kvelds? Ikke tilsett noe som ikke står listet opp...

- Salat (Isbergsalat, hjertesalat, crispisalat)

- Kepaløk, 

- Storfekjøtt

- Svinekjøtt

- Creme fraiche/rømme 

- Gulost

- Melk 

- Smør

- Poteter 

- Salt/pepper

- Hvetemel

- Sukker

- Gjær 

Trenger forslag til disse 3 måltidene...

Anonymkode: 4982d...2b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvetemel, sukker, gjær og melk - laget en form for brød eller lefse til frokost og kvelds. Hatt gulost og kanskje noe stekt kjøtt ved siden av.

Alternativt laget burgerbrød og laget burger av alt. 

Anonymkode: 83437...c19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bak loff og ha til frokost og kvelds med ost på. 

Middag: Stek det kjøttet du ønsker og spis med potet (kokt/stekt), salat og brunet saus med crème fraiche.

Anonymkode: 17622...367

• Liker 1
Skrevet

Bak rundstykker eller loff, spis med smør og ost på til frokost og/eller kvelds. Du kan også lage fløyelsgrøt av hvetemel, smør og melk, som du serverer med sukker og smørøye.

Strimle og stek kjøtt og løk, lag en saus med Creme Fraiche (regner med at du har krydder, selv om dette ikke står på lista?), og lag ovnsbakte poteter og ha salat ved siden av.

Du kan også lage en forenklet versjon av Philly Cheesesteak: Stek strimlet kjøtt og løk som du krydrer med salt og pepper. Når dette er ferdigstekt, tilsetter du revet ost og lar den smelte. Legg opp på smurte rundstykker som du har delt i to på langs, og legg gjerne salatblader (og evt. noen ringer rå løk) under kjøtt- og løkblandingen. Du kan også ha stekte eller ovnsbakte poteter/potetbåter ved siden av. Har du Airfryer, er det lett å lage hjemmelagde fries.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (1 time siden):

Bak rundstykker eller loff, spis med smør og ost på til frokost og/eller kvelds. Du kan også lage fløyelsgrøt av hvetemel, smør og melk, som du serverer med sukker og smørøye.

Strimle og stek kjøtt og løk, lag en saus med Creme Fraiche (regner med at du har krydder, selv om dette ikke står på lista?), og lag ovnsbakte poteter og ha salat ved siden av.

Du kan også lage en forenklet versjon av Philly Cheesesteak: Stek strimlet kjøtt og løk som du krydrer med salt og pepper. Når dette er ferdigstekt, tilsetter du revet ost og lar den smelte. Legg opp på smurte rundstykker som du har delt i to på langs, og legg gjerne salatblader (og evt. noen ringer rå løk) under kjøtt- og løkblandingen. Du kan også ha stekte eller ovnsbakte poteter/potetbåter ved siden av. Har du Airfryer, er det lett å lage hjemmelagde fries.

Nope, ikke krydder. Kjedelig, jeg vet.

Tips til hjemmelagde fries? Har aldri fått det til liksom... Sist lot jeg strimlene ligge i vann en stund, så kokte jeg dem litt, tørket dem, oljet og saltet dem og stekte dem i airfryeren. Men de ble ikke bra.

Kan forresten bruke Vita Hjertego' olje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nope, ikke krydder. Kjedelig, jeg vet.

Tips til hjemmelagde fries? Har aldri fått det til liksom... Sist lot jeg strimlene ligge i vann en stund, så kokte jeg dem litt, tørket dem, oljet og saltet dem og stekte dem i airfryeren. Men de ble ikke bra.

Kan forresten bruke Vita Hjertego' olje. 

Du skal ikke koke dem. La potetstrimlene ligge i iskaldt vann i ca 30, skyll dem og tørk dem godt med kjøkkenpapir eller et rent kjøkkenhåndkle. Legg dem deretter i en bolle, tilsett 1 ss olje og ønsket mengde salt, og stek dem på 190-200 grader i 15-18 min. Husk å riste på kurven noen ganger underveis.

AnonymBruker
Skrevet

Koke poteter og lage potetmos av det, melk, smør og krydder.

Storfekjøtt og svinekjøtt er hele kjøttstykker? Stek i smør.

Stek løken mykt i smør. Tilsett creme fraiche/rømme, gulost, krydder og evt melk og du har en løksaus.

Salaten foreslår jeg å kaste eller å spise verdens kjipeste salat til middagen, bare salatblader. Jeg kommer ikke på noe mer man kan gjøre med det. 

Hvetemel, sukker og gjær kan du nok lage noe gjærbakst av, eventuelt også med melk og/eller smør.

Anonymkode: e8012...02f

AnonymBruker
Skrevet

Stekte poteter til frokost. 

Bakt pitabrød, og spist med salat+rømme+svin til lunsj. Og laget en annen variant av fyll til middag. 

Anonymkode: 107b1...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...