AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Hei. Vi skal kjøpe valp og vi har derfor tatt kontakt med flere oppdrettere (etter nøye vurdering av hver enkelt) av rasen vi ønsker oss. Noen har svart på e-post, men mange ikke. Det er snart en uke siden, hvor lenge hadde dere ventet før dere hadde tatt kontakt igjen? Og burde man da sende ny e-post eller ringe (vi begge har telefonskrekk, så dette er en stor barriere). Vi er helt nye i dette med valpekjøp, så tar gjerne i mot tips til kontakt med oppdretter. Anonymkode: 68d28...6c6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hei. Vi skal kjøpe valp og vi har derfor tatt kontakt med flere oppdrettere (etter nøye vurdering av hver enkelt) av rasen vi ønsker oss. Noen har svart på e-post, men mange ikke. Det er snart en uke siden, hvor lenge hadde dere ventet før dere hadde tatt kontakt igjen? Og burde man da sende ny e-post eller ringe (vi begge har telefonskrekk, så dette er en stor barriere). Vi er helt nye i dette med valpekjøp, så tar gjerne i mot tips til kontakt med oppdretter. Anonymkode: 68d28...6c6 Svært mange oppdrettere får ekstremt mange henvendelser, ofte er det kø flere kull fremover.. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Hva skrev dere i første e-posten? Bare sånn "hei, vi er interessert" eller skrev dere en typ kontaktannonse, hvem dere er, hva dere kan tilby hunden etc? Anonymkode: 74cc2...754 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 De fleste raser har noe, om ikke lang ventetid. Som oppdretter kunne jeg raskt på 100 henvendelser i uken. Kunne ta opptil 1 mnd å svare, og jeg svarte kun de jeg faktisk ville selge til, som ga god informasjon om hvem de var og hvorfor de ville ha hund osv. Anonymkode: 8c6ec...77a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svært mange oppdrettere får ekstremt mange henvendelser, ofte er det kø flere kull fremover.. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Hva skrev dere i første e-posten? Bare sånn "hei, vi er interessert" eller skrev dere en typ kontaktannonse, hvem dere er, hva dere kan tilby hunden etc? Anonymkode: 74cc2...754 TS. Vi skrev hvem vi er, hva vi kan tilby hunden, at jeg ønsker å drive med blodspor og rallylydighet, så kontaktannonse. Ble en lang Mail Anonymkode: 68d28...6c6
CaptainColada Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 Bli kjent med rasemiljøet på sosiale medier eller dra på utstillinger og bli personlig kjent med oppdrettere dere er interessert i. Det er lettere for oppdrettere å selge valper til folk man kjenner. Hvis du gjør deg kjent med rasemiljøet er det også lettere å velge en oppdretter og man får en mulighet til å bli kjent med avkom og ulike linjer. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 Jeg sendte e-post/mld til flere oppdrettere som jeg anså som aktuelle, og det var noen av de som aldri gav respons. Kjøpte hund med en som gav rask tilbakemelding og har vært ryddig i kontakten. 2 av oppdretterne har tatt kontakt i ettertid og vil gjerne selge valp nå, men det blir for useriøst for meg med folk som bruker 2-3 mnd på å svare på e-post. Jeg tok kontakt uten at de hadde annonsert valpekull👍🏼 Anonymkode: 5e0fb...842
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 Hadde vartfall ventet ca en mnd. Og man må forvente at det er reservert kull i forveien, så kan fort bli noen mnd til et års ventetid. Anonymkode: b25c0...028
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 Mange er dessverre alt for dårlige på å svare og det er skammelig, spesielt når man har annonsert planlagt eller at man har kull på oppdrettersiden og folk skriver lange mailer, da må man faktisk ta seg tid til å svare om man skal bli sett på som en seriøs oppdretter mener jeg. Om det er andre interessante du heller kan kontakte ville jeg gjort det, hvis ikke så må man jo krype til korset og purre, kanskje prøve ringe en ettermiddag istedenfor. Anonymkode: 42122...185
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 On 5/15/2023 at 8:22 AM, AnonymBruker said: Hei. Vi skal kjøpe valp og vi har derfor tatt kontakt med flere oppdrettere (etter nøye vurdering av hver enkelt) av rasen vi ønsker oss. Noen har svart på e-post, men mange ikke. Det er snart en uke siden, hvor lenge hadde dere ventet før dere hadde tatt kontakt igjen? Og burde man da sende ny e-post eller ringe (vi begge har telefonskrekk, så dette er en stor barriere). Vi er helt nye i dette med valpekjøp, så tar gjerne i mot tips til kontakt med oppdretter. Anonymkode: 68d28...6c6 Anbefaler å ringe Anonymkode: b83e8...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 Etter en uke kan du fint følge opp med å ringe. Si at du har sendt mail og at du ringer for å følge opp. Det viser at du er ansvarlig og kan følge opp en hund. Anonymkode: 85c2d...702 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå