GÃ¥ til innhold

Ketogent kosthold og nattevakt

Spørsmål 1

Anbefalte innlegg

Hei 😄

noen som spiser keto rundt 20 gram karbs iløpet av dagen og har noe erfaring med det å blodsukker?

har jobbet natt i helgen (1 år siden sist nattevakt) og både lørdag og søndag har jeg fått akutt blodsukkerfall, spiser når jeg står opp (20:00) 2 ganger iløpet av vakten (det ene er mere sånn type snacks måltid) også spiser jeg når jeg kommer hjem 08-09. Har spist keto tidligere men har hatt en litt lengre opphold, spist mere lavkarbo enn keto. Men startet igjen sist mandag med streng keto. Har ikke noe sykdommer som skal påvirke blodsukkeret og tar heller ikke noe medisin.

noen som har noe erfaring? synes det har vært helt grusomt, og er jo som mat for angsten å bli dårlig ut av det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gå over til lavkarbo, keto er en usunn drittdiet for late mennesker som feiler hos nesten alle. Unntaket er de som går på det av ting som epilepsi.

Om du har gått lenge på det så anbefaler jeg deg gå å ta blodprøver, jeg fikk ekstremt dårlige verdier på keto og fikk beskjed av legen min at mangelen på karbohydrater gjorde meg kraftig dehydrert, noe han har sett hos flere pasienter.

Blodsukkerfall kan være farlig, få i deg komplekse karbohydrater jevnlig... Vær forsiktig, det du driver med nå høres på ingen måte bra ut.

Anonymkode: b8a14...67b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser keto pga overvekt og en udødelig sult (uansett hva jeg spiser så er jeg sulten eller kjenner jeg er mett men ja har fortsatt sult følelse…)Prøvd medisin for det også men det knekte min psykiske helse. klarte å gå ned 45kg, men etter en del på privaten så gikk jeg opp mye (ikke alt) og datt litt ut av det. Har vært å tatt blodprøve vær 6mnd, og verdiene på alt er fint (full EU-kontroll😅)

ja nei kjenner bare at jeg får nokk av hele opplegget.. skal jo ikke være sånn. Men keto var liksom måte jeg klarte å gå ned på, men det med blodsukkeret er nytt for meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke huske å ha sett noe om kombinasjonen keto og nattarbeid før, men det er i alle fall kjent at karbohydrater kan ha forskjellig effekt på kroppen etter når på døgnet det inntas.

Hvis jeg måtte velge ville jeg droppet nattarbeid, det er ikke bra for helsa, spesielt hvis man stadig må snu døgnet frem og tilbake. Kroppen er jo i utgangspunktet innstilt på å hvile om natta, så lavt blodsukker er nok ikke unormalt.

For øvrig er det helt trygt å droppe karbohydrater hvis du trives med det.

Anonymkode: afb48...0c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sliter med å finne noe på det😅 ka virker værtfall veldig sånn 😅

skulle så ønske men jobber på sykehjem (3 delt turnus, som har jeg heller ikke ett godt grunnlag for å ikke jobbe natt (sykdom eller lignende som tilsier at jeg ikke kan jobbe natt😅) jobbet flere år rein 100% natt men ja det small til slutt for min del, så gikk jeg over til ren dag/aften, men så byttet jeg arbeidsplass pga flytting. Og nå kan man ikke velge mellom å jobbe natt eller ikke.

Droppe karbohydratene? Noe karbohydrater må kroppen ha for å funke😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei ts,

Jeg jobber natt og er på keto. Jeg lager alltid matpakke hjemmefra. Som regel salat med fetaost eller kylling. 

Er jeg småsulten etter mer, spiser jeg baconsvor som snacks eller gulrøtter. 
Drikker sukkerfri saft, når jeg trenger noe søtt. 

Jeg syns det har gått veldig bra hittil. 5 uker siden jeg begynte og har nå gått ned 7 kg. Vurderer å gå over til lavkarbo når jeg når målet mitt. 

Anonymkode: 5a736...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (PÃ¥ 15.5.2023 den 20.20):

Hei ts,

Jeg jobber natt og er på keto. Jeg lager alltid matpakke hjemmefra. Som regel salat med fetaost eller kylling. 

Er jeg småsulten etter mer, spiser jeg baconsvor som snacks eller gulrøtter. 
Drikker sukkerfri saft, når jeg trenger noe søtt. 

Jeg syns det har gått veldig bra hittil. 5 uker siden jeg begynte og har nå gått ned 7 kg. Vurderer å gå over til lavkarbo når jeg når målet mitt. 

Anonymkode: 5a736...57d

Funket som bare det før en godt stund tilbake (har spist keto ett par år, men etter flytting og div så har det vært så om då med keto) så begynte for en uke siden med streng keto. Veldig fornøyd generelt sett, spiser det samme som tidligere, men blodsukkeret blir kastet i bunn uansett😅 lager som regel en søtet micro vaffle (3karbs) og spiser i 12:00 tiden også spiser jeg knekkebrød å en brødskive med litt pålegg i 4 tiden. Spiser også ett greit måltid før jobb 20/20:30.Men når kl blir 2-3 så dette blodsukkeret som bare det😅 var slik 3 dager på rad, til og med når jeg var hjemme og litt lengre våken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...