AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Den er sydd av et familienedlem som IKKE LA INN EKSTRA STOFF. Er det håp for bunaden? Fikk den som konfirmant og var tydeligvis ikke utvokst for selv når jeg brukte 38 (bruker 38/40 nå) så fikk jeg den såvidt på. Er ribbeina som er problemet.... Skal i konfirmasjon til høsten og skulle gjerne brukt bunaden. Prøvde den på nå og det nytter ikke, den ser sprengt ut i ribbeina Anonymkode: b8aab...382
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Man kan vel alltids sy inn et panel på sidene, men hvor bra det vil se ut kommer an på bunadens konstruksjon og mønster. Anonymkode: ae3f8...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan vel alltids sy inn et panel på sidene, men hvor bra det vil se ut kommer an på bunadens konstruksjon og mønster. Anonymkode: ae3f8...4b7 Ja, virker håpløst panel hadde ikke sett bra ut Anonymkode: b8aab...382
Gjest Belinda B Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Ja, den kan sys ut. Ta kontakt med en bunadsforhandler.
ops2 Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 Hvis det ikke er noe å legge ut, så kan du få sydd et ekstra liv, og gjenbruke stakken og de andre delene. Jeg vet ikke hvor vanskelig det blir å få tak i noen som gjør det. Begynn å annonsere nå, hvis du skal bruke den til høsten. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 ops2 skrev (4 minutter siden): Hvis det ikke er noe å legge ut, så kan du få sydd et ekstra liv, og gjenbruke stakken og de andre delene. Jeg vet ikke hvor vanskelig det blir å få tak i noen som gjør det. Begynn å annonsere nå, hvis du skal bruke den til høsten. Åja, okei. Hvor mye regner du med at det koster? Jeg er uføretrygdet så det hørtes ut som at det er utenfor min rekkevidde økonomisk sett, ser for meg at det koster 15 000? Sånn ca. Anonymkode: b8aab...382
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åja, okei. Hvor mye regner du med at det koster? Jeg er uføretrygdet så det hørtes ut som at det er utenfor min rekkevidde økonomisk sett, ser for meg at det koster 15 000? Sånn ca. Anonymkode: b8aab...382 Se på finn.no. Jeg har sett flere som har lagt ut liv for salg der (sikkert etter at de har byttet det ut). Anonymkode: f1df6...c05 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 Jeg har lagt inn et panel i begge sider selv, det var ingenting å sy ut på min bunad heller. Det ble fint og ganske usynlig. Må være veldig nøye og sy pent. Foret hadde ekstra stoff merkelig nok. Anonymkode: 631d8...33a
ops2 Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Åja, okei. Hvor mye regner du med at det koster? Jeg er uføretrygdet så det hørtes ut som at det er utenfor min rekkevidde økonomisk sett, ser for meg at det koster 15 000? Sånn ca. Anonymkode: b8aab...382 Åh, det er umulig å si. Er det et liv i stoff, som i brokade til trønderbunad, så er det prisen for stoffet og søm. Skal det være brodert liv, blir det mye mer arbeid. Og så kan du være heldig og finne en som syr privat, som ikke er registrert i noe firma. Jeg ville ha spurt på Facebook eller innen familie og venner. For beltestakk kan du til og med kjøpe mønster og materialer til livet. Da er du skikkelig heldig. Og med et mønster, kan du kanskje sy selv? Livet – Sidserk AS - Nettbutikk De selger til og med klippemønster for et par andre liv. Klippemønster Bunad – Sidserk AS - Nettbutikk Endret 15. mai 2023 av ops2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå