AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Barnet er oppe mellom 6-7 om morgenen. Dupper mellom 11 og 12, sover maks en time. Legging kl 18, og sånn har det vært siste fire mnd. Hun har da sovet hele natten, med noen oppvåkninger etter smokken. den siste uken nå våkner sovner hun kl 18, og våkner igjen 19-19:30… og er våken til 23-24 på natten!! Og det er sykt krevende når storebror er våken kl 5:30-6 hver morgen.. noen som har tips til dette? Hun tok vaksina for 3 uker siden, kan det være den? Desp. Anonymkode: 1c32a...8ff
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 De endrer seg hele tiden, så ja det er helt normalt. Anonymkode: 73196...551
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 De endrer seg (selvsagt) hele tiden. Etter hvert som de blir eldre, får de mindre og mindre behov for søvn, så både dagblunding og nattesøvnrutiner må endres. Du må bare prøve deg frem. Det høres ut som om hun til nå har sovet veldig mye på natten - mye mer enn mine noen gang har gjort (noe som overhodet ikke betyr at du gjør noe galt, bare et eksempel på at ulike barn og familier har ulike behov og preferanser). Nå trenger hun gjerne ikke like mye. Om hun våkner igjen så raskt, er det gjerne et tegn på at hun ikke faktisk trenger å legges kl 18 (som jo er ganske tidlig). Så da kan du enten prøve å holde våken og legge senere, la henne sove mer på dagtid, sove blunden litt seinere på dagtid, osv osv. Prøving og feiling ad nauseum. Anonymkode: 131ea...f16
Regnbuefisk Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Hah min gutt blir 16 mnd om et par dager. Han har omtrent ikke sovet de siste dagene. En eller to uvanlig korte lurer, et langt våkestrekk om kvelden og 500 oppvåkninger om natta. Etter å ha sovet veldig greit i mange mnd. Vi skylder på at han har gått fra å bare krabbe med et og annet skritt innimellom, til å omtrent bare gå. Tipper det krever en del omlegging i en liten hjerne. Det går helt sikkert over igjen. Håper bare ikke det tar alt for lang tid 😅
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 Her var det ofte tull med søvnen når det var tenner på vei (gjerne en god stund før de faktisk brøt gjennom), når de lærte noe nytt motorisk, og generelt når det skjedde mye med utviklingen. Det gikk alltid over, men ja, veldig vanlig 😅 Så er jeg også enig i at det høres ut som om hun kanskje legges for tidlig / ikke har behov for å sove 13 timer om natta. Så jeg ville prøvd å legge litt senere. (Altså min på 11 måneder sover kanskje 13 timer i døgnet, inkludert to dupper på dagtid.) Anonymkode: ef629...ee6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå