Naken Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 Jeg synes dette gulvet er så nydelig! Vi har nettopp kjøpt hus, vi flytter ikke inn riktig ennå, men har begynt å innrede i hodet allerede. Gulvet i stua skal byttes, og da frista dette, eller lignende, veldig. Er det noen grunn til å ikke velge mørkt gulv? Hvordan ville dere innredet et sånt rom?
Thomasine Skrevet 6. januar 2006 #2 Skrevet 6. januar 2006 Stilig gulv, men blir i mørkeste laget for meg. Stjeler ikke minst lys! Rommet blir altfor mørkt for min smak. Men gulvet var stilig!!
Gjest Hel Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 Jeg ville bare valgt et sånt gulv hvis det var masse, store vinduer i rommet og med lyse møbler som i bildet. Synes det ser stilig ut.
Dagoberta Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 Jeg liker den 'skipsdekkinspirerte' stilen veldig godt, men hadde sikkert også valgt en lysere tresort.
momo Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Kjempestilig gulv. Men skulle jeg ha brukt det ville jeg hatt det stort nok og hatt det lyst, luftig og åpent. Kunne ikke hatt det jeg, for stua vår er på bare 22m2, så da hadde rommet blitt for lite.
Arkana Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Jeg synes det blir altfor mørkt, uansett størrelse på rommet. Skikkelig stilig er det, men jeg synes lys er viktigere.
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #10 Skrevet 6. januar 2006 Utrolig lekkert. Jeg ville hatt det. Men man jo like den stilen uten å blir lei da. Gir ikke så mye rom for variasjon mtp møblement.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. januar 2006 #11 Skrevet 6. januar 2006 Jeg synes det er dødskult! Men det koster sikkert tilsvarende...
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #12 Skrevet 6. januar 2006 Syns det var kjempestilig, men det krever jo ganske mye av rommet og så tror jeg jeg muligens hadde blitt lei av det ganske fort... Men stilig var det!
Lillesøster Skrevet 6. januar 2006 #13 Skrevet 6. januar 2006 Kjempefint. Vi har også helt mørkt gulv og jeg er kjempefornøyd. Må ha lyse vegger til et slikt gulv, noe vi har, samt lys sofa og lys teppe, lyse gardiner osv.
Naken Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #14 Skrevet 6. januar 2006 Kjempefint. Vi har også helt mørkt gulv og jeg er kjempefornøyd. Må ha lyse vegger til et slikt gulv, noe vi har, samt lys sofa og lys teppe, lyse gardiner osv. ← Du som har erfaring med mørkt gulv,- er det sånn at du må være ekstremt nøye med renholdet for at ikke alt skal synes på det? Noen sier det...
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #15 Skrevet 6. januar 2006 Det ser kjempefint ut. Jeg har hørt at støv og hår synes litt lettere på mørkt gulv enn på lyst, men det sier på en måte seg selv.
Lillesøster Skrevet 6. januar 2006 #16 Skrevet 6. januar 2006 Du som har erfaring med mørkt gulv,- er det sånn at du må være ekstremt nøye med renholdet for at ikke alt skal synes på det? Noen sier det... ← Nja...det synes lett ja, men jeg synes det er verdt det.
*Heidi* Skrevet 7. januar 2006 #17 Skrevet 7. januar 2006 jeg syns detvar rååå fint, hadde definitivt gått for det.. Jeg har merbau gulv(er det sånn det skrives?) og elsker det! Men jeg har benhvit på veggene og tror også at det er lurt med lyse farger!
Potetoline Skrevet 7. januar 2006 #18 Skrevet 7. januar 2006 Om ørten og tjue år når mine elskede småbarn har blitt store og ikke står i fare for å ødelegge et gulv, skal jeg ha mørkt merbau gulv. Og dette gulvet var virkelig stilig!!! Da vi pusset opp, hadde vi lyst på mange litt "crazy" løsninger, men vi feiga ut og gikk for de "safe" valgene. Angrer på det idag.
Gjest vimse Skrevet 7. januar 2006 #19 Skrevet 7. januar 2006 (endret) Gulvet var rett og slett rålekkert!!! Mørkt gulv er pent, og det stjeler ikke så mye lys som man skulle tro, hvis man kompenserer med lyse vegger, gardiner og et forholdsvis lyst gulvteppe, som ikke nødvendigvis er så stort, og at man ikke overlesser rommet med møblement. Jeg har selv mørke merbaugulv, og mye mørkt arvegods, og føler at med det mørke gulvet, blir en helhet. Meeeeeeen, jeg må vaske over gulvene hver dag, man ser alt... Barbeinte spor, bikkjespor, osv. Det er aberet. Og nei, jeg klarer ikke se på det... Endret 7. januar 2006 av vimselims
Gjest Rognebær Skrevet 7. januar 2006 #20 Skrevet 7. januar 2006 Det var veldig tøft, synes jeg! Men for at det ikke skal bli for mørkt, bør du ha lyse vegger, lyst tak og mye vinduer. Jeg har selv hatt svartmalt tregulv i en ellers lys stue (uten gardiner, til og med), og det var intet annet enn superstilig. Det eneste mørke møbelet var en bokhylle med svart karm rundt. Støvdotter vistes veldig godt, men jeg tok ikke det så innmari tungt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå