Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 Egentlig burde jeg ikke i alder føle meg gammel,men dette året blir unga 18 år, 11 år og 8 år og jeg blir 35. Er nok alle årene som mor og ikke minst ung mor som har tatt på. Fins det flere unge mødre her inne som føler seg eldre enn de egentlig er?? Ikveld kjørte jeg 11 åringen på disko, 18 åringen fikser seg sjøl og jeg sitter hjemme og kikker på pokemonkort med 8 åringen. Jaja life must go on for det!!!
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #2 Skrevet 6. januar 2006 Jeg føler meg ikke gammel, så langt derifra. Min eldste er 18 og yngste er 15. Det er bare heeeerlig, de gjør stort sett som de vil og jeg gjør stort sett som jeg vil. Og jeg er 36. Men det har vært tider opp igjennom som jeg har følt meg som 90. Blir vel lett sånn når man aldri får gjort noe alene, bare sammen med og for barna 24/7 i mange mange år. Før var det en stor frihet bare å kunne gå i butikken og la barna være hjemme, nå kan jeg dra bort en helg og la barna være hjemme. Mmmmm, I love it Men gammel, nope
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 jeg er 32 år og føler meg veldig gammel til tider. Spesielt rundt bursdagene til jentene, som nå er 8 og 10.Men får som regel litt trøst av yngstejenta som pleier å si: "Du er ikke gammel sjø, mamma, du bare føle dæ gammel!"
Belit Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er 32 og såvidt begynt på småbarnsperioden Pris deg heller lykkelig for at du kommer til å være ung og sprek når unga er ute av redet og klarer seg selv!
Gjest LoisLane Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 Jeg blir med mer og mer barnslig for hvert år som går, føler jeg. Å ha barn holder meg ung - men jeg ser sikkert eldre ut enn tilsvarende gamle single. Men det var rart å være tenåringsmamma, ja...
Gjest Gjest_Karianne_* Skrevet 7. januar 2006 #6 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er 42 og har barn på 15 og 20. Føler meg absolutt ikke gammel - faktisk føler jeg meg yngre enn på lenge - livet er kjemepebra for tiden, ungene klarer seg stort sett selv, mannen og jeg er ganske fri til å gjøre hva vi vil Priser meg lykkelig for at jeg fikk førstemann tidlig - jeg elsker å ha tenåringer i huset Er aldri misunnelig på kvinner med små barn - vi har det som plommen i egget nå - går på kino når vi har lyst, jeg går til byen med venninner hver lørdag formiddag og jeg jobber overtid når jeg har lyst og tid Var å kjøpte mp3-spiller til 20-åringen til jul - da ble ekspeditøren på Spaceworld overrasket for han trodde ikke jeg hadde så voksne barn
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. januar 2006 #7 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er 25 og føler meg gammel hver gang jeg skrur på radioen...
Gjest gamla Skrevet 7. januar 2006 #8 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er 39 år og har en liten baby på 5 mnd.. skal jeg føle meg ung eller gammel da? Føler meg gammel til å ha så små barn iallefall, men jeg følte meg ung nok til å føde..
Gjest Gjest nr 2 Skrevet 7. januar 2006 #9 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er 32 og såvidt begynt på småbarnsperioden Pris deg heller lykkelig for at du kommer til å være ung og sprek når unga er ute av redet og klarer seg selv! ← Det er både fordeler og ulemper (om man kan kalle det det) å få barn både tidlig og sent. Du har sikkert fått gjort en del nyttige ting, ting du har lyst til før du fikk barn. Jeg rakk ikke engang å gå ut på byen lovlig før jeg fikk barn, tror ikke jeg var på byen før yngste var rundt 4 år. Utdannelse, som dessverre ble unyttig for meg, tok jeg for et par år siden. Livet er ikke over selv om man får barn, i verste fall setter man det bare litt på vent. 18 åringen og jeg tok en test her en dag "hvor gammel er du egentlig", hun var 29 og jeg var,,, øh 19 :klø: En forskjell på å ha små barn og store barn er at store barn faktisk kan lage mat. Da mine var små og overrasket meg med frokost på senga så visste jeg at de 10 centimeterne som manglet på ene enden av brødblingsene lå i smuler rundt hele, i beste fall bare kjøkkenet. Og kombinasjonen av pålegg da gitt. Nå disker de opp med egg og bacon, eller annet snadder, og det ser ikke så jævelig ut etter matlagingen. Uansett alder på foreldrene, med litt sunn fornuft og sosiale antenner går det meste bra. Humor og ironi er også en fin ting. Kos dere masse med og uten barna deres, det fortjener vi
Rusket Skrevet 7. januar 2006 #10 Skrevet 7. januar 2006 Jeg føler meg ung jeg Snart 28 og guttungen er snart 4. Er glad jeg fikk barn tidlig, for når han forlater redet så er jeg enda såpass ung at jeg orker å leve livet litt Og, ikke minst, jeg har mer økonomi til det da en jeg hadde da jeg var 20
Gjest Miloine Skrevet 7. januar 2006 #11 Skrevet 7. januar 2006 (endret) Gammal nei! Jeg er 35 år og er ung til sinns og har et ungt utseende (det siste synns ihvertfall jeg ) Du er ikke eldre eller yngre enn hva du selv gjør det til. Sønnen min er 14 år, og hans kammerater synns at morra hans er både kuul og pen så det så! Tenkte jeg kanskje skulle få meg en liten sneip til jeg, med samboeren min som ikke har barn fra før jeg ække gammal Endret 7. januar 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #12 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er 37 og har 3 barn under 8 år... Føler meg gammel? Nei, langt ifra!! Men til tider litt sliten.....ja! Glad jeg fikk rast fra meg litt før jeg begynte å få unger!! Men det skal bli godt når ungene etterhvert klarer seg litt mer selv...
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2006 #13 Skrevet 7. januar 2006 Gammel? Tja.... Jeg er "bare" 26 år, men jeg skal innrømme at jeg følte meg gammel her om dagen da jeg leste en stillingsannonse hvor de ville ha folk mellom 18 og 24 år.
Varja Skrevet 7. januar 2006 #14 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er 33 og har en liten datter på to år. Selvom jeg i motsetning til trådstarter fikk barn relativt seint, så har jeg også selvfølgelig samme opplevelse av og til! Når jeg møter foreldre i barnehagen som er i begynnelsen av tjueåra så kan jeg føle meg som den reneste fossilen. Vel, poenget mitt var bare at jeg tror ikke det har så mye med alderen på barna å gjøre, eller når man fikk dem. Er man litt sliten og stresset så kan man føle seg litt gammel uansett omstendigheter! Heldigvis går det som oftest over ganske snart .
Gjest Bodillen Skrevet 7. januar 2006 #15 Skrevet 7. januar 2006 Man er ikke eldre enn man føler seg, heter det. Og hvordan man føler seg, kan jo variere fra dag til dag... Klart at når man har en dårlig dag og er sliten av jobb og unger, kan man føle seg litt gammel, men stort sett har je det heldigvis ikke sånn. Prøver å se det positive i det å bli eldre; man er mindre sjenert, man har mer livserfaring, er tryggere på seg selv og det en står for osv.
marta Skrevet 7. januar 2006 #16 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er 25 og føler meg gammel hver gang jeg skrur på radioen... ←
asterix Skrevet 8. januar 2006 #17 Skrevet 8. januar 2006 Jeg er 36 og ungene er 14 1/2 år, snart 12 år, 10 år, 7 1/2 år, snart 6 år, snart 4 år, 2 år og minsten er straks 8 uker. Så jeg har altså fått barn både som ganske ung, ganske "moden" og midt i mellom, men føler meg i hvertfall overhode ikke gammel. Må alltid tenke meg om når noen spør hvor gammel jeg er, for jeg føler meg og tenker på meg selv som et par og tyve fortsatt. Synes det å ha barn gjør at man føler seg ung jeg.
Gjest christineemily Skrevet 8. januar 2006 #18 Skrevet 8. januar 2006 Jeg er 31 år, men når folk spør må jeg alltid tenke et sekund... Er det positivt å ha kommet i den alderen hvor man glemmer hvor gammel man er??? Barna mine er 9 og 5 år og jeg er veldig glad for at jeg fikk barn så ung. For når unga er ute av redet, da kan mannen og jeg slå ut håret !
Gjest Gjest_Tussi_* Skrevet 8. januar 2006 #19 Skrevet 8. januar 2006 Jeg er 37 år og har ingen barn. Hvis det kan være noen trøst for trådstarter, så begynner jeg virkelig å føle meg gammel, særlig fordi jeg ikke har fått barn ennå. Dersom jeg skulle få barn om noen år, vil jeg være "gammel mamma". Da har du fått ungene nær sagt ut av redet og jeg sitter med hele småbarnsperioden foran meg.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #20 Skrevet 8. januar 2006 Jeg er 36 og ungene er 14 1/2 år, snart 12 år, 10 år, 7 1/2 år, snart 6 år, snart 4 år, 2 år og minsten er straks 8 uker. Så jeg har altså fått barn både som ganske ung, ganske "moden" og midt i mellom, men føler meg i hvertfall overhode ikke gammel. Må alltid tenke meg om når noen spør hvor gammel jeg er, for jeg føler meg og tenker på meg selv som et par og tyve fortsatt. Synes det å ha barn gjør at man føler seg ung jeg. ← 8 unger!?!!!! Og fremdeles har du tid til å være innom KG!! Nå ble jeg imponert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå