Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til multifunksjonshemmet gutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til hva vi kan gi i konfirmasjonsgave til naboens gutt som er multifunksjonshemmet? 

Anonymkode: 7002c...966

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Setter ikke alle mest pris på penger, da? 

Anonymkode: e4338...353

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Penger kanskje ? aldri vært i konfirmasjon så aner ikke hva som er vanlig og gi har bare hørt om penger 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Penger. Evt spør foreldrene. Men med penger kan han spare til noe eller kjøpe noe han har glede av eller har behov for. 

Anonymkode: 81d98...d5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Penger er jo "bankers". Men kanskje du kan spørre foreldrene om han har noe ønsker utenom det?

Anonymkode: ae1b2...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Alle konfirmanter ønsker seg vel penger?

Anonymkode: bf714...ac1

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som det er en som kan ønske seg noe. Hadde ikke brukt all verdens med penger på dette

Anonymkode: 01ec5...a6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Penger, event kjøpe noe han liker å se på, høre på eller kosedyr hvis det faller i smak. Hør med foreldrene.

Jeg syns absolutt ikke at han skal få noe dårligere gave enn andre naboer. Om han ikke forstår det selv så vil foreldrene gjøre det.

Anonymkode: 5766f...176

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 9.36):

Høres ikke ut som det er en som kan ønske seg noe. Hadde ikke brukt all verdens med penger på dette

? Nehei?

Kan jo være mye en multihandikappet kan få glede av - og foreldrene vet gjerne hva.

Alt fra et hjelpemiddel de trenger, til noe han liker å ta på/se på/ha med seg.

Kanskje han liker å høre på musikk (hodetelefoner), eller etellerannet som stimulerer sensoriske sanser.

Kanskje gavekort på et badeland kan være noe for dem(her må man jo spørre), eller tilskudd til en reise de ønsker gjennomføre. 

Multihandicappede føler og sanser ting de og utfra sitt nivå. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gitt samme pengesum som til alle de andre konfirmantene i nabolaget. Skjønner egentlig ikke spørsmålet.

Anonymkode: d61f5...c9f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde gitt samme pengesum som til alle de andre konfirmantene i nabolaget. Skjønner egentlig ikke spørsmålet.

Anonymkode: d61f5...c9f

Til de andre har jeg gitt:

Kevin: stormkjøkken og sovepose

Tobias: gavesett med øks og tre-bestikk fra øyo. 

Tilde (tantebarn): Tur til London. 

Anonymkode: 7002c...966

Skrevet

Gi penger. Dette barnet skal om få år flytte inn i bolig og har behov for de samme tingene som funksjonsfriske pluss ulike ting som kan stimulere.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Penger, eller gavekort til en opplevelse som gutten liker. Det kan for eksempel være badeland, dyrepark eller konsert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir aldri penger i gave. Til de fleste konfirmanter gir jeg en gave med tilknytting til kristendommen, ettersom det jo er det konfirmasjon handler om. Til de som ikke er kristne gir jeg husgeråd som de vil ha nytte av når de flytter hjemmefra. Sengetøy, håndklær, stekepanne, kjøkkenkniv, et pent bilde til å ha på veggen osv. 

Anonymkode: 0f22a...44a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Idag flytter også multihandikappetede i egen bolig, med team av assistenter rundt seg.

Skal han delta på ting, opplegg for handikappede, så må han selv betale ekstra for at assistenter skal reise sammen med ham.

Det blir et dyrt liv for ham med andre ord, på ung ufør.

Samtidig så vil han trenge møbler, sengetøy, osv.

Om du ikke vet konkrete ting han kan ha glede av med sin funksjonsnedsettelse, så er penger aldri feil.

Gavetips - kosedyr med nattlampe, nattasanger og projektor for stjernehimmel

https://www.clasohlson.com/no/Kosedyr,-ugle-med-nattlampe-og-musikk

Om du føler den er for barnslig, så finnes det mange ulike nattlamper som lyser stjernehimmel opp i taket. Såfremst han ser, så vet jeg mange fascineres av slikt.

Anonymkode: 9d99f...098

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Diskriminerer du?

De fleste konfirmanter ønsker seg penger.

Kan feks brukes på opplevelse

Anonymkode: 7ed1f...2ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Diskriminerer du?

De fleste konfirmanter ønsker seg penger.

Kan feks brukes på opplevelse

Anonymkode: 7ed1f...2ee

For et merkelig svar.. ts ber jo om tips. De færreste gir faktisk gaver til NABOER, så det er jo veldig hyggelig av ts 

Anonymkode: bf714...ac1

AnonymBruker
Skrevet

Vet du om gutten er psykisk utviklingshemmet eller har normal kognitiv funksjon ? For ikke alle multihandicappede er psykisk utviklingshemmede. Det avgjør selvfølgelig hva som er aktuelt å gi. Og ut fra hva han er intressert i og har mulighet til å mestre.

Anonymkode: f9aad...69c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 9.36):

Jeg hadde ikke spinket og spart til et gavekort til deg heller for å si det sånn..😒

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...