AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Kjæresten er en voksen mann over 40 år. Vi har voksne barn begge to. Har lagt merke til at hver gang jeg påpeker noe i kritisk/negativ retning, så får jeg bare stygge kommentarer tilbake. Det er aldri et «unnskyld» /det skal jeg fikse/neste gang skal jeg prøve å huske det, eller lignende. Men sier noe ekkelt til meg. Jeg blir naturligvis lei meg. Anonymkode: 59d8c...427 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Mannebaby, stort såret ego, føler alt kritikk som direkte angrep på seg selv og skal såre deg like mye tilbake. Flott Anonymkode: 18909...c7c 7 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Sånn er faren min, han er covert narsisisst. Anonymkode: c64fe...812 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 Er det slik du ønsker å ha det i et forhold? Foreløpig er dere bare kjærester, dvs. det er nå han viser seg på sitt beste overfor deg... Anonymkode: f4f13...909 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 Det tegner seg kanskje ett bilde av hvorfor han er skilt? Anonymkode: 30d9e...cb4 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 Sånn er min kvinnelige samboer, og de fleste av de kvinnelige samboerene til kompiser og kollegaer. Anonymkode: 71c5f...169 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannebaby, stort såret ego, føler alt kritikk som direkte angrep på seg selv og skal såre deg like mye tilbake. Flott Anonymkode: 18909...c7c Det er slik det føles og veldig sårende. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er faren min, han er covert narsisisst. Anonymkode: c64fe...812 Hva mener du med «covert» narsissist? Kan du forklare hva du tenker de to kanskje kan ha mer av til felles? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det slik du ønsker å ha det i et forhold? Foreløpig er dere bare kjærester, dvs. det er nå han viser seg på sitt beste overfor deg... Anonymkode: f4f13...909 Nei, det er ett godt poeng. Er jo ikke det. Ts Anonymkode: 59d8c...427 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det tegner seg kanskje ett bilde av hvorfor han er skilt? Anonymkode: 30d9e...cb4 Ja, tanken har streifet meg. Vet også at han har hatt tøff oppvekst. Men tenker at han burde vite å oppføre seg nå i voksen alder fordi. Ts Anonymkode: 59d8c...427
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, tanken har streifet meg. Vet også at han har hatt tøff oppvekst. Men tenker at han burde vite å oppføre seg nå i voksen alder fordi. Ts Anonymkode: 59d8c...427 Har han hatt en tøff oppvekst, så har han gjerne ikke fått lært alt han burde om hvordan man løser konflikter og hvordan man behandler andre. Er du sikker på at du fremlegger kritikken på en saklig og fin måte? Og at du ikke kritiserer hver minste ting? Anonymkode: 25655...3e2 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har han hatt en tøff oppvekst, så har han gjerne ikke fått lært alt han burde om hvordan man løser konflikter og hvordan man behandler andre. Er du sikker på at du fremlegger kritikken på en saklig og fin måte? Og at du ikke kritiserer hver minste ting? Anonymkode: 25655...3e2 En tøff oppvekst kan gjøre en til en sånn ego drittsekk som oppfører seg som en bølle og da må en ta tak i det. Anonymkode: 18909...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #11 Skrevet 15. mai 2023 Sånn var og er eksen min også. Jeg følte meg alltid uvel etter en diskusjon med han. Tok meg mange år å forstå at han ikke kunne regulere følelsene sine og hadde ingen respekt for meg når ting ikke gikk akkurat sånn som han ville. Dette er manipulering/makt han bruker mot deg. De blir nok aldri anerledels. Jeg fikk respekt for meg selv og fikk nok og livet er MYE bedre blitt! Anonymkode: 9d30c...b2b 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #12 Skrevet 15. mai 2023 Søk covert narcissist på You tube. Det kan spare deg for mye ❤ Anonymkode: 08ada...ad5 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #13 Skrevet 15. mai 2023 Hvorfor kritiserer du ham? Anonymkode: 0bbd9...3ec 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #14 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kritiserer du ham? Anonymkode: 0bbd9...3ec Det falt seg nok slik. Anonymkode: d6d46...69f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #15 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kjæresten er en voksen mann over 40 år. Vi har voksne barn begge to. Har lagt merke til at hver gang jeg påpeker noe i kritisk/negativ retning, så får jeg bare stygge kommentarer tilbake. Det er aldri et «unnskyld» /det skal jeg fikse/neste gang skal jeg prøve å huske det, eller lignende. Men sier noe ekkelt til meg. Jeg blir naturligvis lei meg. Anonymkode: 59d8c...427 Opplever akkurat hvordan det er, da jeg opplever det samme. Alt jeg sier skal klubbes rett ned. Jeg har aldri heller fått et eneste unnskyld. Jeg er i ferd med å bli total likegyldig til alt i forholdet. Anonymkode: 9fac8...e39 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #16 Skrevet 15. mai 2023 Det betyr at Dersom du kritiserer ham - så kommer han til å hakke på deg. Det betyr at han anser seg selv for å være sjefen. Du skal ikke kritisere ham men følge/ rette deg etter ham. Anonymkode: 2a6e5...4ac 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #17 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mannebaby, stort såret ego, føler alt kritikk som direkte angrep på seg selv og skal såre deg like mye tilbake. Flott Anonymkode: 18909...c7c Er det helt utelukket at TS retter kritikk for den minste ting, flere ganger om dagen, og uten at hun selv er klar over det? Anonymkode: f02fa...3c4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #18 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kjæresten er en voksen mann over 40 år. Vi har voksne barn begge to. Har lagt merke til at hver gang jeg påpeker noe i kritisk/negativ retning, så får jeg bare stygge kommentarer tilbake. Det er aldri et «unnskyld» /det skal jeg fikse/neste gang skal jeg prøve å huske det, eller lignende. Men sier noe ekkelt til meg. Jeg blir naturligvis lei meg. Anonymkode: 59d8c...427 Min eks. gjennom 14 år var sånn. Jeg holdt på å bli gal, jeg hadde dårlig selvtillit og trodde lenge det var noe galt med meg, jeg klarte ikke å se det objektivt. Når jeg hadde behov for å prate om noe som innebar noe som helst negativt om han, lyttet han ikke, bare forsvarte seg og hakket tilbake. Når jeg spurte om han kunne være så snill og bare lytte, sa han "Jammen jeg må jo forsvare meg!" og ble hissig. Men han klarte generelt ikke regulere egne følelse, ikke forstå andres følelser heller. Rett og slett emosjonelt umoden. Jeg orket ikke mer til slutt. Anonymkode: 717d9...094 1
Andro Skrevet 15. mai 2023 #19 Skrevet 15. mai 2023 Dette er et veldig dårlig tegn, når han skal "ta igjen" istedet for å lytte til det du sier. Det kommer ikke til å bli bedre, og jeg ville ha revurdert å være i et forhold der man ikke kan snakke fritt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #20 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kjæresten er en voksen mann over 40 år. Vi har voksne barn begge to. Har lagt merke til at hver gang jeg påpeker noe i kritisk/negativ retning, så får jeg bare stygge kommentarer tilbake. Det er aldri et «unnskyld» /det skal jeg fikse/neste gang skal jeg prøve å huske det, eller lignende. Men sier noe ekkelt til meg. Jeg blir naturligvis lei meg. Anonymkode: 59d8c...427 Men er du konstruktivt tilbakemeldinger selv, ts? For det er ikke slik at en part i et forhold kan ta på seg «oppgaven» å slenge utav seg kritikk pg den andre parten skal legge seg flat og beklage. Et par bestemmer - felles - hva som skal gjøres, hva som er normene og normalen i forholdet. Den ene part bestemmer ikke det alene. Om han innreder stuen og du ikke liker det er ikke den innredningen feil. Den er bare ikke etter din smak. Men en felles stue er ikke ditt rom - den er deres rom. Et felles kjøkken er ikke ditt kjøkken. Dine regler er ikke gyldige. Det er et felles rom der kun regler dere har enes om gjelder. Veldig mange kvinner har tatt på seg en oppgave som formann, sjef og diktator for ting som renhold, ryddighet og innredning. Det er ikke greit - det er kontrollerende adferd. slikt hører ingen steds hjemme i et forhold - det hører hjemme hos en psykolog. Om din valgte partner har andre preferanser enn deg? Det er ok. Du kan spørre om han ønsker å følge dine preferanser. Slik han kan spørre om du ønsker følge hans. Men ingen av dere bør føle dere kan kreve at en likeverdig part følger en parts regler. Så for å oppsummere: om du krever han følger dine regler? Da utviser du kontrollerende adferd. Han gjør riktig i å bli sint. Han gjør feil i å bli i forholdet. Det riktige ville vært å gå ved første slike hendelse. Anonymkode: 5a24f...193 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå