AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Tror dere det er vanlig å få en følelse av en slags tilknytning likevel? Om det biologiske barnet ikke er oppsiktsvekkende lik biologisk mor, men har noen trekk såklart(fks samme nese og hårfarge) Anonymkode: 652d1...989
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Hvis man har arvet noen familietrekk kan man kanskje få en følelse, «Pussig, han minnet litt om onkel Einar». Er det åpenbart at vedkommende er i rett aldersgruppe kan det jo hende man videre lurer på om det kan være et bortadoptert barn. Jeg tror ikke det faktum at man er mor/barn alene utløser en følelse bare fra instinkt. Jeg ligner litt på min kusine, vi har ulikt etternavn og bor langt unna hverandre. Hun fikk spm. av en venninne om vi er i slekt en gang det var bilde av meg i et blad hun leste. Der er det klare, felles familietrekk (pluss at jeg hadde en lignende frisyre 😄). Hadde jeg vært adoptert vekk ville nok moren min kanskje sett familielikheten om vi møttes, men ikke bare «følt» det. Anonymkode: 6b2ee...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 I nabolaget vårt bor det to menn som ikke vet de er brødre. Faren deres var utro, og damen han var utro med bar frem barnet og fortalte alle at ektemannen hennes var faren. Dette barnet er så likt sin biologiske far at det er komisk. De to er i samme omgangskrets, men tanken har ikke slått dem at de er i slekt, for de har ingen mistanker om noe sånt. Som mor vet man at man har adoptert bort et barn, så da er man kanskje mer obs på likheter, hvis alderen stemmer? Anonymkode: 1af1a...120 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 Hørte en lang dokumentar på nrk radio om akkurat er slikt tilfelle, for mange år siden. De hadde jobbet sammen (i kulturlivet i Norge), han var lydteknikeren hennes eller noe), og de hadde virkelig funnet tonen og fått et helt spesielt nært vennskapsforhold på tross av aldersforskjell. Så oppdaget de at de var mor og sønn. Det endte som en solskinnshistorie da. De fortalte om et spesielt bånd som oppsto, men ikke ved første blikk tror jeg. Anonymkode: 9b5cc...50a 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 Her fant jeg det, de hadde jobbet sammen i fire år og hadde god kjemi. Altfor lang artikkel, men hun forteller: « I løpet av den tiden de to hadde jobbet sammen, hadde hun aldri vært inne på tanken. Aldri sett likheter til seg selv. Det har heller ikke han som får beskjed om å sette seg rolig ned for å få sitt livs største overraskelse.» Anonymkode: 9b5cc...50a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her fant jeg det, de hadde jobbet sammen i fire år og hadde god kjemi. Altfor lang artikkel, men hun forteller: « I løpet av den tiden de to hadde jobbet sammen, hadde hun aldri vært inne på tanken. Aldri sett likheter til seg selv. Det har heller ikke han som får beskjed om å sette seg rolig ned for å få sitt livs største overraskelse.» Anonymkode: 9b5cc...50a https://www.klikk.no/underholdning/kari-ann-matte-adoptere-bort-sonnen-sin-7116401 Anonymkode: 9b5cc...50a 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 Liv Tyler har snakket om noe av det samme. Hun fant ut at Steven Tyler var faren hennes når hun var 10 år gammel. https://www.biography.com/celebrities/liv-steven-tyler-relationship-story "“It must be chemical somehow—DNA and genes,” Liv explained. “I felt a connection in a very strong way when I met him as a little girl, and I didn’t know why at first, but I figured it out rather quickly.”" Anonymkode: 69c8c...a3a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): I nabolaget vårt bor det to menn som ikke vet de er brødre. Faren deres var utro, og damen han var utro med bar frem barnet og fortalte alle at ektemannen hennes var faren. Dette barnet er så likt sin biologiske far at det er komisk. De to er i samme omgangskrets, men tanken har ikke slått dem at de er i slekt, for de har ingen mistanker om noe sånt. Som mor vet man at man har adoptert bort et barn, så da er man kanskje mer obs på likheter, hvis alderen stemmer? Anonymkode: 1af1a...120 Dere naboene vet, -men ikke de to?? Hvordan vet du dette, og hvordan vet ikke DE dette? Anonymkode: b0e30...ed9 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 Ja... https://mypositiveoutlooks.com/woman-discovers-biological-son-through-dna-test/?fbclid=IwAR2lasGT4uSWWsclFw-rr2HSG8E6VCqQn1LVrhYxa9NUVfO2sETg-hs1oew Anonymkode: 10296...ccb
Merlin Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 Svaret til trådstarter er JA. Opplevd dette med mennesker som jeg etter laaaaang tid fant ut var i slekt med meg.
Merlin Skrevet 16. mai 2023 #12 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dere naboene vet, -men ikke de to?? Hvordan vet du dette, og hvordan vet ikke DE dette? Anonymkode: b0e30...ed9 Det er det som kalles familie hemmeligheter. Dem det gjelder er oftest de siste som får vite det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå