Majer Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 https://www.nrk.no/ytring/hvorfor-vil-ikke-helsepersonell-jobbe-i-offentlig-helsetjeneste_-1.16388252 Her har både de borgerlige og Arbeiderpartiet skylden. Det samme har alle velgerne deres. Veldig interessant at mennesker kan oppleve seg selv som oppegående og empatiske når de skaper dårlige og dødelige forhold for andre. Er det noe historien har vist oss er det at mennesker kan klare å rettferdiggjøre de mest utrolige ting- enten de levde i Tyskland på 40-tallet eller i Norge i 2023.
ops2 Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Jeg har kunnet stemme siden midten av 80-tallet. Jeg bodde et par år i Hammerfest, og Gro Harlem Brundtland drev valgkamp. Hun sto og ble intervjuet på Hammerfest sykehus, med tårer i øynene og dirrende stemme. Hun sa hvor "hjerterått" det var med korridorpasienter, og Arbeiderpartiet skulle ordne opp. Og jeg skulle stemme for første gang, og stemte selvsagt Ap. Men ble det noe bedre? Nei, verre. Det var spiren til politikerforakt. Jeg har vært innom flere partier. De har til felles at ALLE, absolutt ALLE, lover bedring og mer penger til sykehus, eldreomsorg, psykiatri, skole, you name it. Og her er vi i dag. Absolutt alle partier som har hatt mer enn 1 representant på Stortinget, er skyldige. De danner koalisjoner, går inn i samarbeidsregjeringer, og budsjetter blir vedtatt med stort flertall i Stortinget. Finnes det en eneste politiker som snakker om å bruke mer av statens milliarder på helsevesen, så kommer han eller hun ingen vei. De andre partiene blokkerer det. Helt til de selv skal sende noen milliarder ut av landet for å sleike EU og FN oppetter ryggen. Nå er politikerforakten min slått ut i full blomst, men jeg har ikke et eneste parti å stemme på. Vel, det er noen mikropartier. De fleste små partier har også noen uspiselige ting med i programmet. Det eneste jeg kan gjøre, er å vente på et populistisk parti, men det kommer neppe. Folk flest er inderlig fornøyd med Norge, til de havner i en umulig situasjon og ser hvordan det egentlig står til. Jeg sier bare psykiatri og skole, som jeg virkelig får se hvor lite ressurser det er for å få ungdom som sliter med lærevansker og psykiske problemer, gjennom skoleløpet. Og hva i huleste skal jeg stemme på nå? Ingen bryr seg. Hvis det kommer fram noen sjokkerende historier i media, så er alle politikere sååååå triste og lei seg, og sier at dette skal de ta tak i. BULL. SHIT. Jeg har hørt den visa for mange ganger. Det var dagens første utblåsning, det. 2
I Grosny Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Når folk er så tjukke i hue at de stemmer på politikere, så er det politikere som blir valgt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå