Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg trenger noen råd, for nå har jeg gått og tenkt på dette i månedsvis og kommer ingen vei. Jeg og kjæresten er begge 30 år, og eier leilighet sammen. Vi har vært sammen i snart to år, og skal få hund sammen om en måned. Men - jeg lurer på hvor lurt det er, fordi vi har hatt noen problemer. Jeg oppdaget at han i fjor høst hadde chattet med en jente lenge, om mye forskjellig av hverdagslige ting, men også seksuelle ting, og hva han ville gjøre med henne om de hadde møtt hverandre. Da jeg oppdaget det ble han helt knust, lovte at det ikke var noe mer i det enn at han likte oppmerksomheten og følte at han ikke hadde fått det fra meg, og han lovte at de aldri hadde møttes. At det bare hadde vært «sexting» og noe bildesending. Jeg ble helt ødelagt og har alltid tenkt at om jeg havner i den situasjonen igjen (for det har skjedd meg med en eks), så skulle jeg gå. Men jeg klarte ikke å slå opp med han, jeg var for glad i han. Så vi hadde noe tid fra hverandre, men så fant vi ut at vi skulle prøve igjen. 

Ting ble bedre mellom oss en stund, men i februar fant jeg ut at han hadde sendt meldinger med en jente som jobber på en annen avdeling enn han, og at det var mest vanlig prat, men også litt flørtende, hintet om at han likte utseendet hennes, kroppen hennes osv. Jeg ble selvfølgelig kjempesint og lei meg, siden han lovet at han aldri skulle gjøre noe sånt igjen siden jeg ga han en ny sjanse forrige gang. Og han mener at han ikke så noe galt i det fordi det mest var vanlig prat og veldig få av de kroppskommentarene, mens jeg ikke fatter at han synes å skrive sånt med en annen jente mens han er sammen med meg, var greit. Han ble tilslutt enig med meg i at det var helt feil, og lovet at han virkelig hadde skjønt at det er meg han vil være sammen med. Nå den siste tiden har vi gått til parterapeut, vært flinkere til å snakke med hverandre, og jeg er flinkere til å si ifra når jeg har en mørk dag hvor meldingene han skrev til jentene kverner rundt i hodet mitt.

Ting har jo blitt bedre, og jeg er veldig glad i han og vi har det fint sammen, men jeg sliter med å komme helt over det som har skjedd. Som jeg skrev over har jeg dager der jeg er mer følsom og bare tenker mørke tanker og husker det han skrev til dem, og hjernen min plager meg med de minnene av meldingene. Jeg er redd for at jeg aldri kommer helt over det, og at jeg alltid kommer til å være redd for at det skal skje igjen. For det er jeg jo nå. Etter det som har skjedd har jeg blitt mye bekymret over om det skjer igjen og at han denne gangen er bedre til å skjule det. For jeg vet helt sikkert med meg selv at hvis noe sånt skjer igjen, så går jeg fra han. Men det blir jo vanskeligere jo mer innviklet livene våre blir i hverandre, sånn som med hunden vi skal få og om vi får barn etterhvert. Jeg vil så gjerne være sikker på at det er riktig å satse på han, riktig å stole på han, og at dette vil få en lykkelig slutt og at vi har et sterkt godt forhold fremover. 

Jeg er 30 år gammel og vil ikke kaste bort tid på noe som ikke kommer til å vare. Hvordan kan jeg vite det? Hvordan kan jeg bli sikker? Og er det noen som har vært igjennom noe lignende, som har noen gladhistorier til meg, eller noen råd? Hva kan jeg gjøre på de dagene hvor jeg ser på han og bare tenker på hva han har sagt til andre jenter?

Om han ville hatt noen andre og var lei av meg ville han vel gått fra meg. Eller? Vi har jo kun en leilighet sammen, så om han ikke ville dette hadde han vel avsluttet? Jeg er bare så redd for at han blir fordi det er komfortabelt, og at det er så mye styr med et brudd og evt salg av leilighet osv.

Noen råd? Og gjerne ikke bare «dump han», men gjerne råd fra noen som har oppdaget noe lignende som kjæresten deres har gjort, og hvordan dere kom dere gjennom det, hvordan dere har det i dag feks ❤️

Anonymkode: 6f80f...e49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde i et år å tilgi, men det endte dessverre med at jeg ble så bitter at jeg selv var utro som en slags hevn. Slo opp med en gang etter at det skjedde, men i tiden før brukte jeg mye tid på å fundere - når jeg er 80 år, hvilket liv og forhold er det jeg har lyst til å se tilbake på?

Anonymkode: 49a60...0ab

AnonymBruker
Skrevet

De fleste som leser dette innlegget her vil tenke «dump han!», og det burde jo selvfølgelig du også tenke - men jeg vet at det ikke er så enkelt når man står i situasjonen. Han kommer ikke til å endre seg, han blir bare flinkere til å skjule. Jeg snakker av erfaring. Du tilgir og tilgir, så han vet at du ikke setter grenser for deg selv og at han kan fortsette å drive på.

Jeg var med eksen min i 4 år. 4 forferdelig år med dårlig selvtillit, needy, kontrollerende og mye gråting. Det startet med sex-chatting og endte opp i utroskap med 3 forskjellige jenter i skjul. Jeg gikk på dagen og er nå i et nytt forhold hvor alt er perfekt! Han elsker meg og ser ikke på andre jenter en gang. Det finnes ALLTID en bedre partner der ute❤️fordi du blir flinkere til å plukke dem ut.

Anonymkode: b5e19...de2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med henne over her, jeg har også opplevd lignende situasjon med en eks. Han var en snik, selv om han erklærte sin ærlige kjærlighet. I god tro ble jeg, endte også opp som lei meg, mistenksom, needy og fikk null tro på meg selv. Denne situasjonen er virkelig ikke å anbefale!! 

Anonymkode: 31d34...1cf

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og han mener at han ikke så noe galt i det fordi det mest var vanlig prat og veldig få av de kroppskommentarene,

men ærlig talt: Det er da ikke slike kommentarer man kommer med til venner og kolleger??
Ikke bare er han en snik som går bak ryggen din, og som du aldri kan stole på, men han eier jo ikke normal folkeskikk heller. Skal du være sammen med en som du skammer deg over fordi han sender dirty meldinger til kollegene sine? Hvordan tror du det blir for deg om de kan ta med følge på julebord der liksom?

Jeg har ingen vansker med at en kjæreste snakker med eller chatter med venner og kolleger, men det er noe med tonen altså... Han har ikke sendt disse meldingene av faglige årsaker, eller for å gjøre arbeidsmiljøet sitt bedre akkurat.

Det er virkelig et rødt flagg at han skylder på deg for å ha sextet med hun første dama. Fordi du ikke gir ham oppmerksomhet?? Nei, han her er ikke helt god, og har ikke normale grenser for egen adferd. Ikke tar han ansvar for den heller. Han bortforklarer eller skylder på deg. Totalt ryggradsløst.

Endret av Andro
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er notorisk utro. Gå 

Anonymkode: 03f3d...639

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ett råd, aldri spør om råd på KG, spesielt ikke om forhold 

Anonymkode: 3e80e...d31

Skrevet

Det første du gjør er å avbestille den hunden, den fortjener et mer stabilt hjem og at den ikke ender opp på Finn.no pga «allergi».

det andre du gjør er å dumpe denne fyren og selge leiligheten. Du fortjener så mye bedre

det tredje du gjør er å date og finne noen bedre. Du er 30 sier du. Vil du virkelig kaste bort dine beste år på en dust fyr som virkelig ikke respekterer deg?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tror du det fungerer å få råd her inne? 
Vil du høre på det?  
Mange spør om lignende, men hører ikke allikevel og ender opp med enda en tråd på det samme " Fant ut at han var utro". 

Her har ikke kjæresten din respekt for deg. Er det slik at ved hver uenighet og krangel så kan han henvende seg til andre jenter? Det er helt ok?  Eller hvis du føler deg dårlig, nedfor eller er stresset en periode? For det er jo hva han sier.. 

Hadde du satt grensen, så hadde han ikke fått såre deg ENDA en gang. 
Man snakker ikke slik med kollegaen sin om man er i et forhold. Muligens ok om man er singel og flørter. 

Mitt tips er som de andre: 
Ikke ta imot hunden. Ikke bare kommer den til å måtte gies vekk når forholdet går dukken, men DU vil også føle på det fordi " dere har jo hund sammen", slik man føler på " Vi har jo leilighet/hus sammen". 
Jo, det er faktisk bare å gå. DU føler på dette. Dette har HAN skapt. Helt alene! 
Jeg har selv vært borti lignende, og jeg gikk ikke. " var jo så glad i, og han lovet"... Vet du hva? Det spiller ingen rolle hva de lover. Når de først har begynt slik... 

FOOL ME ONCE- SHAME ON YOU! 
FOOL ME TWICE- SHAME ON ME! 
           ❤️

Endret av Perfume
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg prøvde i et år å tilgi, men det endte dessverre med at jeg ble så bitter at jeg selv var utro som en slags hevn. Slo opp med en gang etter at det skjedde, men i tiden før brukte jeg mye tid på å fundere - når jeg er 80 år, hvilket liv og forhold er det jeg har lyst til å se tilbake på?

Anonymkode: 49a60...0ab

Idiotisk unnskyldning. Innrøm heller at du ikke er noe bedre sjøl, og at det var forholdet med deg som fikk han til å være utro.

Anonymkode: 56971...499

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart at en voksen mann vet veldig godt hva han gjør, når han velger å sende slike meldinger. Han ble knust når han ble tatt. Selvfølgelig ble han det, han ønsket jo å fortsette. Han blir nok bare flinkere å slette. Man kommenterer ikke kollegers kropper, og man sender heller ikke den type meldinger. 

Anonymkode: 03b1a...498

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei!

Jeg trenger noen råd, for nå har jeg gått og tenkt på dette i månedsvis og kommer ingen vei. Jeg og kjæresten er begge 30 år, og eier leilighet sammen. Vi har vært sammen i snart to år, og skal få hund sammen om en måned. Men - jeg lurer på hvor lurt det er, fordi vi har hatt noen problemer. Jeg oppdaget at han i fjor høst hadde chattet med en jente lenge, om mye forskjellig av hverdagslige ting, men også seksuelle ting, og hva han ville gjøre med henne om de hadde møtt hverandre. Da jeg oppdaget det ble han helt knust, lovte at det ikke var noe mer i det enn at han likte oppmerksomheten og følte at han ikke hadde fått det fra meg, og han lovte at de aldri hadde møttes. At det bare hadde vært «sexting» og noe bildesending. Jeg ble helt ødelagt og har alltid tenkt at om jeg havner i den situasjonen igjen (for det har skjedd meg med en eks), så skulle jeg gå. Men jeg klarte ikke å slå opp med han, jeg var for glad i han. Så vi hadde noe tid fra hverandre, men så fant vi ut at vi skulle prøve igjen. 

Ting ble bedre mellom oss en stund, men i februar fant jeg ut at han hadde sendt meldinger med en jente som jobber på en annen avdeling enn han, og at det var mest vanlig prat, men også litt flørtende, hintet om at han likte utseendet hennes, kroppen hennes osv. Jeg ble selvfølgelig kjempesint og lei meg, siden han lovet at han aldri skulle gjøre noe sånt igjen siden jeg ga han en ny sjanse forrige gang. Og han mener at han ikke så noe galt i det fordi det mest var vanlig prat og veldig få av de kroppskommentarene, mens jeg ikke fatter at han synes å skrive sånt med en annen jente mens han er sammen med meg, var greit. Han ble tilslutt enig med meg i at det var helt feil, og lovet at han virkelig hadde skjønt at det er meg han vil være sammen med. Nå den siste tiden har vi gått til parterapeut, vært flinkere til å snakke med hverandre, og jeg er flinkere til å si ifra når jeg har en mørk dag hvor meldingene han skrev til jentene kverner rundt i hodet mitt.

Ting har jo blitt bedre, og jeg er veldig glad i han og vi har det fint sammen, men jeg sliter med å komme helt over det som har skjedd. Som jeg skrev over har jeg dager der jeg er mer følsom og bare tenker mørke tanker og husker det han skrev til dem, og hjernen min plager meg med de minnene av meldingene. Jeg er redd for at jeg aldri kommer helt over det, og at jeg alltid kommer til å være redd for at det skal skje igjen. For det er jeg jo nå. Etter det som har skjedd har jeg blitt mye bekymret over om det skjer igjen og at han denne gangen er bedre til å skjule det. For jeg vet helt sikkert med meg selv at hvis noe sånt skjer igjen, så går jeg fra han. Men det blir jo vanskeligere jo mer innviklet livene våre blir i hverandre, sånn som med hunden vi skal få og om vi får barn etterhvert. Jeg vil så gjerne være sikker på at det er riktig å satse på han, riktig å stole på han, og at dette vil få en lykkelig slutt og at vi har et sterkt godt forhold fremover. 

Jeg er 30 år gammel og vil ikke kaste bort tid på noe som ikke kommer til å vare. Hvordan kan jeg vite det? Hvordan kan jeg bli sikker? Og er det noen som har vært igjennom noe lignende, som har noen gladhistorier til meg, eller noen råd? Hva kan jeg gjøre på de dagene hvor jeg ser på han og bare tenker på hva han har sagt til andre jenter?

Om han ville hatt noen andre og var lei av meg ville han vel gått fra meg. Eller? Vi har jo kun en leilighet sammen, så om han ikke ville dette hadde han vel avsluttet? Jeg er bare så redd for at han blir fordi det er komfortabelt, og at det er så mye styr med et brudd og evt salg av leilighet osv.

Noen råd? Og gjerne ikke bare «dump han», men gjerne råd fra noen som har oppdaget noe lignende som kjæresten deres har gjort, og hvordan dere kom dere gjennom det, hvordan dere har det i dag feks ❤️

Hadde ikke stolt på denne mannen. Så tidlig i forholdet allerrde går han å søker oppmerksomhet. Og igjen senere etter han lovet å ikke gjøre noe sånt mer. Han kommer ikke til å stoppe! Finn deg noe bedre!

Anonymkode: cddac...849

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 22.03):

Hei!

Jeg oppdaget at min mann drev med det samme. Halvflørtende  meldinger med en kollega. Hadde pågått et års tid. Han lovet å kutte kontakten med henne. Det gikk ca 4 mnd, så hadde han svart henne igjen. Og så tok det en tid før han gjorde der igjen. Jeg ga han en ny sjanse hver gang. Så oppdaget jeg at han skrev halvflørtende meldinger med ei anna på jobben. Å jeg ba han rett og slett slutte. Har vel tatt han i meldinger med nr 2 et par ganger til. Nå har jeg oppdaget en tredje dame. Jeg orker ikke mer. Det tror jeg heller dessverre ikke din mann gjør heller . Disse meldingene svirrer konstant i hue. Jeg er dønn sliten. Tenk virkelig over om du vil fortsette. Vi har 2 barn sammen, så jeg sliter med å gå. Tenk deg nøye om, om du vil gå å være konstant mistenksom. For det er slitsomt. Lykke til med valget ditt. 

Anonymkode: b6db5...b46

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...