Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg har kjent i 20 år passer onkelbarna sine veldig ofte. Kjent fyren i 20 år, og han snapper innimellom bilder av barna når de står med ryggen til… HVER ENESTE GANG. Tenker at det er bedre å ikke sende bilder hvis det skal være sånn? Det er jo sånn man driver med i aviser og blogger for å beskytte barn, jeg legger ikke ut noen av mine heller, men folk jeg kjenner ganske godt gjør jeg det med… 

sorry, er bare litt sånn irritert… blir litt sånn markering: JEG STOLER IKKE PÅ DEG, MEN VIL FREMDELES VISE FREM .. 

bedre å bare la være? 

ikke bli sur på meg, vær så snill, jeg bare skjønner ikke hvorfor han sender bilder i det hele tatt når det er slik. 

Anonymkode: 9349a...5d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han sender vel bilder for å vise at barna gjør noe kjekt eller har det bra. Trenger du å se ansiktene? 

Anonymkode: 5d785...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at foreldrene har bedt om at de ikke skal tas bilder av.

Anonymkode: 98fb6...525

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg ville aldri delt bilder av andres barn til andre enn foreldrene selv, og jeg vil ikke at andre skal ta dele bilder av mine barn. De må gjerne ta bilder, beholde dem for seg selv eller dele med oss ... men ikke andre.
Jeg syns det må være opp til foreldrene selv å avgjøre om bilder skal deles eller ikke. At om bilder skal deles, så er det foreldrene som gjør det. Det er ikke en rettighet vi andre har, ei hvor lenge noen har vært venner. Barnas rett til privatliv trumfer ditt ønske å om se bilder. De er på besøk hos onkelen sin for å være med nettopp ... onkelen sin. Ikke bli tatt bilder av og delt med onkelens venner.

Du har ikke noen rett til å bli furt fordi han verdsetter barnas rett til privatliv. Du burde heller se på det som en positiv ting, at han viser karakter og seriøsitet. Og om du ønsker å se barna, så får du spørre om du kan komme på besøk en gang de er der.

Endret av Even Tuell
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var også noe å bli fornærmet over. 

Anonymkode: 7e1d0...b08

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: c1672...f3a

AnonymBruker
Skrevet

Mangt en skal bli fornærmet over… Han er onkel til disse barna. Mulig han respekterer foreldrenes ønske om at barna ikke skal eksponeres på some. 
Han deler vel bilder for å vise at han koser seg sammen med dem.  

Hvorfor mener du at du har rett til å se barna forfra?   
Bør du ikke heller sette pris på at han tenker på deg når han er sammen med onkelbarna sine?    
Kjenner du disse barna?

Anonymkode: 390b4...d14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er du fornærmet over egentlig?

Anonymkode: 9b823...134

AnonymBruker
Skrevet
Even Tuell skrev (40 minutter siden):

Jeg ville aldri delt bilder av andres barn til andre enn foreldrene selv, og jeg vil ikke at andre skal ta dele bilder av mine barn. De må gjerne ta bilder, beholde dem for seg selv eller dele med oss ... men ikke andre.
Jeg syns det må være opp til foreldrene selv å avgjøre om bilder skal deles eller ikke. At om bilder skal deles, så er det foreldrene som gjør det. Det er ikke en rettighet vi andre har, ei hvor lenge noen har vært venner. Barnas rett til privatliv trumfer ditt ønske å om se bilder. De er på besøk hos onkelen sin for å være med nettopp ... onkelen sin. Ikke bli tatt bilder av og delt med onkelens venner.

Du har ikke noen rett til å bli furt fordi han verdsetter barnas rett til privatliv. Du burde heller se på det som en positiv ting, at han viser karakter og seriøsitet. Og om du ønsker å se barna, så får du spørre om du kan komme på besøk en gang de er der.

Jeg skjønner ikke hvorfor han sender bilder av barna i det hele tatt.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor han sender bilder av barna i det hele tatt.. 

Samme seier eg. Eg har ei venninne som BERRE snappar bilde av leggane sine, peisen og eit glas vin i handa. Aldri noko anna 😅

Anonymkode: 1356b...ddf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...