AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Del Skrevet 14. mai 2023 blir glad for tips da jeg har lite peiling. Anonymkode: 8c57b...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. mai 2023 #2 Del Skrevet 15. mai 2023 Jeg har dette pleddet som langtidsprosjekt, dog strikket og ikke heklet, men det er i Rauma finull. Finull er god å jobbe med, og plaggene blir ikke tunge eller siger Veldig godt garn, og ett av mine foretrukne garn i ren ull, også til andre strikkeplagg. Finull har et utrolig bra utvalg i farger, i tillegg er det ikke så dyrt. Har ei venninne som hekler mye, og ser at vi ofte bruker samme type ullgarn. Så jeg vil anta at finull også kan brukes til et heklet pledd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 15. mai 2023 #3 Del Skrevet 15. mai 2023 skruf skrev (16 minutter siden): Jeg har dette pleddet som langtidsprosjekt, dog strikket og ikke heklet, men det er i Rauma finull. Finull er god å jobbe med, og plaggene blir ikke tunge eller siger Veldig godt garn, og ett av mine foretrukne garn i ren ull, også til andre strikkeplagg. Finull har et utrolig bra utvalg i farger, i tillegg er det ikke så dyrt. Har ei venninne som hekler mye, og ser at vi ofte bruker samme type ullgarn. Så jeg vil anta at finull også kan brukes til et heklet pledd Det var fint! Hva heter mønsteret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. mai 2023 #4 Del Skrevet 15. mai 2023 Pantoten skrev (3 minutter siden): Det var fint! Hva heter mønsteret? Takk Det heter Aftenstrikk; veldig enkelt. Strikker rillestrikk og når pleddet er ferdig så syr man inn loddrette striper for å få rutemønster https://www.raumagarn.no/oppskrifter/370-4-pledd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Del Skrevet 15. mai 2023 skruf skrev (1 time siden): Jeg har dette pleddet som langtidsprosjekt, dog strikket og ikke heklet, men det er i Rauma finull. Finull er god å jobbe med, og plaggene blir ikke tunge eller siger Veldig godt garn, og ett av mine foretrukne garn i ren ull, også til andre strikkeplagg. Finull har et utrolig bra utvalg i farger, i tillegg er det ikke så dyrt. Har ei venninne som hekler mye, og ser at vi ofte bruker samme type ullgarn. Så jeg vil anta at finull også kan brukes til et heklet pledd veldig fint er det tova? Har du erfaring med Rauma 3tråds? Jeg liker å hekle med krok nr 3,5, da blir vel finull litt tynt? Hvilke pinner strikker du med? Såååå mange nydelige farger da, spørs om det blir handling denne uka Takk for tips. TS Anonymkode: 8c57b...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. mai 2023 #6 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): veldig fint er det tova? Har du erfaring med Rauma 3tråds? Jeg liker å hekle med krok nr 3,5, da blir vel finull litt tynt? Hvilke pinner strikker du med? Såååå mange nydelige farger da, spørs om det blir handling denne uka Takk for tips. TS Anonymkode: 8c57b...b1f Nei, det er ikke tovet, veldig lett og godt Dette er strikket på pinne 3,5 og er pinnestørrelsen som er anbefalt til dette pleddet. Men jeg kan ikke å hekle, så om heklekrok 3,5 passer til finull vet jeg ikke. Men siden anbefalt pinnestørrelse til finull er 2,5-3,5 så tror jeg ikke det blir for tynt 3-trådsgarn har jeg ikke strikket med, så det vet jeg dessverre ikke Hvilket pledd har du tenkt deg å hekle ts? Venninna mi har heklet dette, og det er såååå nydelig! Heklet i merinoull på heklepinne nr 4. https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5459&cid=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Del Skrevet 15. mai 2023 skruf skrev (5 timer siden): Nei, det er ikke tovet, veldig lett og godt Dette er strikket på pinne 3,5 og er pinnestørrelsen som er anbefalt til dette pleddet. Men jeg kan ikke å hekle, så om heklekrok 3,5 passer til finull vet jeg ikke. Men siden anbefalt pinnestørrelse til finull er 2,5-3,5 så tror jeg ikke det blir for tynt 3-trådsgarn har jeg ikke strikket med, så det vet jeg dessverre ikke Hvilket pledd har du tenkt deg å hekle ts? Venninna mi har heklet dette, og det er såååå nydelig! Heklet i merinoull på heklepinne nr 4. https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5459&cid=1 Det er et lignende jeg vil hekle, men med sunburst granny ruter ts Anonymkode: 8c57b...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå