AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Mange her som skal ned i vekt før sommeren og da hjelper folk med og regne ut kalorier og skriver forslag til mat osv. trodde kanskje det gikk an når man skal opp i vekt og? Og regne der ut bare omvendt? Der er ikke noe logikk idet. Anonymkode: e6e51...33d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Hvorfor er det ikke logikk i det? Spis 500 kal for mye per dag så vil du gå opp et halvt kilo i uken. Spis 500 kal for lite og du vil gå ned et halvt kilo i uken. Anonymkode: f5d3b...d94 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det ikke logikk i det? Spis 500 kal for mye per dag så vil du gå opp et halvt kilo i uken. Spis 500 kal for lite og du vil gå ned et halvt kilo i uken. Anonymkode: f5d3b...d94 Ok, men har du noe forslag til hva jeg kan spiste EKSTrA for og gå opp 1 kg i uka ( helst ikke Grandiosa ) spurte i en annen tråd og fikk bare beskje. Om at jeg ikke skjønte noe av vektnedgang, og det er jo riktig det er derfor jeg spør, og at der gikk gikk Ann. Vil helst opp 1 kg, men en halv er vel bedre enn ingenting. Skulle ønske norn som hadde erfaring kunne gi meg tips. Men 500 kslorier hver dag så vil jrg gå opp altså? Er ikke det bare et par sjokolader ? Anonymkode: e6e51...33d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 500 kalorier ekstra er ca 2 brødskiver med pålegg. Dersom du kombinerer det med vanlig kost så skal du gå opp i vekt. Anonymkode: f5d3b...d94
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor er det ikke logikk i det? Spis 500 kal for mye per dag så vil du gå opp et halvt kilo i uken. Spis 500 kal for lite og du vil gå ned et halvt kilo i uken. Anonymkode: f5d3b...d94 Nei, det er nettopp det som burde være logisk. Skjønner ikke hvorfor der ikke går begge veier. Mrn en må jo legge til det en spiser fra før da.det er jo ikme bare og spise dobbelt heller. Ville bare ha norn råd og høre om andre har erfaring , hva som hjalp. Anonymkode: e6e51...33d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 500 kalorier ekstra er ca 2 brødskiver med pålegg. Dersom du kombinerer det med vanlig kost så skal du gå opp i vekt. Anonymkode: f5d3b...d94 HVs er vanlig kost? Så fire brødskiver ksn jeg gå opp 5 kilo før sommeren ( det gjelder og få klær til og passe før ferien ) Anonymkode: e6e51...33d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 Hvis du klarer å spise litt mer ved hvert måltid så får du jo i deg flere kalorier. Om du ikke klarer å spise mer så kan hvert enkelt måltid berikes. Eks så kan du putte opp i olje, smør, egg, helmelk osv. Alt ettersom hva du spiser. Anonymkode: 50726...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 Ta et par dager og skriv ned hva du spiser i løpet av de dagene. Så må du egentlig "bare" spise mer. Tar du en brødskive til frokost? Ta to. Spiser du en skive ost? Ta to. Sleng på et par ekstra mellommåltid, spis litt nøtter innimellom. Pass på å alltid bruk h-melk, fløte, smør, osv. Aldri lettvarianter. Jeg tror det første du må gjøre altså er å få oversikt over hva du spiser i dag og se hvor du kan få inn litt ekstra mat. Anonymkode: ec7d3...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #9 Skrevet 14. mai 2023 Spis sunn mat som inneholder mye kalorier, nøtter, olivenolje, avokado. Ikke bruk lettvarer. Anonymkode: 597e1...94f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #10 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvis du klarer å spise litt mer ved hvert måltid så får du jo i deg flere kalorier. Om du ikke klarer å spise mer så kan hvert enkelt måltid berikes. Eks så kan du putte opp i olje, smør, egg, helmelk osv. Alt ettersom hva du spiser. Anonymkode: 50726...6d2 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ta et par dager og skriv ned hva du spiser i løpet av de dagene. Så må du egentlig "bare" spise mer. Tar du en brødskive til frokost? Ta to. Spiser du en skive ost? Ta to. Sleng på et par ekstra mellommåltid, spis litt nøtter innimellom. Pass på å alltid bruk h-melk, fløte, smør, osv. Aldri lettvarianter. Jeg tror det første du må gjøre altså er å få oversikt over hva du spiser i dag og se hvor du kan få inn litt ekstra mat. Anonymkode: ec7d3...1e8 Spiser ikke frokost. Ja, har begynt og skrive ned i dag. Bruker aldri lettvarianter. Drakk egentlig bare kaffe med fløte til frokost, og spiste bare pølser og is til lunsj ( fordi det er søndag gikk bare på Narvesen ) nøtter er veldig lurt forslag skal kjøpe inn massevis i morgen, og skrive ned. det jeg har spist i dag er 3 kaffe med fløte, 2 konfektbiter ( har ikke mer, var rester fra påsken ), 3 pølser og 2 kroneis , og en sånn mr lee nudler. Skulle egentlig ha pasta med brokkoli, erter og pesto til middag, men har glemt og kjøpe pesto visst. Kanskje bestille noe. Spiste 2 Wasa sandwitcj som mellommåltid. Drikker mest farris, er det ødeleggende? Har hørt så mye negativt om brus og juice så drikker ikke det til vanlig. HVs med proteinbarer / proteinshake? Kan ikke drikke smoothie pga får ikke lov av tannlege for misfarging ts Anonymkode: e6e51...33d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #11 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spis sunn mat som inneholder mye kalorier, nøtter, olivenolje, avokado. Ikke bruk lettvarer. Anonymkode: 597e1...94f Et ikke olivenoljen sånn prosesserte? Ja, nøtter og avokado spiser jeg mye av så skal prøve og spise mer 😅 nruket ikke lettvarer, men drikker farris. Vet ikke helt om det er lurt og bytte til brus med sukker pga tannhelse og, men kanskje for en periode . Anonymkode: e6e51...33d
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #12 Skrevet 15. mai 2023 Jo regnestykket er akkurat like enkelt om man skal ned eller opp i vekt. Men det er jo lurt å faktisk regne litt da, så du ikke lurer deg selv. Appen Lifesum er fin. Kjøp en badevekt så du kan følge litt med. Jeg har vært gjennom det tidligere, og mine råd er: Spise deg ubehagelig mett ved hvert måltid (magesekken må utvides) Småspise mellom måltider (feks nøtteblanding, tørket frukt, gjærbakst) Drikke mye kalorier, da er det enklere å få i seg. Feks juice til hvert måltid. H-melk med oboy. Kaloririke kaffealternativer på cafe osv. Pøse på med olje, smør, fløte og seterrømme i matlaging. Samtidig er det viktig å si at vekt flukturerer gjennom livet. En tur til fastlegen kan være lurt dersom du ikke aner hvorfor du har rast ned i vekt. Med mindre du er moderat eller alvorlig undervektig ville jeg ikke stresset med dette. Du ser sikkert helt fin ut:) Anonymkode: 61ee4...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #13 Skrevet 15. mai 2023 Styrketrening kan både gi mer muskler og økt appetitt også Anonymkode: 61ee4...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå