Adonia Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 kjæresten min har vært lærling, og har derfor ikke vært i militæret ennå. men han er ferdig til sommeren, så da må han kanskje inn. er det noen som vet når man får vite om man må inn i militæret, og hvor man skal? vi leier også en leilighet sammen, men den står på han. jeg har ikke mulighet til å klare å betale hele leia alene. noen som vet om forsvaret betaler hans del av leia? (evt alt siden den står på han :-D )
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Viss han ikke har fått noe brev fra forsvaret i dag, så kommer han garantert ikke inn dette året. Man får først innkallelse til sesjon, en fysisk/psykolog test. Der kommer man med ønsker om hvor og når man vil inn i forsvaret. Noe som ofte ender opp med ca likt ønske man har. Så lenge dere har bodd i leligheten, eller han har bodd i leiligheten i mer enn 4mnd (muligens 6mnd)så kommer forsvaet til å betale for han. Sørg for at han betaler hele leien de siste mnd før han evnt. skal ut i kongens klær, så bor du gratis det året han ikke er hjemme.
Adonia Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2006 oioi.. høres bra ut. han har vært på sesjon, glemte å skrive det. men det var for et år siden. ønsket seg til marinen, og sa at han ikke var ferdig med lærlingtida før slutten av juni. og at han også måtte ta svenneprøven, så han måtte ha et par måneder til.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 Jeg mener å huske at jeg ble kalt inn 2-3 måneder før.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #5 Skrevet 9. januar 2006 Jeg mener å huske at jeg ble kalt inn 2-3 måneder før. ← Jeg også. Når det kommer til husleien betaler forsvaret den, eller deler av den. Dette finner du sikkert mer info om på http://www.mil.no/start/;jsessionid=EIOJOE...equestid=360484
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2006 #6 Skrevet 9. januar 2006 oioi.. høres bra ut. Det kaller jeg å se positivt på situasjonen jeg
Adonia Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2006 Det kaller jeg å se positivt på situasjonen jeg ← hihi.. må jo det da. vet ikke helt hva jeg skal håpe på jeg. hvis han blir innkalt tror jeg han kommer til å få et kjempebra år. virker som de fleste gutta er glad for at de har vært et år i militæret. men samtidig blir det litt stusselig å bo alene ett år da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå