AnnnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #61 Del Skrevet 14. mai 2023 RockyRose skrev (Akkurat nå): Veldig rart. Trur folk flest likar den fordi den er superenkel å lage, og kan fint stå 1 veke i forvegen og berre hive på krem og bær før servering. Også er den lett og ofte med friske bær 🤷♀️🥳 Jeg får ekstremt mye skryt hver gang jeg har med denne på et kakebord. Både før og etter de smaker den. Så tror de fleste liker pavlova.👌🏼👌🏼👌🏼 https://frutimian.no/2019/05/11/smashing-hoy-pavlova-med-lemon-curd/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #62 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg foretrekker slik dessert fremfor kake, så jeg hadde blitt glad! Jeg dropper vanligvis spise dessert om det er kake. Men, jeg har aldri blitt skuffet over hva som serveres når jeg er invitert bort. Jeg synes det er kjempekoselig bli invitert på noe, og jeg vet at spesielt 17 mai ofte er dager med mye stress og jeg setter ikke krav til hva som skal servers da... Anonymkode: 7cfc5...ae4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #63 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): På 17. mai skal man servere pavlova! Feiringa mi hadde blitt ødelagt om jeg fikk det der istedet. Anonymkode: 83194...f8a Pavlova er ikke godt en gang 🙈 Anonymkode: fa144...196 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #64 Del Skrevet 14. mai 2023 Det ene utelukker ikke det andre, tenker jeg. Anonymkode: b2f82...9af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #65 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg er ikke så veldig glad i vanlig krem. blander man inn Philadelphia ost og litt melis så hadde det blitt kjempe godt. Skulle hatt noe sprøtt til også. Anonymkode: fa144...196 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 14. mai 2023 #66 Del Skrevet 14. mai 2023 AnnnonymBruker skrev (1 time siden): Ville knust safarikjeks i bunnen og laget ostekrem istedet for vanlig krem. SAFARIKAKE. Kjempegodt!!! 😍👌🏼 Å, ja det er så utrolig godt 😍 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #67 Del Skrevet 14. mai 2023 Kunne ikke brydd meg mindre. De som sutrer over å bli servert dette kan ta seg en bolle og sette seg bak en stein i noen timer. Anonymkode: fb35c...a71 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #68 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://meny.no/oppskrifter/Dessert/Frukt-og-bar/Enkel-dessert-i-rodt-hvitt-og-blatt/ Om du ble servert dette som dessert, hadde du vært fornøyd eller hadde du savnet kaker, pavlova ol.? Anonymkode: 3423b...f0e God dessert det der! Jeg skal lage denne : https://kulinariskfanatisme.no/superkjapp-og-nydelig-dessert-til-17-mai/ Anonymkode: 3429f...bb5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #69 Del Skrevet 14. mai 2023 Usj, krem og bær? Kjip dessert. Skal du kjøre det enkelt kan du heller ha bær og vaniljeis Anonymkode: 3a8dc...29e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 14. mai 2023 #70 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg er muligens veldig enkel av meg men jeg setter bare veldig stor pris på å bli invitert uansett hva som blir servert. Det er jo bare så hyggelig at noen bruker pengene, energien og tiden sin på å invitere andre mennesker på en feiring inn i hjemmet sitt. Kunne aldri falt meg inn å sitte å «dømme» hva som blir servert! Desserten du tenker å servere, ser kjempe god ut! 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 15. mai 2023 #71 Del Skrevet 15. mai 2023 Jeg hadde likt det, er ikke noe begeistret for pavlova, friske bær og krem høres enkelt og godt ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #72 Del Skrevet 15. mai 2023 Hva legger du i dessert? Det MÅ være kaker på 17. mai. Men i min slekt pleier de ikke å være til dessert, men til kaffen noen timer etter 17.mai-lunsjen (her jeg bor er det barnetog og slikt på skolene rundt 16, så det er tidlig 17.mai-lunsj, skolegreier, og så hjem til kaker og kaffe). Jeg er ikke vant til dessert på 17. mai, bare kaker og kaffe noen timer etter spekemat og rømmegrøt og laks osv. Jeg hadde blitt forferdelig lang i masken om det der var den eneste søtsaken som ble servert... MEn det kommer jo an på tradisjoner? Er gjestene vant til at de tikke er noe særlig dessert, så er de gjerne fornøyde, men om de derimot er vant til at det er kakebord, så er det der gjerne gedigen nedtur. Anonymkode: e2652...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #73 Del Skrevet 15. mai 2023 moroklompen skrev (19 timer siden): Jeg er muligens veldig enkel av meg men jeg setter bare veldig stor pris på å bli invitert uansett hva som blir servert. Det er jo bare så hyggelig at noen bruker pengene, energien og tiden sin på å invitere andre mennesker på en feiring inn i hjemmet sitt. Kunne aldri falt meg inn å sitte å «dømme» hva som blir servert! Desserten du tenker å servere, ser kjempe god ut! Haha… sånn er jeg også. Hyggelig å bli invitert, men jeg er mye mer opptatt av det sosiale enn av hva som blir servert. Jeg ender stort sett med å lytte/prate så mye at jeg glemmer å spise. Kommer hjem etterpå og er kjempesulten Jeg liker å bli invitert på «en kopp kaffe» og så er det nettopp det det er (EN KOPP KAFFE). Men jeg skjønner at det ikke holder på 17. mai. Desserten du foreslår er mer enn god nok (med mindre du har invitert en gjeng sære «kake-tanter» 🙃, og de kan bare ha det så godt!). Anonymkode: da312...5e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 15. mai 2023 #74 Del Skrevet 15. mai 2023 Desserten i seg selv er det ikke noe galt med, men med en så enkel dessert ville jeg forventet kake i tillegg. En hvilken som helst festkake. Ellers blir det litt snaut. Den store pavlova-diskusjonen holder jeg meg unna, for jeg opplever ikke at hovedinnlegget først og fremst spør om a) er pavlovla godt? eller b) er pavlova obligatorisk på 17. mai? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #75 Del Skrevet 15. mai 2023 Ja. Lett og fint Anonymkode: fef20...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjerte Skrevet 15. mai 2023 #76 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): https://meny.no/oppskrifter/Dessert/Frukt-og-bar/Enkel-dessert-i-rodt-hvitt-og-blatt/ Om du ble servert dette som dessert, hadde du vært fornøyd eller hadde du savnet kaker, pavlova ol.? Anonymkode: 3423b...f0e Synes det er mer enn innafor. Her er det valget mellom rømmegrøt eller pølse på skoleplassen til middag og valget mellom is eller kake fra samme utsalg til dessert. Det er ikke hvor avansert menyen er som betyr noe, men hvor god maten er 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #77 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva legger du i dessert? Det MÅ være kaker på 17. mai. Men i min slekt pleier de ikke å være til dessert, men til kaffen noen timer etter 17.mai-lunsjen (her jeg bor er det barnetog og slikt på skolene rundt 16, så det er tidlig 17.mai-lunsj, skolegreier, og så hjem til kaker og kaffe). Jeg er ikke vant til dessert på 17. mai, bare kaker og kaffe noen timer etter spekemat og rømmegrøt og laks osv. Jeg hadde blitt forferdelig lang i masken om det der var den eneste søtsaken som ble servert... MEn det kommer jo an på tradisjoner? Er gjestene vant til at de tikke er noe særlig dessert, så er de gjerne fornøyde, men om de derimot er vant til at det er kakebord, så er det der gjerne gedigen nedtur. Anonymkode: e2652...034 Jeg er absolutt vant med dessert. Men ikke kake. Men jeg er vant til god mat, så vi er mette etter maten, og da er det få som orker kake. Litt sånn at jo mer kake folk må ha, jo mindre god var maten. Anonymkode: 7cfc5...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #78 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er absolutt vant med dessert. Men ikke kake. Men jeg er vant til god mat, så vi er mette etter maten, og da er det få som orker kake. Litt sånn at jo mer kake folk må ha, jo mindre god var maten. Anonymkode: 7cfc5...ae4 Hææææ??? Da har du misforstått 🙈😂 Altså jeg orker ikke mektige kaker etter middag. Feks tar jeg da aldri marsinpake, sjokoladekake, gulrotkake, suksessterte osv, eller kaker/desserter som er myke og søte. Søtt på søtt er det verste jeg vet når det gjelder kaker, det tar jeg kun om det er eneste som blir servert eller for å være høflig Men jeg har ALLTID plass til pavlova, ostekake eller is, i alle fall om det er en coulis eller friske bær til. 😍😍 Anonymkode: 008a8...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #79 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hææææ??? Da har du misforstått 🙈😂 Altså jeg orker ikke mektige kaker etter middag. Feks tar jeg da aldri marsinpake, sjokoladekake, gulrotkake, suksessterte osv, eller kaker/desserter som er myke og søte. Søtt på søtt er det verste jeg vet når det gjelder kaker, det tar jeg kun om det er eneste som blir servert eller for å være høflig Men jeg har ALLTID plass til pavlova, ostekake eller is, i alle fall om det er en coulis eller friske bær til. 😍😍 Anonymkode: 008a8...e60 Is er jo søtt på søtt og ekkelt Anonymkode: 2ec12...a85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 16. mai 2023 #80 Del Skrevet 16. mai 2023 Bare krem og bær ville jeg synes var en kjedelig dessert uavhengig av anledning. Ville selvsagt ikke uttrykt misnøye til verten, det er jo bare frekt. Men ville jo synes det var en litt kjedelig avslutning på måltidet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå