AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Del Skrevet 14. mai 2023 Må få opp gips og sparkle, male kan jeg gjøre selv. Hva må jeg regne med at en sånn jobb koster? Anonymkode: 45f6c...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Del Skrevet 14. mai 2023 Legg ut jobben på MittAnbud, gi så mange opplysninger du kan om oppgaven. Ta mål, høyde gulv til tak og oppgi areal. Og hva du ønsker utført selvsagt, som at det skal sparkles i tillegg til å sette opp platene. Du vil vel ikke ha lister langs taket? Oppgi det også, da jobben blir mer pirkete og nøye og tar mer tid. Anonymkode: 0ac10...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 14. mai 2023 #3 Del Skrevet 14. mai 2023 Vanskelig å si hva ting koster ut i fra gulvareal når du snakker om vegg og tak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Del Skrevet 14. mai 2023 Du må regne kvm på veggene, ikke gulvarealet. Anonymkode: 98a32...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Del Skrevet 14. mai 2023 Morten1 skrev (50 minutter siden): Vanskelig å si hva ting koster ut i fra gulvareal når du snakker om vegg og tak? Jeg bor ikke der ennå, så jeg vet ikke arealet på veggene. Hadde håpet noen kunne si en ca pris, snakker vi 10 000kr, 20 000kr? 😅 Anonymkode: 45f6c...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 14. mai 2023 #6 Del Skrevet 14. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg bor ikke der ennå, så jeg vet ikke arealet på veggene. Hadde håpet noen kunne si en ca pris, snakker vi 10 000kr, 20 000kr? 😅 Anonymkode: 45f6c...cb1 Det kan jeg dessverre ikke si noe om før jeg ser bilder og mål på alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Del Skrevet 15. mai 2023 Det blir fort dyrt, TS. Jeg startet den andre tråden angående oppussing av soverom og regnet litt på det. Der skal jeg bytte gulv og ha nytt tak også, men kostnadene baller på seg når du regner inn alle detaljene. Skal du bytte vegger og ha ny gips, så kommer du også kanskje til å trenge nye tak- og gulvlister, samt rundt dører og vinduer. Eller hvis du skal lage det uten lister enkelte steder så er det ekstraarbeid å få det fint. Arbeidet kommer gjerne fort i konflikt med elektrisk som du har. Skal alt gjøres lovlig på anbud av godkjent håndverker så er det ikke usannsynlig at det kan havne på rundt 50k. Ellers er det jo riktig som andre sier at man må finne arealet på veggene, ikke gulvet. Men man kan jo anta at rommet er 2,4m høyt og litt avlangt, f.eks rundt 6x4m. Så da blir det 6+4+6+4 i bredde, ganget med 2,4 i høyde, som da blir rundt 50 kvadrat vegg. Er det mer avlangt, blir det mer vegg. Anonymkode: 29681...4a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Del Skrevet 15. mai 2023 Vi fikk tilbud gjennom Mittanbud på å legge rehab-gips på to vegger på soverommet vårt, ca 12 kvm med vegg totalt. Ingen stikk/elektrisk de måtte ta hensyn til, men noe tilpasning rundt en dør og et vindu. Allikevel var det billigste tilbudet vi fikk på ca 18K pluss mva. Vi fant også ut at de som gav det tilbudet ville gjøre det svart, og at de tok seg ganske mye ekstra betalt for å gjøre det hvitt. Vi endte opp med å gjøre jobben selv, det ble ikke helt strøkent, men godt nok for oss! Anonymkode: 788b7...74a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Del Skrevet 15. mai 2023 Det spørs jo om du skal lekte ut, etterisolere o.l. Gipsvegger er ikke så dyrt i seg selv, og heller ikke vanskelig å montere om du er litt handy. vi leide inn et firma til å lekte, etterisolere vegger og tak, samt dekke med gipsplater. Det kostet 57 000kr. Vi har også dekt vegger som har strietapet med gipsplater. Det har ikke kostet oss så mye, men er litt travelt med all den sparklingen og pussingen da. Anonymkode: af6a8...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå