AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Heisann! Jeg har et dilemma😅 Jeg har en eks som jeg ikke snakker med lengre. Han var veldig usunn for meg og alle rundt. Igjennom han ble jeg kjent med en vennegjeng. Dn god venninne min sammen med en i gjengen, og de er fremdeles sammen. Ingen har kontakt med eksen min, da de har kuttet han ut for noen år siden. Ingen nevner han heller. Nå har jeg en ny kjæreste. Verdens snilleste og roligste fyr. Har fortalt litt om eksen da det har preget meg en del mtp forhold. Han har lyttet og støtter meg. Nå skal vi i bursdag der den gjengen er. Burde jeg fortelle kjæresten min at de var tidligere venn med eksen? Men at de ikke er det lengre? Eller burde jeg bare la det ligge? Er så redd for at det skal komme opp, men tror ikke det.. tror kjæresten ikke blir å bry seg, men man vet aldri.. kanskje han blir å føle seg utilpass hele kvelden? Hvis jeg tenker at det var motsatt hadde jeg mulig satt pris på det hvis han fortalte meg det.. men samtidig ikke😩 Hmm vanskelig.. vil bare ikke ødelegge noe i dette forholdet.. Anonymkode: 1658d...56b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Hvis de ikke er venn med eksen din lenger er det ikke så viktig å fortelle det. Hvis det av en eller annen grunn kommer spørsmål om hvordan du har blitt kjent med den gjengen kan du bare med en lett tone si at de var venner av eksen din men ikke er det lenger. Ingen grunn til å gjøre en stor greie ut av det Anonymkode: 1e737...28a 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Burde jeg fortelle kjæresten min at de var tidligere venn med eksen? Nei! Det hadde vært noe annet om eksen din også var på samme fest. Anonymkode: 84f81...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis de ikke er venn med eksen din lenger er det ikke så viktig å fortelle det. Hvis det av en eller annen grunn kommer spørsmål om hvordan du har blitt kjent med den gjengen kan du bare med en lett tone si at de var venner av eksen din men ikke er det lenger. Ingen grunn til å gjøre en stor greie ut av det Anonymkode: 1e737...28a Ja har tenkt på det, men er redd for at han skal føle seg dum hvis det plutselig kommer opp og han er helt uviten. Også håper jeg ikke at jeg går å stresser hele kvelden for at det skal komme opp. Vil ikke holde noe skjult for han heller, får en litt dårlig magefølelse. Anonymkode: 1658d...56b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja har tenkt på det, men er redd for at han skal føle seg dum hvis det plutselig kommer opp og han er helt uviten. Også håper jeg ikke at jeg går å stresser hele kvelden for at det skal komme opp. Vil ikke holde noe skjult for han heller, får en litt dårlig magefølelse. Anonymkode: 1658d...56b Hadde sagt det til han om det påfører deg så mye stress som det tråden din gir inntrykk av. Det er en ubetydelig detalj og har i grunn nada å si, det kommer ikke til å endre noen ting mellom dere, ved mindre du har funnet en som sliter med usunn og sykelig sjalusi. Anonymkode: f86fc...abc 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 Har ikke din nye kjæreste også en fortid med andre kjærester? Når jeg møter vennegjengen til en ny kjæreste, vil jeg umiddelbart anta at de kanskje kjente den forrige dama hans. I ditt tilfelle har de kuttet kontakten med eksen din, og det er dermed helt uvesentlig informasjon. Det virker nesten litt spesielt om du fokuserer altfor mye på eksen, han bør være historie. Det kan være plagsomt å høre om ekser, la det ligge. Det hadde vært noe annerledes om dine venner fremdeles var gode venner med eksen din, og det som ble sagt og gjort av din nye kjæreste ville bli gjenfortalt til ham... Men, sånn er det jo ikke i dette tilfellet. Konsentrer deg heller om din nye kjæreste, og ikke legg så mye vekt på fortiden. Alle har en fortid. Anonymkode: 9d337...67e 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke din nye kjæreste også en fortid med andre kjærester? Når jeg møter vennegjengen til en ny kjæreste, vil jeg umiddelbart anta at de kanskje kjente den forrige dama hans. I ditt tilfelle har de kuttet kontakten med eksen din, og det er dermed helt uvesentlig informasjon. Det virker nesten litt spesielt om du fokuserer altfor mye på eksen, han bør være historie. Det kan være plagsomt å høre om ekser, la det ligge. Det hadde vært noe annerledes om dine venner fremdeles var gode venner med eksen din, og det som ble sagt og gjort av din nye kjæreste ville bli gjenfortalt til ham... Men, sånn er det jo ikke i dette tilfellet. Konsentrer deg heller om din nye kjæreste, og ikke legg så mye vekt på fortiden. Alle har en fortid. Anonymkode: 9d337...67e Skjønner poenget.. og ser at hele saken er litt teit.. Jeg endte opp med å bare fortelle det i sta. Han sa han satt pris på det, slik at han ikke kom til å føle seg som en idiot. Ah samtidig føler jeg at jeg kunne droppa det? Han trenger jo ikke tenke på eksen, og ikke jeg heller… nå fikk jeg dårlig samvittighet.. stresser over at jeg sa det.. ååh Anonymkode: 1658d...56b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 Han høres grei ut. Ikke stress, han skjønner nok at du prøver å ikke gjøre noe som blir "feil". Men sånn videre, så fokuserer du lite eller ingenting på denne eksen din. Tenk at du lukker den døra bak deg, og så går du videre i ditt nye liv med ny kjæreste. Anonymkode: 9d337...67e 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 Jeg ville fortalt det. Ikke fordi de har møtt ham, men fordi er i utgangspuntet er hans gjeng, som du har "arvet". Det er på ingen måte noe negativt eller et problem, men det ligger stor makt i kunnskap. At han vet dette på forhånd, vil gjøre ham tryggere i settingen. Det er fryktelig ubehagelig å oppdage ting om kjæresten i "offentlige" settinger, når folk gjerne følger med og tolker reaksjonen din osv. Dersom han kjenner til historien, er det ikke noe problem. Anonymkode: 6a6af...099 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Skrevet 15. mai 2023 Slutt å overtenke, TS. Kjæresten din virker som en fin fyr. Ærlighet og kommunikasjon er sjelden feil. Kos dere på festen Anonymkode: e8017...a4c 1
Daria Skrevet 15. mai 2023 #11 Skrevet 15. mai 2023 At vennene dine også kjenner/har kjent eksen din er vel helt naturlig? Jeg skjønner ikke helt hvor dette skulle være noe å opplyse om, eller for den saks skyld hvorfor han skulle trenge å vite det. Han er neppe interessert i å diskutere din eks med dem uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå