Gå til innhold

Spørsmål om når eggløsning er etter positiv ELtest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er usikker på om jeg har skjønt dette rett, og spør derfor dere eksperter! 

Dersom man får positiv eggløsningstest, si 1/1 klokken 12:00, så har jeg lest at man får eggløsning mellom 12-48 timer etter dette. Si jeg får eggløsning 24 timer senere, altså 2/1 klokken 12:00. Ville da 1DPO ha vært 3/1? 

Og si man får positiv test klokken 12:00 den 1/1, da er det altså ikke mulig å være helt sikker på når 1DPO er, er det korrekt?

Anonymkode: 8f911...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett som det øverste du skriver. I snitt kommer el et døgn etter positiv eltest.

hvis man loggfører temper i fertilityfriend vil man ofte se når el skjedde. Også ved å sjekke tappen daglig , når den lukker seg helt er som regel el over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei! Er usikker på om jeg har skjønt dette rett, og spør derfor dere eksperter! 

Dersom man får positiv eggløsningstest, si 1/1 klokken 12:00, så har jeg lest at man får eggløsning mellom 12-48 timer etter dette. Si jeg får eggløsning 24 timer senere, altså 2/1 klokken 12:00. Ville da 1DPO ha vært 3/1? 

Og si man får positiv test klokken 12:00 den 1/1, da er det altså ikke mulig å være helt sikker på når 1DPO er, er det korrekt?

Anonymkode: 8f911...f98

Du kan ha positiv eggløsningstest i mange dager før eggløsningen faktisk skjer. Du kan også ha positiv test uten at egget slipper. Du har ingen garanti for når det skjer. 

Anonymkode: 5a928...454

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du kan ha positiv eggløsningstest i mange dager før eggløsningen faktisk skjer. Du kan også ha positiv test uten at egget slipper. Du har ingen garanti for når det skjer. 

Anonymkode: 5a928...454

Dette. EL-tester kan ikke garantere noe, dessverre. Men en liten pekepinn kan det gi.

Anonymkode: 24448...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...