ballerina123 Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Jeg har vært sammen med kjæresten i to år. Vedkommende er snill, tålmodig, udramatisk og generelt et veldig godt menneske som jeg selvsagt er glad i. Problemet er at vi har ulike interesser og at vi hverken kommuniserer godt eller har samme type humor. Den ene er veldig introvert, den andre veldig ekstrovert. Dette er kvaliteter og mangler jeg har vært klar over hele veien, men der har jeg tenkt at «manglene» kan «fylles» av venner og familie. Nå har jeg derimot vært usikker i flere måneder. Er det å være for kravstor at man ønsker en kjæreste og livspartner man kan snakke og kommunisere godt med, men også le hver dag av/med? Er dette nok grunn til å forlate et forholdsvis trygt og stabilt forhold? Vi har ikke felles barn, og er unge mennesker i etableringsfasen.
Andro Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Der det er vilje finnes det vei. Kommunikasjonsmønstre kan man endre, dersom begge to er interesserte i å forandre seg selv. Ingen kan forandre andre. Det eneste man kan gjøre er å formulere hva man selv trenger og setter pris på. Det er ikke lett å få til uten hjelp, men det er mulig. Vurdert familierådgivning?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Er dette en person du er oppriktig glad i og ikke vil miste, eller vurderer du bare hva han kan gi deg og hva en evt annen person kan gi deg? Hva betyr han egentlig for deg? En utskiftbar giver av kvaliteter til et forhold, eller en person som er viktig for deg i seg selv? Anonymkode: ee0a0...d49
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 Du vet hva du ønsker i et forhold. Og du kan ikke endre han. Så hva er viktigst? Å være med han du elsker? Eller finne en som er godkjent i henhold til sjekklisten din. Kan du leve med at kjæresten din ikke oppfyller ønskene dine om drømmemannen? Anonymkode: 47cc7...7e1
Fremmed fugl Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 TS, Still spørsmålet andre veien. Hvorfor skal du fortsatt være i et forhold med denne mannen? Hvorfor ble dere sammen? Deler dere kjærlighet? Som kan sies å være: Fortrolighet og ikke fysisk nærhet Felles mål og forpliktelser på lang og kort sikt Fysisk attraksjon
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 Svaret er enkelt. Du kan ikke elske denne personen hvis du vurderer å bryte forholdet av de grunner du nevner. Er redd du ikke kommer til å finne deg noen bedre heller. Lev alene. Anonymkode: e414f...a1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå