Gå til innhold

Hvor ofte dra på «guttetur» med små barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en baby som snart er 1 år. For under en måned siden var far borte en helg da han skulle på guttetur, noe jeg unnet han og var glad han koste seg der.  

Tidligere denne uken spurte han om han kunne på hytta denne helga. Jeg sa at jeg ville at han skulle være hjemme, siden jeg nettopp var alene med babyen en helg, men han dro likevel. Han kom hjem tidligere i dag. Nå er han sur på meg fordi han ikke klarte å kose seg på hytteturen, siden jeg hadde mast sånn og prøvd å få han til å bli hjemme før han dro. Jeg sa at jeg maste slik fordi han nettopp var borte en helg, og han sa «nettopp, det er jo tre uker siden». 

Altså, er det vanlig å dra bort så mange helger når man har små barn? Jeg trodde det var noe man gjorde kanskje bare noen få ganger i året mens barna er så små (sett bort fra hvis man må reise pga jobb osv selvfølgelig). Hva er vanlig, og hvor ofte reiser dere andre med småbarn bort en helg?

Anonymkode: d786a...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror knapt at noen av oss var borte en hel helg alene. Bare enkeltnetter, og bare på sånne spesielle ting som utdrikkingslag for en venn, eller et idrettsarrangement eller noe. Kanskje fem døgn i året hver?
Det skal sies at vi begge reiste mye i jobbsammenheng, og hadde en stram hverdagskabal. Derfor kjentes det som luskus å få være i fred hjemme, i større grad for oss enn for gjennomsnittsfamilien.

• Liker 2
Skrevet

2 ganger på et år var ikke mye. De to tilfellene kom bare tett på. Du kan vel også reise bort. :) 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det ikke var for noe spesielt en gang, men bare for å være i fred på hytta så synes jeg det var for mye. Men folk er jo ulike. 

Anonymkode: e574f...fa4

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen regel på hva som er vanlig, men det bør ikke være slik at det er den samme som er på tur hver gang. Det bør være hver sin tur.

Anonymkode: aa2c8...e12

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

2 helger på ett år var ikke mye

Anonymkode: 55da0...598

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne hatt en partner jeg kunne sende på guttetur annenhver måned, for da kunne jeg tatt jentehelg de motsatte månedene 😊

Anonymkode: 24a01...a01

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser to ganger i året, men dette er selvfølgelig avklart med mannen. Hadde han spurt om jeg kunne være hjemme og jeg bare skulle på hytta hadde jeg selvfølgelig blitt hjemme. 

Anonymkode: d9c92...718

AnonymBruker
Skrevet
vinterskog skrev (1 time siden):

2 ganger på et år var ikke mye. De to tilfellene kom bare tett på. Du kan vel også reise bort. :) 

Det er jo ikke to ganger på et år, ts skriver jo at det er to ganger på en måned!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke to ganger på et år, ts skriver jo at det er to ganger på en måned!

Jeg hadde syntes det var greit om det bare var to ganger i året.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Står ingen steder at han har gjort dette 2 ganger hver mnd gjennom hele året.

Anonymkode: 39a37...371

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo «hope seg opp» med ting, slik at turene kan bli hyppige en periode, men da blir det jo mindre hyppig en periode også. For vår del har det ikke forekommet hverken gutteturer eller jenteturer i det hele tatt enda, barna er 1 og 3.

Skrevet

I mitt hode blir vinklingen litt rar. Spørsmålet bør vel heller være hvordan dette passer for deg/dere og inn i deres hverdag, og grunnen til at han ikke skal dra en ny tur må jo da være fordi det blir en for stor belastning for TS, ikke fordi han "nettopp var på en tur"? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to barn på 3 og 4 år. Mannen er fast langhelg på sommeren på hyttetur med kompisene. Noen år flere helger (ikke på rad, men i løpet av året) andre år kun den helga. Varierer hvilke planer alle har med sine familier. 
jeg har aldri vært borte ei helg (eller natt) fra barna enda. Har ikke følt behov for det, og jeg har heller ikke venninner jeg reiser bort med verken før eller nå… 

unner mannen virkelig disse helgene, men det har vært helger hvor jeg har sagt nei fordi jeg virkelig har følt at jeg har trengt han hjemme. Da respekterer han det. 

ser også at han gir beskjed samme uke at han skal reise. Å være borte ei hel helg når en har familie syntes jeg bør planlegges litt mer. Veldig greit å være forberedt litt tid i forveien. Men så er jeg en veldig lite spontan person ogdå😂

Anonymkode: d09d6...cc4

Gjest Made4u
Skrevet

Det naturlige for en mann er å etterstrebe å la slik bli mulig så ofte det lar seg gjøre, gutteturer er viktige for hannkjønn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette bare har skjedd to ganger på et år, så er det ikke mye. Her gir vi hverandre frihet til slike turer, pluss at mannen reiser en del i jobben. Har aldri vært noe krangling eller uenigheter om slike ting. Vi unner hverandre å gå ut med venner også. Ingen av oss er noen store festløver, så det skjer ikke så ofte. Min mening er at man bør være rause med hverandre i et forhold. Nå er barna voksne, og vi har fortsatt et godt forhold etter 25 år sammen.

Anonymkode: 42f70...a61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med ett -1- barn kan det da ikke være et problem at dere reiser fra den andre og babyen en helg i ny og ne?

Eller handler dette om at det kun er han som har privilegiet og ikke unner deg det samme?

Anonymkode: 36f89...661

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
vinterskog skrev (3 timer siden):

Dette! reis bort. Godt for deg, og gir mannen din t perspektiv på ting.

Anonymkode: c2c41...de5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis dette bare har skjedd to ganger på et år, så er det ikke mye. Her gir vi hverandre frihet til slike turer, pluss at mannen reiser en del i jobben. Har aldri vært noe krangling eller uenigheter om slike ting. Vi unner hverandre å gå ut med venner også. Ingen av oss er noen store festløver, så det skjer ikke så ofte. Min mening er at man bør være rause med hverandre i et forhold. Nå er barna voksne, og vi har fortsatt et godt forhold etter 25 år sammen.

Anonymkode: 42f70...a61

Men hvor er mannen sin raushet til å bli hjemme og hjelpe til når hun ber han om det? Vi vet ingenting om hvor sliten mor er, om barnet sover ok osv.. 

Anonymkode: e574f...fa4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et par helger i året er helt innafor for vår del, men da prøver man jo helst å splitte de litt da. Og så klart står vi begge fritt til å ta frikvelder utover de hele helgene. 

Mine er fremdeles ganske små, så jeg husker hvor slitsomt det var med et lite barn. Og hvor mye man kunne ha behov for den ene dagen i uka hvor man sover ut. Og ikke minst hvor insentivt det er når de er så lite selvstendige. Det var faktisk vanskeligere å være hjemme alene med et barn på 1 år, enn med to barn på 6 og 4 år. Så trøst deg med det når du får kommentarer av typen «klarer du ikke å være alene hjemme med bare ETT barn?». Er mange som fort glemmer hvordan ting er.

Anonymkode: d83c6...a15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...