Gå til innhold

Hvordan er det å vokse opp i Lillestrøm (volla)?

TheaSV2

Anbefalte innlegg

Hei!
Vi er et par på 30 som ser etter et sted å etablere oss. Vi er fra Bærum begge to og bor på Torshov, men tenker å flytte litt ut av byen for å etablere familie. Dermed er det viktig med miljø, område, barnehage, skole osv.

Vi har sett på rekkehus/enebolig på Volla i Lillestrøm siden vi kjenner noen der, samt at vi får mer enn det vi ville gjort i Bærum. Noen som er kjente her? 
Andre steder vi har vurdert er mindre sted på Bærum, eventuelt Nordstrand. Men det er veldig vanskelig å få hus her, og det er det vi egentlig ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bor i området og har barn i barneskolealder. Vi syns det er veldig fint. Det er mange barn her, alltid noen å leke med, barna kan gå ganske fritt rundt, grønt og fint. Mange fritidstilbud. Jeg kan ikke si noe om hvordan det er for eldre ungdommer. 

Det trekker litt ned at det er et stykke til nærmeste skikkelige turområde.  Det har også vært nokså dårlig barnehagedekning lokalt, slik at man risikerer å få barnehageplass et stykke unna. 

Anonymkode: 0b2e7...d6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har noen venner med barn som bor der og barna som er etnisk norske snakker gebrokkent norsk.

De trives forøvrig.

Anonymkode: 357e9...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har noen venner med barn som bor der og barna som er etnisk norske snakker gebrokkent norsk.

De trives forøvrig.

Da er det foreldrene som gjør en dårlig jobb hvis barna snakker sånn 

Anonymkode: 9db34...323

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De trives forøvrig.

Tja, hva sier man til sånt?

Uten at jeg har tallene for hånden tipper jeg at Volla må være et av områdene i kommunen med lavest innvandrerandel. I tillegg er det relativt dyrt, så de som bor her tenderer til å være folk med høy utdanning og gode jobber, uavhengig av etnisk opphav. Vi sliter med Østfold-l hos barna, men det er omtrent så nært gebrokkent vi kommer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 7.45):

Tja, hva sier man til sånt?

Uten at jeg har tallene for hånden tipper jeg at Volla må være et av områdene i kommunen med lavest innvandrerandel. I tillegg er det relativt dyrt, så de som bor her tenderer til å være folk med høy utdanning og gode jobber, uavhengig av etnisk opphav. Vi sliter med Østfold-l hos barna, men det er omtrent så nært gebrokkent vi kommer. 

Dette! Bor mange med høy utdanning og gode jobber på Volla, og er absolutt et fint sted å vokse opp. Mange fine hus og et skikkelig hyggelig område. Anbefales! 

Anonymkode: 2ff40...2d5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 19.43):

De trives forøvrig.

Volla er blendahvit 😂

Anonymkode: 6e9c5...b3a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg bor der med mann og barn. Virker som de trives godt og at barnet har det bra på skolen og i nærmiljøet. 

Anonymkode: 8bb64...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Volla er blendahvit 😂

Anonymkode: 6e9c5...b3a

Jepp. Jeg er født og oppvokst i Lillestrøm. Flyttet ut i 20-årene, men er nå tilbake.

Volla er et fint område. Man får enebolig med hage, og samtidig gåavstand til sentrum. Holder man må tomten noen år kan man garantert selge den til en enorm sum til noen som vil sette opp blokk. Mange som har gjort ekstremt gode dealer der. Sentrum kryper nærmere og nærmere.

Anonymkode: 559bb...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk dere veldig godt om, for det er vanskelig å komme seg tilbake til Oslo. Så lenge leiligheten er stor nok til at barna har hvert sitt soverom, hadde jeg glatt blitt på Torshov! 
Og dersom dere begge har foreldrene deres i Bærum, hadde jeg heller flyttet ut den veien i såfall. Er jo mange billige steder i Asker og rundt om der. Tenk også på hvor dere jobber. Pendling er virkelig en tidstyv. Selv om det liksom bare er Xminutter til Oslo med tog. Man bor og jobber ikke på togstasjonen, samt at plutselig er ene barnet sykt i barnehagen og må hentes, det er signalfeil osv.

Anonymkode: 81123...f75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 10.13):

Jepp. Jeg er født og oppvokst i Lillestrøm. Flyttet ut i 20-årene, men er nå tilbake.

Volla er et fint område. Man får enebolig med hage, og samtidig gåavstand til sentrum. Holder man må tomten noen år kan man garantert selge den til en enorm sum til noen som vil sette opp blokk. Mange som har gjort ekstremt gode dealer der. Sentrum kryper nærmere og nærmere.

Anonymkode: 559bb...c24

Dette er jo ikke noe positivt. Greit om man vil investere og flytte videre, men om man ønsker å slå seg ned et sted er det kjipt om naboene driver med dette. Hele området Lørenskog osv ødelegges jo estetisk av alle disse nye stygge tette blokkene.

Anonymkode: 81123...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 18.55):

Fint område men fryktelig mye mygg!

Anonymkode: c4e61...ab2

Hvor er det mye mygg?

Anonymkode: b2fb8...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 18.47):

Lillestrøm, Jessheim osv. er harry da...

Anonymkode: 575bd...d58

Jessheim er jeg enig i, men Lillestrøm? Why? Jeg vet i alle fall om flere par der som absolutt ikke er harry, med fine hus på Volla og jobber som CEO i ulike finanselskap/IT osv. 

Anonymkode: 2ff40...2d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...