frivis Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Jeg tenkte det ville passe å skrive om min "følelsesmessige" berg og dalbane opplevelse. Etter nesten to tiår med tilsynelatende perfekt ekteskap med min drømmemann og to fantastiske barn, begynte en serie uheldige hendelser å tære på vår lykke. Vårt tidligere gode liv ble gradvis overskygget av utfordringer og motgang. Barnas fødsel førte til søvnløse netter og manglende tid for oss som par. Vi slet med å finne balansen mellom familieliv og våre individuelle behov. Gradvis begynte vi å føle avstand og mangel på intimitet i forholdet vårt. Selv om vi forsøkte å opprettholde harmonien, ble det tydelig at noe ikke stemte. Frustrasjonen vokste, og selv om vi hadde alt man kunne drømme om på overflaten, begynte vi å føle oss fanget i et liv uten glede og lidenskap. I denne tiden begynte jeg å tvile på om jeg virkelig kunne være lykkelig i denne situasjonen. En midtlivskrise kom snikende, og jeg følte et sterkt ønske om å utforske en verden utenfor det trygge og kjente. Tanken på å skille oss begynte å ta form, og jeg var overbevist om at det ville være den beste løsningen for oss alle. Så kom dagen da vi til slutt tok den smertefulle avgjørelsen om å gå hver vår vei. Bruddet var følelsesmessig ødeleggende, og begge led under tapet av det vi hadde bygd opp gjennom årene. Min eksmann ble rammet hardt og mistet fotfestet i flere måneder. Han uttrykte senere at han tvilte på om han noensinne kunne finne seg selv igjen etter dette bruddet. Mens jeg prøvde å finne min egen vei utenfor ekteskapet, møtte jeg en mann som tilsynelatende var en motsetning til min eksmann. Jeg ble raskt trukket inn i et heftig forhold med ham, og det virket som om jeg endelig fant det jeg hadde lengtet etter. Vi flyttet sammen etter kort tid, og det virket som om livet tok en ny og spennende retning. Men det var da ting begynte å gå fra vondt til verre. Etter hvert som jeg ble kjent med denne nye mannen på en dypere måte, begynte jeg å oppdage at han hadde skjulte sider som ikke var forenlig med mine verdier og ønsker for fremtiden. Jeg ble sakte, men sikkert klar over at dette forholdet ikke var det jeg hadde håpet på. I mellomtiden fortsatte min eksmann å være en viktig del av livet vårt på grunn av barna våre. Til tross for vår fortid og bruddet, klarte vi å opprettholde en respektfull og vennlig atmosfære for barnas skyld. I løpet av denne tiden begynte vi å nærme oss hverandre på nytt og i møte med erkjennelsen om at mitt nåværende forhold ikke var det jeg ønsket, begynte jeg å reflektere over fortiden vår og hva vi hadde hatt sammen. Jeg innså at jeg fortsatt hadde sterke følelser for min eksmann, og jeg begynte å lengte etter den dype forbindelsen vi en gang hadde hatt. En dag tok jeg mot til meg og bestemte meg for å ta en ærlig samtale med min eksmann. Jeg åpnet opp om mine følelser og fortalte ham at jeg savnet ham. Han ble overrasket og rørt av mine ord, og det var tydelig at han også hadde gått gjennom en følelsesmessig reise etter skilsmissen. Vi bestemte oss for å møtes og tilbrakte tid sammen for å utforske om det fortsatt var en mulighet for oss. Gradvis begynte vi å bygge tillit og kommunikasjon igjen. Vi gjenoppdaget de kvalitetene som tidligere hadde trukket oss til hverandre, og vi innså at vi fortsatt hadde sterke følelser og en dyp forbindelse. Men veien videre var ikke uten utfordringer. Vi måtte takle sårheten og tillitsbruddet som hadde oppstått under vår tid fra hverandre. Vi begynte å gå til parterapi for å jobbe gjennom våre emosjonelle bagasje og lære å kommunisere bedre. Det var en vanskelig, men nødvendig prosess for oss begge. Over tid klarte vi å bygge opp igjen vår tillit og forståelse for hverandre. Vi lærte å sette grenser, gi hverandre rom og ta vare på våre individuelle behov samtidig som vi fortsatte å være engasjerte og kjærlige foreldre for våre barn. Til slutt, etter mye arbeid og refleksjon, innså vi begge at det var verdt å gi forholdet vårt en ny sjanse. Vi tok den fantastiske beslutningen om å bli gjenforent som et par, og veien fremover var fylt med fornyet kjærlighet og håp. Historien min er et eksempel på at selv når ting ser mørke ut og situasjonen virker håpløs, kan ekte kjærlighet og ærlig kommunikasjon åpne døren for utrolige muligheter. Ved å ta ansvar for våre følelser og være villige til å jobbe gjennom utfordringer, kan vi oppleve mirakler og finne veien tilbake til hverandre på en måte vi aldri hadde trodd var mulig. Denne historien er en påminnelse om at ingen situasjon er for håpløs eller utfordrende til å finne en løsning. Det handler om å ha motet til å følge hjertet ditt og være villig til å ta de nødvendige skrittene for å skape en fremtid som er fylt med kjærlighet, forståelse og lykke. 💫 Kan ekte kjærlighet overvinne alle hindringer? 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 leste jeg ikke akkurat denne historien med en liten vri for litt siden ? øver du deg på å bli forfatter ? Anonymkode: 2fd72...bed 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Bra for dere! Kanskje ubevist, men du skriver som om du begynte å tenke på han igjen fordi det gikk dårlig i det forholdet du var i. Det er jo helt sikkert riktig, men om han leser dette, så framstår det som ufølsomt og unødvendig å beskrive at han ble valgt på nytt fordi du ikke fikk det til fungere i et annet forhold. Virkeligheten er nok ganske nært slik du beskriver det, men det er ikke alt som den andre trenger å få gnidd inn. Anonymkode: e2798...a6f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 Denne prosessen er på langt nær ferdig. Vakkert skrevet. Men i praksis gikk dere fra hverandre . Du fant en ny med en gang, det er din handlemåte. Din mann sørget, det var hans. Og innerst inne veit nok din mann at du går raskt videre, søker lykken andre steder om du ikke er fornøyd eller hvis det butter imot og han vil glatte over alle konflikter fremfor å starte en diskusjon med deg som igjen fører til at du søker nye menn. Det vil ikke han risikere. Så hvordan er balansen i forholdet. Du gikk for plan A, det funket ikke så du gikk for plan B. Din eks. Og han var knust og savnet deg så han var villig til å gjøre alt for å ta deg tilbake. Du fikk pult fra deg, levd livet litt og fikk komme tilbake uten konsekvenser? Han måtte godta dine betingelser for å komme tilbake som jeg antar betyr at han ikke får rippe opp i det som har skjedd. Og alle er sååå glade?? Skulle gjerne ha sett dette fra din manns perspektiv. Bli gjort til hanrei, gi avkall på all stolthet og ryggrad. Har ungene mistet respekten for han, respekterer han seg selv. For tror ikke du gjør det. Alltid skeptisk når den som bryter ut a forholdet og knullet rundt mener at ALT er mye bedre nå og til ogg med at de er glad for det skjedde. man lærte jo så mye. Tror han som lå alene søvnløs ikke ser det på samme måte. Dere kunne fikset problemene uten at den andre gikk utenfor ekteskapet. Anonymkode: b04ec...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå