AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Vi vurderer å dra til Oslo på 17.mai. Vi har med to barn som sitter i vogn, og ca en times vei med tog. Har aldri vært i en annen by under 17.mai, men føler at i år er året for å gå litt utenfor og gjøre nye ting. Hvordan funker 17.mai i Oslo? Er det oppe noen kiosker så man kan få kjøpt is i gatene? Kan man spise lunsj i parker og evt på brygga? Går det an å bestille take-away på denne dagen, eller er det stengt siden alt er fult? Hvordan er en typisk 17.mai i Oslo? Anonymkode: a1ecd...d6c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Selvfølgelig er kioskene åpne. Lunsj i park eller på brygga går fint an, men det er mye folk rundtomkring. Takeaway har selvfølgelig også åpent. Skjønner ikke hvorfor du har for deg at det er stengt noe sted? Anonymkode: fbd07...468
Vixella Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 (endret) Kiosker og restauranter er åpne, men det er mye folk i sentrum. Typisk 17.mai i Oslo er vel som andre steder - unger som er hypre og vil ha is. Korps, bunader og gnagsår. Eneste forskjellen er at i Oslo er det veldig mye mer folk (og beklageligvis fyll). Endret 14. mai 2023 av Vixella Skrivefeil. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 Synes forresten 17. mai i Oslo er ekstrant masete og litt oppskrytt. Hadde ventet til barna var eldre. Å drasse på vogn denne dagen er pyton. Anonymkode: fbd07...468 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 Det er ekstremt mye mennesker i Oslo Sentrum, og absolutt ikke et sted du drar til med barnevogn om du ikke må. Anonymkode: d3a66...e4c 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig er kioskene åpne. Lunsj i park eller på brygga går fint an, men det er mye folk rundtomkring. Takeaway har selvfølgelig også åpent. Skjønner ikke hvorfor du har for deg at det er stengt noe sted? Anonymkode: fbd07...468 Der jeg kommer fra er det kun en kiosk på en skole, hvor det kanskje er 3 is til hver av barna. Og de resturantene som er åpne, de har stengt for take away fordi det er fult til alle tider og de har nok å gjøre.. derfor må jeg spørre om det er slik andre plasser også😅 Anonymkode: a1ecd...d6c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 Alle kiosker og restauranter er åpne, er også folk som går rundt med kasser med is og brus og pop-up boder for sukkerspinn og ballonger osv. Det er lov å sitte i parker men tror ikke dere skal satse på foodora bestilling akuratt. De må stå i like lang kø som resten av kundene og kan ta en time eller mer i kø om dere ikke har booket bord. Anbefaler derfor å booke bord asap om dere vil være sikret å få sitte et sted eller ta lettvint varianten med stående pølsespising fra en kiosk eller sette dere på noen ledige bybenker eller stener. 17 mai er veldig gøy for barna i Oslo men kom TIDLIG og vær ute før hele byen pakker seg full Anonymkode: 06c6f...c04
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 17. mai i Oslo er masete, masse folk, og veldig mange som er helt snøblinde etter å ha drukket siden 9 på morgenen. Ikke noe kult å gå rundt med vogn, kommer seg jo knapt frem uten. Jeg ville nok kanskje holdt meg unna sentrum, dra på litt mindre arrangementer rundt om, om det er en liten konsert i botanisk hage eller sånne ting. Finn noe litt rolig og utenfor gryta. Det skjer sikkert mye greier overalt. Selv foretrekker jeg å holde meg på champagnefrokosten! Klart man kan få is og mat, det er jo sikkert største dagen i året for kiosk og servering. Men en ting som også er litt styr med 17. mai i Oslo, er å finne ledig bord. Jeg ville booket et sted for lunsj, men take away i en park kan jo også være fin løsning Anonymkode: cfb4c...457 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #9 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 17. mai i Oslo er masete, masse folk, og veldig mange som er helt snøblinde etter å ha drukket siden 9 på morgenen. Ikke noe kult å gå rundt med vogn, kommer seg jo knapt frem uten. Jeg ville nok kanskje holdt meg unna sentrum, dra på litt mindre arrangementer rundt om, om det er en liten konsert i botanisk hage eller sånne ting. Finn noe litt rolig og utenfor gryta. Det skjer sikkert mye greier overalt. Selv foretrekker jeg å holde meg på champagnefrokosten! Klart man kan få is og mat, det er jo sikkert største dagen i året for kiosk og servering. Men en ting som også er litt styr med 17. mai i Oslo, er å finne ledig bord. Jeg ville booket et sted for lunsj, men take away i en park kan jo også være fin løsning Anonymkode: cfb4c...457 Vi liker jo veldig godt å bare se og oppdage, er litt derfor vi tenker noe så «sykt» som å frivillig dra til Oslo på 17.mai med barnevogn uten noen tilknytning eller folk å feire med😅 så hvis man kan bestille og ta med seg i en park eller på en benk eller en stein, så er jo det like knall for oss som å ha bord. Jeg vet heller ikke om så mange spisesteder i Oslo, har aldri en plan når vi drar dit, så vet ikke hvor vi evt kunne prøvd å bestilt bord😅 tips taes imot i såfall! Vi spiser alt👏🏻 Anonymkode: a1ecd...d6c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #10 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi liker jo veldig godt å bare se og oppdage, er litt derfor vi tenker noe så «sykt» som å frivillig dra til Oslo på 17.mai med barnevogn uten noen tilknytning eller folk å feire med😅 så hvis man kan bestille og ta med seg i en park eller på en benk eller en stein, så er jo det like knall for oss som å ha bord. Jeg vet heller ikke om så mange spisesteder i Oslo, har aldri en plan når vi drar dit, så vet ikke hvor vi evt kunne prøvd å bestilt bord😅 tips taes imot i såfall! Vi spiser alt👏🏻 Anonymkode: a1ecd...d6c For å være ærlig tror jeg du burde ta en tur til Oslo med barna en helt vanlig lørdag i stedet for 17. mai. Hvis du ikke er kjent i byen er ikke den dagen en god dag for å utforske. Bli heller kjent med Oslo før du satser på å være der på nasjonaldagen. Anonymkode: fbd07...468 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #11 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Der jeg kommer fra er det kun en kiosk på en skole, hvor det kanskje er 3 is til hver av barna. Og de resturantene som er åpne, de har stengt for take away fordi det er fult til alle tider og de har nok å gjøre.. derfor må jeg spørre om det er slik andre plasser også😅 Anonymkode: a1ecd...d6c Ventetiden på 17. mai er lang. Skal du dra til Oslo den dagen med barn og barnevogn burde du ha en annen plan. Men du får kjøpt mat overalt, spørs hvor lista di ligger. Om du klarer deg med pølse i brød og softis eller om du heller vil ha hummer. For å sette det på spissen. Mat får du tak i. Anonymkode: fbd07...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå