AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Jeg kjenner meg sliten og trett fra jeg våkner. Jeg våker ofte av at jeg tenker på jobb. Det har vært noen sikkelig store utfordringer på jobb dette halve året (jeg jobber som leder), men nå er det værste over. Jeg har jobbet lange dager og vært under press, men nå er det mer mot normalt press i jobben, vanlige arbeidstider, problemet som førte til mye stress er løst, det er ikke noe jeg trenger å stresse over. Jeg har tatt blodprøver, det er ikke noe jeg mangler. Jeg prøver å være bevisst å slippe andre ting inn i livet, tid med venner og familie, dagslys, lette turer, reiser, det er hyggelig, men også veldig slitsomt. Om kveldene kan jeg bli så sliten at jeg bare må legge meg, da orker jeg ikke ta av sminke eller pusse tennene først ( jeg gjør det neste morgen). Jeg sminker meg og er vellstelt på jobb og når det kreves på fritiden. Har noen råd til meg? Anonymkode: 0d2ca...363
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 For meg hjalp det med 2 mnd sykemelding og bytting av jobb. Anonymkode: 29ba1...da9 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Jeg hadde det slik og for meg var trening og sunt kosthold redningen. Livet er fullstendig annerledes, det er som svart og hvitt. Anonymkode: c4bac...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 Begynn å tren regelmessig. Gåturer er ikke nok. Styrketrening og kardio. Få hjertet til å jobbe. Er dette nytt for deg er gruppetimer et godt sted å begynne . Anonymkode: 70fcd...8cc 1
Pawn Hearts Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 Ble du testet for lavt stoffskifte også? Hvis det er problemet, lar det seg lett løse. 1
Purple_Pixiedust Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 Er du utbrent kanskje? Da trenger du hvile. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 Jeg var ca. slik rett før jeg ble utbrent. Holdt ut og pushet på helt til jeg én dag våknet og ikke kom meg opp av senga. Ble sykemeldt i flere år etter det. Hadde jeg visst om symptomene før smellen kom, så hadde jeg bedt legen om sykemelding og byttet jobb når jeg var på beina igjen. Anonymkode: 8faf9...161 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 Jeg fikk også råd om trening og fysisk aktivitet - det er IKKE veien å gå om man er utbrent. Da trenger kroppen hvile. Rolige turer og yoga er OK, men alt annet er stress for et allerede overbelastet nervesystem. Legen min fortalte meg dette, og sendte meg på mediYoga... Anonymkode: 8faf9...161 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå