Gå til innhold

Er veganere klar over hvor mange insekter de spiser i løpet av en dag? Og hvor mange milliarder av insekter som dør ved innhøsting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg sjekket en Q&A on veganisme, og der står det om insektspising: "Simply put, no. An insect is a living being and by definition, killing and eating a living being is not classified as vegan."

Men er veganere klar over hvor mange insekter de spiser i løpet av en dag? (Hint: en gjennomsnittsperson, i vesten, spiser en halv million insektfragmenter i løpet av ett år. Dette er nok mye høyere for veganere).

Og vet de hvor mange milliarder av insekter som dør ved innhøsting?

Hvis det er galt å drepe insekter, må jo dette rokke ved dem?

Anonymkode: 55a6d...565

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt. Du er sikkert imot å behandle dyr dårlig. Men du spiser dyr likevel, selv om du vet hvordan nyhetene har slått opp dyremishandling i utallige slakterier siste årene. Som 90% av Norges befolkning. Jeg spiser kjøtt jeg og. Samtidig som jeg har dyr.  Dobbeltmoral JA. Kunne aldri tenkt meg å ha katten min stuet inn i en liten binge slik flere griser,  for så å drepe katten å spise den. Men det er jo det vi gjør med andre dyr. Så å prøve å dra ned folk som bryr seg om dyrevelferd hadde aldri slått meg. 

Tenker du løsningen er å gå med munnbind for å ikke svelge alle insektene hehe?

Anonymkode: 219e8...dd1

AnonymBruker
Skrevet

Veganere ....aahh 

Altså jeg fatter ikke noen kan VELGE å falle for dette tullet. 

Spiser ikke kjøtt for diverse grunner men putter i seg sååå mye verre ting (kjøtterstatere) at det bør kalles misbruk av egen kropp. 

Anonymkode: 19e07...052

Skrevet

Insekter er én ting, men alle de millionene av PATTEDYRENE som dør... under innhøsting...

Skrevet

Hihi, du setter det litt på spissen ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskeligere å unngå innsektene, de er små

Anonymkode: 38838...6f4

Skrevet

De hadde vel drept mange flere insekter dersom maten de kunne spist direkte heller først skal bli spist av et dyr og deretter av dem?

Det er ikke sånn at kjøttindustrien ikke bruker soya fra amazonas og innhøstet korn som igjen forårsaker "milliarder av insekters død". Så nei, det er nok ikke mye høyere for en veganer, tvert imot meget lavere.

Ingen veganer, men greit å forholde seg til fakta.

Skrevet
Aly skrev (1 minutt siden):

De hadde vel drept mange flere insekter dersom maten de kunne spist direkte heller først skal bli spist av et dyr og deretter av dem?

Det er ikke sånn at kjøttindustrien ikke bruker soya fra amazonas og innhøstet korn som igjen forårsaker "milliarder av insekters død". Så nei, det er nok ikke mye høyere for en veganer, tvert imot meget lavere.

Ingen veganer, men greit å forholde seg til fakta.

Tror forskjellen her er at mange veganere ikke ønsker å drepe dyr, mens kjøttetere... ja... vel, de spiser dyr likevel så, ja.

Veganere kunne dog vært selvforsynte med mat fra egen hage. Da dør enda færre dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...