AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 …og det spiser meg opp. Vi har ikke hatt sex på mange, mange år, er i begynnelsen av 40-årene og har barn. Vi har det ellers helt greit. Han har ikke noe behov for sex, og for han er det ikke noe problem at vi ikke har et sexliv. Det er ikke aktuelt med terapi eller å utrede om det er noe hormonelt. Han er ikke utro. Han vil ikke åpne forholdet. Da jeg skjønte at dette ikke kom til å ordne seg, forsøkte jeg å akseptere at jeg aldri kom til å ha sex med noen andre igjen. Og det gikk greit i noen år. Men det siste året har jeg kjent på en sorg over det. Det går ut over livskvaliteten min og jeg har lyst til å gråte flere ganger i uken. Jeg er egentlig ganske flink til å ta meg sammen, men nå klarer jeg det ikke mer. Har snakket med mannen min om det, og han mener at det er rart at jeg vil sette familien vår på spill fordi vi ikke har et sexliv. Han sier også at det vil bli vanskelig for meg å finne en ny partner som vil passe meg og samtidig fungere sammen med barna. Jeg har blitt til nå på grunn av ungene, og fordi han er en fin mann. Samtidig vet jeg at vi ville ha fått til et godt samarbeid om ungene om vi hadde gått fra hverandre. Vi har også robuste barn, og jeg tror de ville kunne klare seg gjennom sorgen uten veldig store problemer. Jeg trenger å høre fra dere som har vært i en lignende situasjon og har gått gjennom et brudd. Var det verdt det? Hvordan gikk det? Anonymkode: a51f4...aae 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg trenger å høre fra dere som har vært i en lignende situasjon og har gått gjennom et brudd. Var det verdt det? Hvordan gikk det? Anonymkode: a51f4...aae Vel. Er i lignende situasjon. Altså er forhold uten sex. Er i samme alder som dere. Vi har dog ikke gått igjennom et brudd, og kommer ikke til å bryte grunnet sex. Anonymkode: bc23d...065 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Jeg var sammen med en som ikke var interessert i sex eller kvinner. Det var nedbrytende. Anonymkode: 471e2...db2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 Det høres jo ikke godt eller greit ut. Perioder med mindre er helt normalt, og du har jo vært ganske så forståelsesfull, men det at han nekter å få noe form for hjelp, eller prøve å gjøre noe med det er jo kanskje et større varseltegn enn selve sexen? Bryr han seg ikke om hvordan du har det og hva som er viktig for deg? Dere hadde sex tidligere i forholdet går jeg ut i fra? Så det er jo noe som har skjedd/endret seg? Bare fordi det ikke er viktig for han, tenker jeg det er rart å si at det «bare» er sex, for hadde det vært viktig dor han, så hadde det nok kommet argumenter med at sex er viktig for forholdet, og alle trenger sex og nærhet osv. Men: om man skal bryte et forhold pga det kan ikke jeg svare på. Det kommer vel an på så mye. Hvordan dere ellers har det, om du kan leve med det eller om det «spiser deg opp»? Anonymkode: 2bb3d...db1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 Du må jo sette krav å si at du trenger sex. Gi han valget om åpent forhold eller at du går, ikke vent. Anonymkode: cd887...fcf 6 2
Agaton Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 45 minutter siden, AnonymBruker said: …og det spiser meg opp. Vi har ikke hatt sex på mange, mange år, er i begynnelsen av 40-årene og har barn. Vi har det ellers helt greit. Han har ikke noe behov for sex, og for han er det ikke noe problem at vi ikke har et sexliv. Det er ikke aktuelt med terapi eller å utrede om det er noe hormonelt. Han er ikke utro. Han vil ikke åpne forholdet. Da jeg skjønte at dette ikke kom til å ordne seg, forsøkte jeg å akseptere at jeg aldri kom til å ha sex med noen andre igjen. Og det gikk greit i noen år. Men det siste året har jeg kjent på en sorg over det. Det går ut over livskvaliteten min og jeg har lyst til å gråte flere ganger i uken. Jeg er egentlig ganske flink til å ta meg sammen, men nå klarer jeg det ikke mer. Har snakket med mannen min om det, og han mener at det er rart at jeg vil sette familien vår på spill fordi vi ikke har et sexliv. Han sier også at det vil bli vanskelig for meg å finne en ny partner som vil passe meg og samtidig fungere sammen med barna. Jeg har blitt til nå på grunn av ungene, og fordi han er en fin mann. Samtidig vet jeg at vi ville ha fått til et godt samarbeid om ungene om vi hadde gått fra hverandre. Vi har også robuste barn, og jeg tror de ville kunne klare seg gjennom sorgen uten veldig store problemer. Jeg trenger å høre fra dere som har vært i en lignende situasjon og har gått gjennom et brudd. Var det verdt det? Hvordan gikk det? Anonymkode: a51f4...aae I mitt første langvarige forhold, ble det litt slik du skisserer. Vi var sammen i 10 år og fikk to barn. Nå er vi skilt og gode venner. Men noe av grunnen til bruddet, var faktisk mangel på sex. Jeg hadde, av en uforståelig grunn, ikke særlig lyst på sex. Jeg følte meg aseksuell i perioder, og ikke særlig "mandig". Det var frustrerende for begge, og min kone (nå ex) hadde litt lignende reaksjon som du skisserer. Dette ordnet seg ikke for oss, og vi skilte oss. Det var det vanskeligste jeg har vært gjennom, og særlig med små barn. Jeg sjekket alt for å finne ut hvorfor jeg hadde så lav sexdrift. Fant ingenting. jeg gikk til psykolog, men det monnet ikke. Det som tilslutt hjalp, mye senere, var medisiner for ADHD. Hodet mitt har roet seg og jeg er ikke utmattet hver dag. Nå er sexlivet sykt mye bedre. Dette hjelper kanskje ikke dere, men jeg mener at han har et ansvar her + flagge at det å skille seg er noe jævla satans dritt. 1
Brunello Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 Rundt en prosent av befolkningen er asexuelle. Har dere snakket ut om det kan være tilfelle?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 Du har rett til å ha disse behovene! Han har ingenting med å guilttrippe deg ved å hevde at du setter familien på spill. Du kan jo ikke kreve at han skal gi pliktsex, men han kan heller ikke kreve at du skal være i et pliktforhold. Du er et menneske du også, og du er fortsatt et godt menneske selv om du ønsker å være lykkelig med et aktivt sexliv. Anonymkode: 470c1...eb2 6
Bumoa Skrevet 14. mai 2023 #9 Skrevet 14. mai 2023 (endret) Har skrevet det før her på KG, er en mann i samme situasjon. Fruen er uinteressert i nærhet/sex. Jeg begynner å tenke tanken om åpent forhold da en ser på KG at dette fremstilles som svært vanlig, og TS har allerede fått forslaget. Jeg antar at TS vil fremstå utad som om hun lever i et harmonisk forhold til sin mann. Ikke en som ligger rundt med andre. Og slik tenker i hvertfall jeg. Hvordan fungerer disse åpne forholdene som er så lette å få til på KG? Hvor treffer man noen som vil ligge med en som bor med en partner, som vil luske rundt i buskene for ikke å bli fersket av mann, barn, naboer, venner osv. synes det virker veldig komplisert. Jeg vil ikke på sjekkeappen som f. Eks alenemoren i klassen til mitt barn også er på, eller venninnene til min «partner» mens jeg bor sammen med «partner». Det ryddige her er å flytte ut, men å stikke fra alt det bra vi har er jammen ikke lett å forlate for å potensielt kunne få litt sex et annet sted og at resten av livet skal bli like greit..Men enig med TS, det spiser en opp litt og litt hver dag.. Endret 14. mai 2023 av Bumoa
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #10 Skrevet 14. mai 2023 Det blir jo sånt med alderen Anonymkode: ec0b4...b40
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #11 Skrevet 14. mai 2023 Levde i et slik ekteskap. Ville ikke ha andre, ikke ha sex eller la meg ha andre. Fungerte ikke for meg. Jeg forelsket meg i en annen. En lettelse for oss begge når det ble slutt. Anonymkode: 70eb9...655
Andro Skrevet 14. mai 2023 #12 Skrevet 14. mai 2023 Var i samme situasjon. Etter hvert ble det sårt og leit, og vi gikk fra hverandre. Vi har hatt et fint samarbeid rundt ungene, og også brukt litt tid sammen ellers. Og gjør det fortsatt. Livet mitt ble mye bedre, selv om det var en ganske heavy sorgperiode rett etter bruddet. Når seksualiteten blir tabu mellom ektefeller så dør ofte den fysiske nærheten ellers også, og det er for smertefullt til å kunne leve med. 1
Brunello Skrevet 14. mai 2023 #13 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du må jo sette krav å si at du trenger sex. Gi han valget om åpent forhold eller at du går, ikke vent. Anonymkode: cd887...fcf Det har en høy pris å gå. Man ser barna sine kanskje bare annenhver uke, økonomien blir for mange dårligere og utvalget for å finne ny partner er ofte heller ikke like bra. Folk flest ligger med hverandre rett over en gang i uka, og et gjennomsnittlig samleie varer noen få minutter. Ts er også i en alder der en del blir mindre seksuelt aktive om ikke mange årene. Åpent forhold er heller ikke så mye å satse på for mange. Det blir problemer ut av det før eller siden. 1
Brunello Skrevet 14. mai 2023 #14 Skrevet 14. mai 2023 Bumoa skrev (5 minutter siden): Har skrevet det før her på KG, er en mann i samme situasjon. Fruen er uinteressert i nærhet/sex. Jeg begynner å tenke tanken om åpent forhold da en ser på KG at dette fremstilles som svært vanlig, og TS har allerede fått forslaget. Jeg antar at TS vil fremstå utad som om hun lever i et harmonisk forhold til sin mann. Ikke en som ligger rundt med andre. Og slik tenker i hvertfall jeg. Hvordan fungerer disse åpne forholdene som er så lette å få til på KG? Hvor treffer man noen som vil ligge med en som bor med en partner, som vil luske rundt i buskene for ikke å bli fersket av mann, barn, naboer, venner osv. synes det virker veldig komplisert. Jeg vil ikke på sjekkeappen som f. Eks alenemoren i klassen til mitt barn også er på, eller venninnene til min «partner» mens jeg bor sammen med «partner». Det ryddige her er å flytte ut, men å stikke fra alt det bra vi har er jammen ikke lett. Men enig med TS, det spiser en opp litt og litt hver dag.. Det er mye som fremstår normalt på kg som absolutt ikke er det. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #15 Skrevet 14. mai 2023 Bumoa skrev (2 minutter siden): Hvordan fungerer disse åpne forholdene som er så lette å få til på KG? Hvor treffer man noen som vil ligge med en som bor med en partner, som vil luske rundt i buskene for ikke å bli fersket av mann, barn, naboer, venner osv. synes det virker veldig komplisert. Jeg er "hun andre" som har levd et tiår med en hemmelig elsker, og for meg er det en drømmesituasjon. Han er en jeg er oppriktig glad i, men han lever i et sexløst forhold, og vi får ha en relasjon så lenge vi er diskret. Vi var venner på forhånd, og forespørselen hans var litt overraskende da vi begynte. Jeg hadde gått ut av et vanskelig forhold, og hadde sagt noe om at jeg savnet nærhet, men at jeg aldri så for meg å gå inn i et vanlig forhold igjen. Han traff slik sett bra. Vi møtes hos meg eller på hotell, og ingen har fattet noen mistanke. Ingen ville ha stussa veldig om de så oss sammen heller, siden vi er gamle kjente. Vi ser for oss at dette er noe vi kan leve med så lenge vi lever egentlig. Ingen av oss ønsker noen endringer. De holdt på å flytte fra hverandre en gang. Det var jeg som meglet dem sammen igjen, opprettet ny tro på at de hørte til i AS Kjernefamilien. Jeg hører til i en annen rolle, en han ikke kan flytte til. Anonymkode: 04fb5...355 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #16 Skrevet 14. mai 2023 Brunello skrev (6 minutter siden): Ts er også i en alder der en del blir mindre seksuelt aktive om ikke mange årene. Åpent forhold er heller ikke så mye å satse på for mange. Det blir problemer ut av det før eller siden. Damer er i ferd med å nå sitt seksuelle høydepunkt i førtiårene, så du lyver grovt her. For oss som dyrker og perfeksjonerer sexlivet blir det bare mer og mer å glede seg over når man passerer førti Åpne forhold kan være helt gullegode, om alle involverte er fortrolige med ordningen. Personlig foretrekker jeg en ekstra partner framfor et fripass for å "myldre rundt" i et åpent forhold. Anonymkode: 04fb5...355 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #17 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det høres jo ikke godt eller greit ut. Perioder med mindre er helt normalt, og du har jo vært ganske så forståelsesfull, men det at han nekter å få noe form for hjelp, eller prøve å gjøre noe med det er jo kanskje et større varseltegn enn selve sexen? Bryr han seg ikke om hvordan du har det og hva som er viktig for deg? Dere hadde sex tidligere i forholdet går jeg ut i fra? Så det er jo noe som har skjedd/endret seg? Bare fordi det ikke er viktig for han, tenker jeg det er rart å si at det «bare» er sex, for hadde det vært viktig dor han, så hadde det nok kommet argumenter med at sex er viktig for forholdet, og alle trenger sex og nærhet osv. Men: om man skal bryte et forhold pga det kan ikke jeg svare på. Det kommer vel an på så mye. Hvordan dere ellers har det, om du kan leve med det eller om det «spiser deg opp»? Anonymkode: 2bb3d...db1 Sexlivet «dabbet av» raskere enn i andre forhold jeg har vært i, og det ble helt slutt etter at vi fikk barn. Jeg tror han er aseksuell og at han vet at ingenting vil fungere. Det er nok vanskelig for ham å sette seg inn i hvor sårt dette er for meg når han ikke har behov selv. Han er fornøyd, jeg har har forsøkt å få en mer rettferdig arbeidsfordeling i årevis. Akkurat det har han faktisk tatt veldig godt tak i etter jeg gjorde det helt klart at jeg ikke kunne ha det slik mer. Anonymkode: a51f4...aae 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #18 Skrevet 14. mai 2023 Her må du velge, kan du levere sexløst resten av ditt liv? Høres ut som han er aseksuell, og det er helt fair det, men ikke når du blir gående helt uten sex. Da må han enten godta at du finner en elsker, eller så må dere bryte. At han syns det er greit du har det så vondt gjør at jeg ville brutt. Den som elsker deg skal ikke gjøre deg så vondt. Anonymkode: ca694...8ac 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #19 Skrevet 14. mai 2023 I følge en hel del kvinner så er det noe du bare må akseptere og lære deg å leve med ts. Sex er ikke en menneskerett i et samliv. Dette er gjengangeren av argumentet. De om det tenker jeg. En person har ingen rett til å ta en slik beslutning på vegne av begge i et forhold. Mannen din må enten akseptere at forholdet åpnes eller at dere skiller lag som venner og sammen gjør det beste ut av det for barna. Tiden hvor den uten sexlyst sin mening skal tynge mest er litt for 1990. Anonymkode: b9cd7...0c5 4 1
Brunello Skrevet 14. mai 2023 #20 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Damer er i ferd med å nå sitt seksuelle høydepunkt i førtiårene, så du lyver grovt her. For oss som dyrker og perfeksjonerer sexlivet blir det bare mer og mer å glede seg over når man passerer førti Åpne forhold kan være helt gullegode, om alle involverte er fortrolige med ordningen. Personlig foretrekker jeg en ekstra partner framfor et fripass for å "myldre rundt" i et åpent forhold. Anonymkode: 04fb5...355 Noen er på høyden, og noen er ikke det. Man skal ikke ha lest mye på kvinneguiden for å fastslå at mange kvinner mister sexlysten i overgangsalderen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå