Gå til innhold

Valpen graver overalt

Gjest Mops eier

Anbefalte innlegg

Gjest Mops eier

Hei hei

Har en liten mopse-valp, en tispe, på 12 uker som får de utroligste tussebyer for tiden!! Jeg har hatt hund før så har vært borti tussebyer før, men dette er helt ekstremt...hun hopper rundt, løper i ring, bjeffer og grynter og slenger leker overalt, men det rareste er at hun graver noe sykt!!! Hun kan stå å grave et sted i flere minutter, inkludert på meg, hun graver faktisk på meg nå mens jeg skriver dette (sitter i sofaen med bærbar PC :) ) Som dere skjønner er dette veldig irriterende, det bråker noe fælt og hun ødelegger puter og tepper!! En annen ting hun gjør når hun tusser seg er å hope opp i anskitet mitt for å leke/bite, dette har jeg kjeftet litt på henne for, men hun har ikke sluttet.

Jeg har ikke begynt å gå tur med henne for hun har ikke lært å gå i bånd enda, og hun fryser sånn når hun er ute...kan det være derfor hun får så voldsomme tussebyer? Er hun for lite aktivisert? Har tenkt å ta henne på valpekurs, men jeg må vente til samboeren min kommer hjem fra skole sånn at vi kan gjøre det sammen. Skal jeg kjefte på henne når hun graver? Føler liksom at det ikke blir helt riktig...trenger noen gode råd :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei

Har en liten mopse-valp, en tispe, på 12 uker som får de utroligste tussebyer for tiden!! Jeg har hatt hund før så har vært borti tussebyer før, men dette er helt ekstremt...hun hopper rundt, løper i ring, bjeffer og grynter og slenger leker overalt, men det rareste er at hun graver noe sykt!!! Hun kan stå å grave et sted i flere minutter, inkludert på meg, hun graver faktisk på meg nå mens jeg skriver dette (sitter i sofaen med bærbar PC  :) ) Som dere skjønner er dette veldig irriterende, det bråker noe fælt og hun ødelegger puter og tepper!! En annen ting hun gjør når hun tusser seg er å hope opp i anskitet mitt for å leke/bite, dette har jeg kjeftet litt på henne for, men hun har ikke sluttet.

Jeg har ikke begynt å gå tur med henne for hun har ikke lært å gå i bånd enda, og hun fryser sånn når hun er ute...kan det være derfor hun får så voldsomme tussebyer? Er hun for lite aktivisert? Har tenkt å ta henne på valpekurs, men jeg må vente til samboeren min kommer hjem fra skole sånn at vi kan gjøre det sammen. Skal jeg kjefte på henne når hun graver? Føler liksom at det ikke blir helt riktig...trenger noen gode råd  :sjenert:

Enig med gjest over, mental trening!

Og hunden din er så gammel at den kan lære å gå i bånd nå, så da er ikke det noen unnskyldning heller ;) Og beveger hunden seg når den er ute, vil den ikke fryse.

Og, det med valpekurs, det er veldig dumt at to eiere skal gå på kurs sammen med valpen. Målet med et valpekurs er sosialisering, lek, og introduksjon til innlæring, og skal hunden da samtidig ha to personer som gir forskjellige instrukser/signaler, kan dette skape stor forvirring hos valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...