AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Min mor har 70-årsdag i sommer, og tenkte jeg og min bror kunne spleise på en robotstøvsuger. Jeg finner alltids tester på nett for å finne en god støvsuger, hovedproblemet er at min kjære mor er en teknologisk analfabet. Hun er helt ekstrem og kan ikke bruke en app, og det er vel slik man styrer robotstøvsugerne? Vil det være mulig at jeg kan fjernstyre den for henne(jeg bor langt unna)? Hvor mye må jeg blande meg inn om jeg setter den til å gå over to ganger i uka fast f.eks.? At den setter seg fast tror jeg nok hun skal klare å få den løs men, noe jobb med dockingstasjon osv. ser jeg litt mer mørkt på. Jeg bytter støvsugerpose for henne når jeg er på besøk per nå såeh:P Anonymkode: dabc9...8dd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Min mor har 70-årsdag i sommer, og tenkte jeg og min bror kunne spleise på en robotstøvsuger. Jeg finner alltids tester på nett for å finne en god støvsuger, hovedproblemet er at min kjære mor er en teknologisk analfabet. Hun er helt ekstrem og kan ikke bruke en app, og det er vel slik man styrer robotstøvsugerne? Vil det være mulig at jeg kan fjernstyre den for henne(jeg bor langt unna)? Hvor mye må jeg blande meg inn om jeg setter den til å gå over to ganger i uka fast f.eks.? At den setter seg fast tror jeg nok hun skal klare å få den løs men, noe jobb med dockingstasjon osv. ser jeg litt mer mørkt på. Jeg bytter støvsugerpose for henne når jeg er på besøk per nå såeh:P Anonymkode: dabc9...8dd Jeg har Neato og den kan styres manuelt ved å trykke på en knapp eller med app. Men den må tømmes og renses hver gang. Anonymkode: 4534d...44b
Cata Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Se på en av de enkle variantene som f.eks Biltema sin. Min mor på over åtti hater "teknologiske duppedingser" men jeg lurte på henne en robotstøvsuger fra Biltema i fjor. Nå er de bestevenner . Etter første gangs kjøring så hun hvor mye rusk og rask den hadde samlet opp til tross for hennes jevnlige runder med mopp og den gamle støvsugeren, og hun ble raskt en fan av den. Rett etter hun fikk den så klarte hun på et eller annet vis å trykke på fjernkontrollen og aktivere tidsinnstilling uten å sette noen tid, med det som resultat at den startet ved midnatt. Da jeg omsider fikk nullstilt den (bor langt unna) og vi ble enige om at hun skulle starte og stoppe med å trykke på knappen på toppen av selve støvsugeren var bestevennstatus gjenopprettet og har holdt seg siden da.
Peters Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 (endret) Kjøp med tømmestasjon. Ja du kan fjernstyre over internet, men noen må hjelpe til med oppsett, litt av det praktiske. Så allier deg med nabo , vaktmester eller andre som kan stikke innom. https://prisguiden.no/kategorier/robotstovsuger?f[81][]=Automatisk tømming&f[10825]=t&s=first_price_date desc Roborock anbefales fra meg. Har hun eldre hus med dørstokker, så kan slike lister som brukes for gåstol brukes. (terskeleliminator) https://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=18301505 Endret 14. mai 2023 av Peters
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 Har en Xiaomi Roborock og den kan styres via knappene på selve støvsugeren også. Anonymkode: c7509...10c 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 Vi har denne https://www.komplett.no/product/1211591/hjem-fritid/stoevsugere-rengjoering/robotstoevsugere/roborock-s7-maxv-plus-sort?channable=01e1fe69640031323131353931e6&utm_source=prisguiden&utm_medium=listing&utm_campaign=White_goods_&_Home_Dust_&_Cleaning&utm_content=Vakuum_Robot&utm_term=in_stock Jeg bruker bare knappene. Har laget No-go soner. Denne tømmer støvsugeren og den store beholderen trenger kun å tømmes veldig sjeldent. Vi hadde en som ikke hadde selvtømming og den måtte tømmes etter hver støvsuging. Det blir tungvindt. Anonymkode: 353b3...cc1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 Min kan startes ved å trykk på en stor synlige knapp, så skal være enkel nok. Litt inn kjøringsproblemer må du forvente, blant annet hva som kan stå fram under støvsuging. Anonymkode: 724d4...540
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 Cata skrev (58 minutter siden): Se på en av de enkle variantene som f.eks Biltema sin. Min mor på over åtti hater "teknologiske duppedingser" men jeg lurte på henne en robotstøvsuger fra Biltema i fjor. Nå er de bestevenner . Etter første gangs kjøring så hun hvor mye rusk og rask den hadde samlet opp til tross for hennes jevnlige runder med mopp og den gamle støvsugeren, og hun ble raskt en fan av den. Rett etter hun fikk den så klarte hun på et eller annet vis å trykke på fjernkontrollen og aktivere tidsinnstilling uten å sette noen tid, med det som resultat at den startet ved midnatt. Da jeg omsider fikk nullstilt den (bor langt unna) og vi ble enige om at hun skulle starte og stoppe med å trykke på knappen på toppen av selve støvsugeren var bestevennstatus gjenopprettet og har holdt seg siden da. Hvordan er kvaliteten på disse? Og resultatet? Komme seg over dørstokker osv.? Peters skrev (58 minutter siden): Kjøp med tømmestasjon. Ja du kan fjernstyre over internet, men noen må hjelpe til med oppsett, litt av det praktiske. Så allier deg med nabo , vaktmester eller andre som kan stikke innom. https://prisguiden.no/kategorier/robotstovsuger?f[81][]=Automatisk tømming&f[10825]=t&s=first_price_date desc Roborock anbefales fra meg. Har hun eldre hus med dørstokker, så kan slike lister som brukes for gåstol brukes. (terskeleliminator) https://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=18301505 Hvor ofte må tømmestasjonen tømmes? For hun får neppe til å hverken tømme selve roboten eller en dockingstasjonen med mindre det er "idiotsikkert." Oppsett kan jeg hjelpe med når hun får den, jeg blir å være der på 70-årsdagen. Roborock er den jeg har sett mest på, i ulike varianter. Hun har ikke dørstokker mellom stue, kjøkken og gang og er jo det som er mest jobb med. Inn på soverom så er det en liten dørstokk. Bad og toalett må nok taes manuelt, både pga. dørstokk men også fordi toalettrommet er så lite at den neppe får plass:P Og på badet er det mye stæsj på gulvet. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Min kan startes ved å trykk på en stor synlige knapp, så skal være enkel nok. Litt inn kjøringsproblemer må du forvente, blant annet hva som kan stå fram under støvsuging. Anonymkode: 724d4...540 Min mors helse har tvunget henne til å tenke mer praktisk, så nå er det ikke så mye ting og tang overalt:P Eneste grunnen til at jeg vurderer dette. Anonymkode: dabc9...8dd
Peters Skrevet 14. mai 2023 #9 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvordan er kvaliteten på disse? Og resultatet? Komme seg over dørstokker osv.? Hvor ofte må tømmestasjonen tømmes? For hun får neppe til å hverken tømme selve roboten eller en dockingstasjonen med mindre det er "idiotsikkert." Oppsett kan jeg hjelpe med når hun får den, jeg blir å være der på 70-årsdagen. Roborock er den jeg har sett mest på, i ulike varianter. Hun har ikke dørstokker mellom stue, kjøkken og gang og er jo det som er mest jobb med. Inn på soverom så er det en liten dørstokk. Bad og toalett må nok taes manuelt, både pga. dørstokk men også fordi toalettrommet er så lite at den neppe får plass:P Og på badet er det mye stæsj på gulvet. Min mors helse har tvunget henne til å tenke mer praktisk, så nå er det ikke så mye ting og tang overalt:P Eneste grunnen til at jeg vurderer dette. Anonymkode: dabc9...8dd S8 har en del forbedringer så kan være verdt å vente på. 21/5 på komplett
Cata Skrevet 14. mai 2023 #10 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er kvaliteten på disse? Og resultatet? Komme seg over dørstokker osv.? Dørstokker tror jeg ikke han går over, men mor har skyvedør mellom stue og kjøkken så det har liksom aldri vært noe tema. Skal han inn i andre rom så bærer hun den inn før hun starter den. Kvalitet skal jeg heller ikke si noe om enda. Den har tuslet og gått siden september, men det er for kort tid til å si noe om den slags.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 Svigers er også teknologiske analfabeter, som i at ingen av dem har eller kan bruke en smarttelefon.. Svigerfar har en ipad samboeren har latt ham overta. De har en roborock s8, som de er kjempefornøyd med. Samboeren har vel hjulpet dem litt med å sette opp noe automatikk i appen, men det meste klarte de faktisk selv. Vi har en roborock s7, og der trenger man strengt tatt ikke appen for å faktisk bruke den. Etter å ha satt den opp, er det bare å trykke på de fysiske knappene på den for å få den til å gå. Anonymkode: 11fca...a76
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå