Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Over den siste tiden har jeg opplevd en holdning hos mine venninner. Har i den siste tiden blitt le opptatt av p utfide venninnekretsen min,og er åpen om dette til mine(få) nære venninner.

Har også hoppet i dette til bekjente,og merket at de trekker seg fort,nesten så de skvetter litt ved at jeg spør. Da mener jeg om jeg kan være med på den festen,om det er plass til en til. Rett og slett merket en ganske fraværende holdning til p få være med.

Er dette vanlig,eller har jeg feil type bekjente og venninner? Jeg er 35,og har opplevd hard <historie> med dating,paga at jeg ikke ser meg om etter gutter,og er ofte interessert i gutter heller. (Kall det gjerne menn hvis du vil,)

Saken er at jeg opplevde å få melding av en jeg likte kjempegodt-han var kun keen på sex,og jeg fikk store problemer <med å reise> meg igjen.

Da trengte jeg venninner som stilte opp,og fikk sjokk,av at jeg opplevde hor litre støtte og lite nettverk jeg egentlig har.

Innså at jeg måtte gjøre noe,og opplever fremdeles store problemer med å finne nye venninner. Føler trykket er større nå enn noen gang. Også at jeg ikke kan leve som før,at folk forventer at jeg skal ha hund,stakittgjerde,ikke være opptatt av gøy morro og fest osv.

Dritkjedelig og jeg føler meg bare usikker..

Noen med likende oplevelser eller kan si noe om hva som ligger bak en så plutselig opplevd lite interesse og fraværende holdning for å faktisk stille opp og dette med nye venninner? At de blir <skjult>?

Anonymkode: 92946...0fe

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du sannsynligvis fremstår litt sosialt inkompetent, og at det er derfor folk rømmer sin vei. Hvis en bekjent hadde invitert med seg selv når jeg forteller om noe jeg skal så hadde jeg også løpt, vil de omgås deg hadde de bedt deg med.

Anonymkode: 909bb...839

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lå du med fyren du likte, eller fikk du bare en melding?

Og hva forventet du av venninner rundt deg etter dette?

Anonymkode: b7f3a...cb6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker du sannsynligvis fremstår litt sosialt inkompetent, og at det er derfor folk rømmer sin vei. Hvis en bekjent hadde invitert med seg selv når jeg forteller om noe jeg skal så hadde jeg også løpt, vil de omgås deg hadde de bedt deg med.

Hæ?

Selvfølgelig har vi snakket og omgått hverandre,og invitere seg selv,er en <long stretch>å trekke dette,hvor får du det inntrykket fra??

Skrevet

Ikke invitere deg selv på fester når du i utgangspunktet ikke er invitert. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ?

Selvfølgelig har vi snakket og omgått hverandre,og invitere seg selv,er en <long stretch>å trekke dette,hvor får du det inntrykket fra??

Forresten,dette er bekjente,ja,men vi har snakket om omgått hverandre-ja-og snakket om løst og fast hva vi kunne tenke oss-ssntslen dreide seg om ekbfesr,hvor mange skulle-ogsp min bekjente-dette virket som ens tor fest,og ingen liten fest-spnnsett ganske uhøytidelig stemning 

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir litt stresset av holdningen din til vennskap. Man forteller ikke vennene sine at man trenger flere venner og bekjente uten at de begynner å lure på om de er gode nok. - Og derfor blir mer reserverte.
Man inviterer seg ikke med på andres aktiviteter eller arrangementer heller; man tar initiativ til å møtes. Andre har lov til å ha sine greier uten deg, uten at dette skal være ugreit for deg.
Det er bedre om du spør vennene dine om ting på egen hånd:
"Det er så lenge siden jeg har sett deg, Anne. Har du lyst til å komme på lunsj på lørdag?"
"Nå går det en film som jeg har lyst til å se sammen med deg, Trine. Passer det på torsdag kveld? Jeg spanderer!"
"Jeg ser at du har gått til Gråvann i går. Jeg har så lyst til å bli mer kjent der, kunne vi gått dit sammen en dag?"

Du må rett og slett legge noe bra i potten selv, for å kunne hente noe ut igjen.
Det kan hende at vennene dine er lite empatiske når du opplever noe leit, men det kan også være at du reagerer mer enn de skjønner, på ting som de selv ikke lar seg berøre like mye av som deg.

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
cafflatte skrev (Akkurat nå):

Ikke invitere deg selv på fester når du i utgangspunktet ikke er invitert. 

Så man kan ikke spørre om det er plass lenger??

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner at jeg blir litt stresset av holdningen din til vennskap. Man forteller ikke vennene sine at man trenger flere venner og bekjente uten at de begynner å lure på om de er gode nok. - Og derfor blir mer reserverte.
Man inviterer seg ikke med på andres aktiviteter eller arrangementer heller; man tar initiativ til å møtes. Andre har lov til å ha sine greier uten deg, uten at dette skal være ugreit for deg.
Det er bedre om du spør vennene dine om ting på egen hånd:
"Det er så lenge siden jeg har sett deg, Anne. Har du lyst til å komme på lunsj på lørdag?"
"Nå går det en film som jeg har lyst til å se sammen med deg, Trine. Passer det på torsdag kveld? Jeg spanderer!"
"Jeg ser at du har gått til Gråvann i går. Jeg har så lyst til å bli mer kjent der, kunne vi gått dit sammen en dag?"

Du må rett og slett legge noe bra i potten selv, for å kunne hente noe ut igjen.
Det kan hende at vennene dine er lite empatiske når du opplever noe leit, men det kan også være at du reagerer mer enn de skjønner, på ting som de selv ikke lar seg berøre like mye av som deg.

Ja,kan være et poeng 

Har invitert endel i det siste,og opplever stort sett at de er opptatte 

Så jeg tenkte at jeg kan høre-bsre høre liksom,om det er greit?

Men ser at det kan virke litt sånn ..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lå du med fyren du likte, eller fikk du bare en melding?

Og hva forventet du av venninner rundt deg etter dette?

Ble ikke noe liggg nei

Forventet av mine venninner??

Fordi jeg fikk en melding av en gutt??

Hva mener du??

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du gjerne gjøre men det kan være plagsomt og slitsomt for de som blir spurt.  Jeg hadde en venninne som var slik, det endte med at jeg gradvis ikke tok kontakt med henne. Jeg ville ikke være slem men jeg ville ikke ta henne med overalt på andre fester/arrangementer når hun ikke var bedt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det vet vel ikke dine venner som også bare er gjester? Kjenner jeg ville vegret meg veldig å spørre verten om jeg som gjest kan invitere andre.. 

Anonymkode: f8fa1...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det vet vel ikke dine venner som også bare er gjester? Kjenner jeg ville vegret meg veldig å spørre verten om jeg som gjest kan invitere andre.. 

Der er jeg litt usikker på hvordan kodeksen er ..For greia er jo at dette har snakk om en stor fest,med uhøytidelig stemning og mange folk,var ikke snakk om lukket selskap typ,og ikke så mange at det ikke var plass heller,tror jeg...

Hva jeg uansett reagerte på, var at responsen var noe som

Hun; <HVA?!?! HÆ?? ..øh...nei> 

Jeg; <ok, hvorfor var det rart>

Hun;<Ja,nei-det kan du ikke>

Jeg;<Hæ? Neivel,greit..>

Altså, det var jo ikke noe avtalt,lukket og virket ganske så fritt ..En fest liksom! Folk skulle ut.  På byen etterpå..

AnonymBruker
Skrevet

Syns det kan høres ut som at du overvurderer hvor nære venner dere er. Du omtaler dette selv som bekjentskap, og da er det ikke normalt å spørre om man kan bli med på ting de skal. Hvis det er mulighet for at du kan bli med så inviterer de deg. 

Anonymkode: c3fb4...4fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja .. hvis det var sånn at flere andre har invitert?? Litt sånn< kom når du kan>,typ vanlig fest??

Altså,jeg ser den-men jeg tar jo bare på mine venninner liksom,og gjør det jeg kan for å stille opp..altså inviterer de med,sørger for at de har litt å gjøre,hvis de vil...

Inngår i minner,opplevelser og <eventyr> i min bok ..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns det kan høres ut som at du overvurderer hvor nære venner dere er. Du omtaler dette selv som bekjentskap, og da er det ikke normalt å spørre om man kan bli med på ting de skal. Hvis det er mulighet for at du kan bli med så inviterer de deg. 

Anonymkode: c3fb4...4fb

Ja,det trodde jo jeg også,men man skal passe seg litt på,for å anta at de tenker akkurat som deg også..

Derfor greit å spørre..

Er jo kun et spørsmål

Men som du sier...

Jeg tror jeg avbryter hele vennskapet altså,tydeligvis er hun ikke venninne som liker å gjøre ting,eller så er alt bygget på at hun skal få og ikke yte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Saken er at jeg opplevde å få melding av en jeg likte kjempegodt-han var kun keen på sex,og jeg fikk store problemer <med å reise> meg igjen.

Da trengte jeg venninner som stilte opp,og fikk sjokk,av at jeg opplevde hor litre støtte og lite nettverk jeg egentlig har.

Du skriver du fikk en melding, og kun det, og da fikk du problemer.

Og da trengte du at venninner, i flertall, stilte opp.

Da lurer jeg på hvor mye du forventet, som en godt voksen dame, at venninnene dine skulle stille opp.

Ovet en melding fra en kar (du ikke hadde historie med)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Du spør om å være med og om det er plass til en til, det er å invitere seg selv. Og det gjør man ikke. Hvis folk snakker om noe de skal og du syns det høres kjekt ut så sier du det, og hvis de vil ha deg med blir du spurt. Hvis ikke, ikke spør selv.  

Det har aldri vært sånn at man kan spørre om å være med. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Jeg hadde også trukket meg litt tilbake om jeg hadde sagt jeg skulle på fest og den jeg snakket med spurte om å få være med. 

AnonymBruker
Skrevet

Du forventer alt for mye av folk alt for tidlig, det skinner igjennom i alle dine innlegg her på kg. Det virker til at du ikke helt forstår sosialt samspill. Du burde heller fokusere på å komme deg i behandling hos noe profesjonelle som kan gi deg verktøy til å håndtere de sosiale relasjonene dine bedre. 

Anonymkode: ee7e3...632

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...