AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Hei, jeg har et spørsmål til dere som har tannimplantater (eller peiling på det). Når krone eller bro monteres på implantater, er det vanlig å legge en midlertidig toppfylling til å begynne med i tilfelle det må gjøres justeringer, eller er det vanligst å legge en ordinær fylling med en gang? Og er det vanlig at "skruehullene" vises veldig godt som mørke felt gjennom fyllingen? 🦷 Anonymkode: f61ad...067
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Jeg mener å huske at på den permanente kronen ble det lagt permanent fylling med en gang. Før det hadde jeg en midlertidig krone mens implantatet festet seg i kjevebeinet. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at skruehullene vises gjennom fyllingen. Jeg har en veldig liten krone, så fyllingen er omtrent like stor som skruen. Det er synlig at fyllingen er et annet materiale enn kronen, spesielt nå som kronen og fyllingen er ganske slitt. Dette er uansett ikke synlig utenfra. Det er lenge siden jeg fikk implantat, så hva som er vanlig kan ha blitt endret. Det er sikkert også forskjell på hvordan det gjøres på en liten tann som min eller dersom det er flere tenner. Det beste er uansett å kontakte tannlegekontoret om du er i tvil. Anonymkode: f867a...523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå