Gå til innhold

Innfinne seg med at du blir eldre og at skjønnheten falmer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle,

Jeg innser nå at jeg begynner å dra på årene. Når jeg ser meg selv i speilet ser jeg ingen skjønnhet lengre. 

Jeg har tidligere vært relativt pen. Ikke Miss Norway liksom, men jeg har alltid fått mye blikk og oppmerksomhet. Nå skjer det svært sjeldent at en mann snur seg og ser etter meg på gata. Dette har jeg egentlig blitt vant til nå, men det jeg ser i speilet er litt vanskelig å innfinne seg med allikevel. 

Jeg lever egentlig et lykkelig liv. Jeg har fine barn, og en fantastisk mann. Glad i jobben min er jeg også. Så hvorfor bry seg? 

Er heller ikke såååå gammel. Under 40. Trodde kanskje ikke skjønnheten skulle falme så raskt🙈

Flere i samme båt? 

Anonymkode: 360f6...ca5

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Satt og tenkte på det her om dagen, ble litt irritert da en håndverker som jeg likte godt og ville bruke mer (driver med totalrenovering og har hatt mange sløve innom) presterte å skrive på SMS at det er ikke ofte de har så vakre kunder. En dag vil jeg kanskje savne sånt, men den dagen har ikke kommet enda, gitt... Nå må jeg finne en annen maler.

Er snart 40 og synes jeg ser bra ut fremdeles, men fikk nok enda mer oppmerksomhet som 20-30 - men også mye mer uønsket oppmerksomhet. Så jeg savner ikke den, synes det er greit nivå nå.

En dag får jeg null oppmerksomhet, kanskje jeg vil savne den da. Men jeg føler jo at jo eldre jeg blir jo mindre bryr jeg meg - nå gruer jeg meg ikke til skjønnheten falmer, det er mer helseproblemene jeg ikke ser frem til.

Anonymkode: 3635e...597

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi snakkes om 10-15 år, da kan du klage.

Anonymkode: bf5ae...36c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, samme her 

Anonymkode: 6268f...41d

AnonymBruker
Skrevet

Syns igrunnen det er befriende å slippe denne konstante oppmerksomheten fra menn jeg 😃

k48

Anonymkode: ec213...747

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner tiden da jeg fikk oppmerksomhet. Nå er jeg i 50 årene og blir ikke oppløftet av det jeg ser i speilet om morgenen. Posete øyne og rynkete henge hals. Også er jeg singel! Løpet er nok kjørt for meg.

Anonymkode: 55f22...732

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg føler det helt mottsatt. Er 43 år. Alltid hatt draget, men mer nå faktisk. Jeg har ikke noe særlig med rynker enda, men føler ansikttrekka mine er finere nå faktisk. Jeg er garantert ikke der om 10 år da men😅

Anonymkode: 0dc36...d1b

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel fint å endelig slippe den evige oppmerksomheten fra menn 😀 Nå kan du gjøre det du vil uten mas

Anonymkode: ed790...8e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Merker det også, men har ikke tenkt å legge meg ned og gi opp av den grunn. Jeg trener mye, spiser sunt, sminker og kler meg pent. Jeg får fremdeles oppmerksomhet men av litt eldre menn. Ingen under 35 snur seg etter meg lengre😄

Anonymkode: 3246a...98d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri vært noen skjønnhet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen, og er bare 33. Når jeg ser bilder fra jeg var 23 kjenner jeg en sorg over at jeg aldri vil se slik ut igjen. Tror det handler om mer enn utseende, men at man aldri vil være i blandt den unge generasjonen lenger og livet er litt mindre spennende. Det er jo en omstilling å bli eldre på flere måter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i midten av femtiårene, og tror ikke at jeg er spesielt pen.
Positiv oppmerksomhet får jeg likevel nok av fortsatt, og jeg tror det har mest med livsinnstilling å gjøre.
Jeg er energisk, handlekraftig og omgjengelig, og for de fleste er nok det mer sjarmerende enn Miss Norge.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har det alltid vært omvendt. Jeg var ikke vakker i ungdom og barnealderen, jeg ble mye mobbet fra barneskole alderen til i 20 årene. 

Fra jeg var i midten av 30 årene og frem til nå har jeg vært en såkalt "late bloomer" drar menn i alle aldere og de mennene som var de guttene som mobbet meg forsøker nå å date meg med sine pondus mager og kjeklete eks damer som om det skulle være et pluss. 

Anonymkode: e5f6d...ae9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært spesielt pen, så for min del er det ikke "skjønnheten" jeg er redd for å miste. Jeg tenker mer på helsa og hater følelsen av å stadig ha mindre tid igjen i livet. Med tanke på hvor fort de siste ti årene har gått, så er det jo pinadø ikke lenge før jeg er pensjonist og ramler rett i reparasjonsalderen der alle de skumle sykdommen krangler om å sette seg i kroppen.

Livet er som en dorull; jo nærmere man kommer slutten, jo fortere går det. Det er skummelt det. Og deprimerende.

Anonymkode: d1c2e...c07

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldersskam er bare enda en idiotisk sosial konstruksjon skapt av menn som enda en metode å undertrykke kvinner på. 

Når du tar inn over deg at for hvert antirynke produkt du smører i ansiktet, hver injeksjon eller hver krone du bruker på kirurgi så er det en hvit rik mann på 50+ bak industrien og presset som tjener seg enda rikere på din usikkerhet - da blir det lett å slutte å bry seg! 

Om man skal henge seg så mye opp i utseende og aldring så vil det alltid være sånn at man bruker tenårene på å være usikker på seg selv, og i 20-årene ser tilbake på bilder og skjønner at man ikke hadde NOEN grunn til å være usikker, og i 30 og 40-årene ser vi tilbake på bilder av oss i 20 og 30 årene og innser at man burde vært mye mer fornøyd med seg selv enn hva man var da, også fortsetter det resten av livet at vi står i speilet i 40 og 50 årene og depper over heng og rynker, mens når vi er 80 ser tilbake på at vi ikke hadde så mye rynker og heng som vi innbilte oss da! Hvorfor kaste bort livet på å være misfornøyd med noe som er helt naturlig, som skje alle mennesker og som er umulig å forhindre? Vi SKAL eldes, det er meningen, og det er ingen skam i det! 

Anonymkode: 55e48...f48

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det når veggen kommer. Alle kvinner møter denne rundt 35-40 år. Den beste tiden er over nå, så håper du brukte den godt.

Anonymkode: 85c3f...3df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mye oppmerksomhet som ung. Er nå 45 år og fått mer tid til å trene, pynte meg osv og får fortsatt blikk.

Jeg merker at jeg blir bedre behandlet nå som 45 åringen en da jeg var i slutten av tretti årene og i begynnelsen av førti årene (var ganske nedfor i den perioden og ikke så opptatt av utseende). 

På treningssenteret her om dagen så har jeg lagt merke til en yngre mann måler meg litt med blikket. Han gikk forbi meg og målte meg med blikket nikket likt slik som Joy i friends da han gikk forbi (how you doing). Også merket at men jeg kjenner fra før av legger meg plutselig til på FB også (jeg er i forhold). Jeg nyter oppmerksomheten så lenge som jeg kan. Om fem - ti år så har det kanskje brått endret seg 

Anonymkode: a6ef9...885

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Athena Freyja said:

Jeg har aldri vært noen skjønnhet. 

Som du er her inne, virker du nydelig. 

Anonymkode: 19b79...0fe

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Aldri mer 20-årene! Jeg var riktignok utrolig vakker, men visste det ikke da. Mye uønsket oppmerksomhet.

Nå har jeg bikket 40, men føler meg mye tryggere på meg selv og det merkes. Føler at selvsikre damer er mer tiltrekkende på alfahann. Da slipper man disse usikre mennene som prøver å trykke deg ned. 

Men jeg har heldigvis en mann som vet å sette pris på meg. 

Anonymkode: 6abb1...1a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som du er her inne, virker du nydelig. 

Anonymkode: 19b79...0fe

Det var hyggelig sagt :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...