Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage, hvordan er en "drømme foreldre"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere tips til en førstegangs mamma med barns om starter i barnehagen til høsten?😊

Anonymkode: 7ed6f...e1c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si i fra på en ordentlig måte,hvis det er noe du er uenig i,men stol på at de ansatte prøver å gjøre det som er best for barnegruppa. Og husk at ditt barn ikke er det eneste barnet der. Ellers,tenk på at vi som jobber i barnehagen blir godt kjent med og ikke minst glad i barnet ditt! Vi ønsker det beste for alle barna "våre"!

Anonymkode: 12ce5...19a

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og,rent praktisk: sjekk jevnlig hva som trengs av klær og utstyr,og ikke minst: navn alt dere eier! 

Anonymkode: 12ce5...19a

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De som følger opp barna i forhold til klær og sko

som følger med på ukeplan 

skjønner det er flere barn i bhg og at. Ditt barn ikke har en voksen alene på seg

Ta opp ting på ordentlig måte om du lurer på noe

Anonymkode: ac094...8f4

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er flott når foreldre kan spørre eller ta opp ting de lurer på. Det er viktig med en åpen dialog. 

Ellers så er det flott når foreldre følger opp barnet uten å måttet mases på; sørge for nok klesskift og utstyr til enhver tid feks, stille opp på foreldresamtaler, lese ukeplan og beskjeder og slike ting. 

Anonymkode: f6659...917

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær bevisst på at ditt barn er ett av mange. Forstå at vi stort sett bare er 2 ansatte tilstede på avdelingen samtidig fordi vår åpningstid er mye lenger enn vaktene våre. Ha forståelse for at vi kan glemme ting eller ha miskommunikasjon oss ansatte imellom av og til. Ikke forvent at vi skal skifte på ungen og style håret dens til fotografering. Sørg for å ha nok skift og bleier på plassen. Ikke bli stående å prate ved henting, vi har egentlig ikke tid til det hvis vi skal ta oss av barna som ikke er hentet enda, den siste 1,5timen av arbeidsdagen er vi alene med barnegruppa. Gjelder også ved levering forsåvidt. Ikke press gjennom bleieskift før barnet er tørt hjemme, pga bemanningssituasjonen. La barnet spise det de andre barna spiser, dvs en liten is når noen har bursdag og kaviar på skiva (noen har veldig spesifikke krav selv om det ikke foreligger noen allergier). Les beskjedene vi sender ut, de sendes ut for en grunn (mener ikke oppdateringene om hva vi gjør hver dag, de er ikke så viktige, men beskjeder). Si ifra hvis du lurer på noe, reagerer på noe eller har en klage, vær åpen for svarene. Please ikke dynk klærne i tøymykner eller parfyme. 

Anonymkode: 03225...f6d

• Liker 6
  • Hjerte 4
Gjest Sprite
Skrevet

Pass på at barnet har utstyr og ellers det han/hun trenger på plass i barnehagen. Gi beskjeder i god tid, ha en god dialog. 
Og vær så snill. Ikke forvent vi skal vite hvilke klær barnet ditt har og ikke om det ikke merkes! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vær bevisst på at ditt barn er ett av mange. Forstå at vi stort sett bare er 2 ansatte tilstede på avdelingen samtidig fordi vår åpningstid er mye lenger enn vaktene våre. Ha forståelse for at vi kan glemme ting eller ha miskommunikasjon oss ansatte imellom av og til. Ikke forvent at vi skal skifte på ungen og style håret dens til fotografering. Sørg for å ha nok skift og bleier på plassen. Ikke bli stående å prate ved henting, vi har egentlig ikke tid til det hvis vi skal ta oss av barna som ikke er hentet enda, den siste 1,5timen av arbeidsdagen er vi alene med barnegruppa. Gjelder også ved levering forsåvidt. Ikke press gjennom bleieskift før barnet er tørt hjemme, pga bemanningssituasjonen. La barnet spise det de andre barna spiser, dvs en liten is når noen har bursdag og kaviar på skiva (noen har veldig spesifikke krav selv om det ikke foreligger noen allergier). Les beskjedene vi sender ut, de sendes ut for en grunn (mener ikke oppdateringene om hva vi gjør hver dag, de er ikke så viktige, men beskjeder). Si ifra hvis du lurer på noe, reagerer på noe eller har en klage, vær åpen for svarene. Please ikke dynk klærne i tøymykner eller parfyme. 

Oh dette var da voldsomt 🙈

• Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest Sprite
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva som er voldsomt?

AnonymBruker
Skrevet
Sprite skrev (11 minutter siden):

Hva som er voldsomt?

Du får lese det innlegget og se da, flere ting jeg reagerte pp hverfall 

• Liker 12
Gjest Sprite
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg har lest. Jobber i barnehage. Lurer på hva som er voldsomt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du bør kanskje utdype hva du reagerer på?

Anonymkode: 5af9a...565

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør kanskje utdype hva du reagerer på?

Anonymkode: 5af9a...565

Nå er ikke jeg vedkommende som lurte. Men jeg reagerer også på hva som i dine øyne kvalifiserer til en drømmeforelder 🙈

Jeg får takke meg til å bare være en helt vanlig forelder som bruker en del (parfymefritt) tøymykner så ungene slipper stive klær. Og som slår av en liten prat ved henting om det er noe jeg lurer på (forøvrig litt merkelig å forvente at man skal spørre om noe man lurer på men IKKE i de situasjonene som er naturlig som er henting/levering). Synes også det er en helt normal forventning fra helt 'normale foreldre om at personalet prøver å skjule en gedigen flekk og tørker bort søl i ansiktet før en fotografering som man betaler en del for. 

Foreldre er mennesker de også, blir teit å forvente at de ikke skal glemme skift og Bleier men likevel skal man ha forståelse for at dere glemmer :)

Men så synes jeg egentlig tråden i seg selv er litt barnslig i utgangspunktet. Hvorfor er det viktig å være en drømmeforelder egentlig? Det viktigste er vel at barna har det de trenger, det blir minst mulig surr, man kommuniserer høflig som man forøvrig gjør med alle andre, og som er interessert i hverdagen til barnet og barnehagen. Det er ikke et mål i seg selv å bli digget av ansatte i barnehagen. Håper bare de digger barnet mitt. 

Anonymkode: 899e4...743

• Liker 5
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå er ikke jeg vedkommende som lurte. Men jeg reagerer også på hva som i dine øyne kvalifiserer til en drømmeforelder 🙈

Jeg får takke meg til å bare være en helt vanlig forelder som bruker en del (parfymefritt) tøymykner så ungene slipper stive klær. Og som slår av en liten prat ved henting om det er noe jeg lurer på (forøvrig litt merkelig å forvente at man skal spørre om noe man lurer på men IKKE i de situasjonene som er naturlig som er henting/levering). Synes også det er en helt normal forventning fra helt 'normale foreldre om at personalet prøver å skjule en gedigen flekk og tørker bort søl i ansiktet før en fotografering som man betaler en del for. 

Foreldre er mennesker de også, blir teit å forvente at de ikke skal glemme skift og Bleier men likevel skal man ha forståelse for at dere glemmer :)

Men så synes jeg egentlig tråden i seg selv er litt barnslig i utgangspunktet. Hvorfor er det viktig å være en drømmeforelder egentlig? Det viktigste er vel at barna har det de trenger, det blir minst mulig surr, man kommuniserer høflig som man forøvrig gjør med alle andre, og som er interessert i hverdagen til barnet og barnehagen. Det er ikke et mål i seg selv å bli digget av ansatte i barnehagen. Håper bare de digger barnet mitt. 

Anonymkode: 899e4...743

Ts her, jeg vil det endte for barnet, derfor spør jeg. Ikke for å bli likt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Sprite skrev (1 time siden):

Ja jeg har lest. Jobber i barnehage. Lurer på hva som er voldsomt?

Du jobber i bhg men skjønner ikke det? Da forventer ci definitivt forskjellig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns også dette var voldsomt, og jeg har jobbet som barnehagelærer i 16 år. 
Min erfaring er at de fleste foreldre gjør så godt de kan. Tøymykner på klær eller en prat ved henting er ikke noe man slår ned på. Hos oss prøver vi derimot å snakke med alle foreldre ved henting (men vi er ikke alene på jobb i 1,5 time på ettermiddag, «bare» den siste halvtimen). 
Kommunikasjon er alfa omega, og her må begge parter bidra. Begge parter skal jo samarbeide til barnets beste. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns også dette var voldsomt, og jeg har jobbet som barnehagelærer i 16 år. 
Min erfaring er at de fleste foreldre gjør så godt de kan. Tøymykner på klær eller en prat ved henting er ikke noe man slår ned på. Hos oss prøver vi derimot å snakke med alle foreldre ved henting (men vi er ikke alene på jobb i 1,5 time på ettermiddag, «bare» den siste halvtimen). 
Kommunikasjon er alfa omega, og her må begge parter bidra. Begge parter skal jo samarbeide til barnets beste. 

Nettop, å skrive ikke stå å prate ved henting er absolutt ikke noe jeg mener er greit hverfall, vi oppfordrer da foreldre til å være interesert å høre om barnets dag. Skifte på klær til fotografering gjør vi også uten problem og skyllemiddel bryr oss ikke

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Husk at ditt barn er et av mange. 
Ikke ha egne preferanser på mat til barnet med mindre det er begrunnet i allergi.

Ikke ha masse klær og sko liggende i barnehagen for all slags vær, men tilpass daglig det været som er den dagen.

Husk å ta hjem vått tøy for å tørke. 
Les alle beskjeder som kommer, og følg de uten å måtte påminnes. 

Anonymkode: a592e...48d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husk at ditt barn er et av mange. 
Ikke ha egne preferanser på mat til barnet med mindre det er begrunnet i allergi.

Ikke ha masse klær og sko liggende i barnehagen for all slags vær, men tilpass daglig det været som er den dagen.

Husk å ta hjem vått tøy for å tørke. 
Les alle beskjeder som kommer, og følg de uten å måtte påminnes. 

Anonymkode: a592e...48d

Uenig i det med tøy. Plutselig er det regn, snø eller mye vind og ungen har bare tynn parkdress og joggesko fordi det var fint vær på morningen🙄 Har opplevd mange ganger at barn mangler klær i barnehagen, eller har for lite skift til å gå ut på ettermiddagen… 

Anonymkode: 37d26...786

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her, jeg vil det endte for barnet, derfor spør jeg. Ikke for å bli likt. 

Å være personalets drømmeforelder er ikke ensbetydende med at det er for barnets beste. Jeg kan skjønne om en ber om praktiske tips fra de som jobber i barnehage eller har erfaring med barn i barnehage, men det er jo ikke her fokuset ligger når man skal være en «drømmeforelder». Slapp av, pust med magen og senk skuldrene. Ikke alt trenger å være en konkurranse.

Anonymkode: f72f5...7e3

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...