AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Har et dilemma som jeg gjerne vil dele og kanskje få noen tips tilbake på hvordan jeg skal gå frem med dette. jeg og kjæresten har vært sammen i 5,5 år og har bodd sammen i 4 av di. Jeg flyttet for ca 1 år siden tilbake til hjembyen min og det ble da avstandsforhold. Dette har gått bra så langt og planen var at jeg egentlig skulle flytte tilbake til henne etterhvert. nå har det seg slik at jeg har begynt å føle meg usikker på om jeg vil flytte tilbake fordi jeg trives veldig godt her jeg er. Dilemma er at hun vil ikke flytte og det vil jo da ikke jeg heller. Jeg har ikke fortalt henne enda at jeg ikke kommer til å flytte tilbake, fordi jeg vet at så fort jeg gjør det så blir det mest sannsynlig slutt på forholdet. Tips/erfaringer er hjertelig velkommen. Anonymkode: 83dec...843
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Du velger lokasjon over dama, da er kanskje ikke forholdet det beste uansett? Du har jo bestemt deg. Da tenker jeg dama må få vite dette fortest mulig, ikke hold henne på gress når du vet du ikke kommer til å flytte tilbake. Det er dårlig gjort, og det tror jeg du vet. Hun må få velge om hun vil flytte etter eller om det er slutt. Anonymkode: ff4ae...63b 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har et dilemma som jeg gjerne vil dele og kanskje få noen tips tilbake på hvordan jeg skal gå frem med dette. jeg og kjæresten har vært sammen i 5,5 år og har bodd sammen i 4 av di. Jeg flyttet for ca 1 år siden tilbake til hjembyen min og det ble da avstandsforhold. Dette har gått bra så langt og planen var at jeg egentlig skulle flytte tilbake til henne etterhvert. nå har det seg slik at jeg har begynt å føle meg usikker på om jeg vil flytte tilbake fordi jeg trives veldig godt her jeg er. Dilemma er at hun vil ikke flytte og det vil jo da ikke jeg heller. Jeg har ikke fortalt henne enda at jeg ikke kommer til å flytte tilbake, fordi jeg vet at så fort jeg gjør det så blir det mest sannsynlig slutt på forholdet. Tips/erfaringer er hjertelig velkommen. Anonymkode: 83dec...843 Vær ærlig med henne, kanskje hun overrasker deg! La hun få ta valget, men høres ut som du allerede har valgt stedet framfor henne! Anonymkode: 98a44...f3a 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær ærlig med henne, kanskje hun overrasker deg! La hun få ta valget, men høres ut som du allerede har valgt stedet framfor henne! Anonymkode: 98a44...f3a Vi bodde sammen der hun kom fra først, men følte meg ensom og hadde ikke gode venner der, så jeg valgte å flytte pga. psykiske helse. Men jeg elsker henne over alt på jord, men jeg kan ikke la kjærligheten vinne om det ender med at jeg ikke har det bra med meg selv. Anonymkode: 83dec...843 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du velger lokasjon over dama, da er kanskje ikke forholdet det beste uansett? Du har jo bestemt deg. Da tenker jeg dama må få vite dette fortest mulig, ikke hold henne på gress når du vet du ikke kommer til å flytte tilbake. Det er dårlig gjort, og det tror jeg du vet. Hun må få velge om hun vil flytte etter eller om det er slutt. Anonymkode: ff4ae...63b Vi bodde sammen der hun kom fra først, men følte meg ensom og hadde ikke gode venner der, så jeg valgte å flytte pga. psykiske helse. Men jeg elsker henne over alt på jord, men jeg kan ikke la kjærligheten vinne om det ender med at jeg ikke har det bra med meg selv. Vi har et helt fantastisk forhold, men er det nok å kun ha en person i livet og ingen andre? Du misforstår om du tror at jeg velger stedet helt uten videre Anonymkode: 83dec...843 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 Det er mulig å holde liv i et avstandsforhold, så lenge det beveger seg fremover. Men om ingen av dere er villig til å flytte har dere jo stagnert. Så jeg tenker du må være ærlig, og så bli enig om hva dere skal gjøre. Anonymkode: 187d7...9e8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har et dilemma som jeg gjerne vil dele og kanskje få noen tips tilbake på hvordan jeg skal gå frem med dette. jeg og kjæresten har vært sammen i 5,5 år og har bodd sammen i 4 av di. Jeg flyttet for ca 1 år siden tilbake til hjembyen min og det ble da avstandsforhold. Dette har gått bra så langt og planen var at jeg egentlig skulle flytte tilbake til henne etterhvert. nå har det seg slik at jeg har begynt å føle meg usikker på om jeg vil flytte tilbake fordi jeg trives veldig godt her jeg er. Dilemma er at hun vil ikke flytte og det vil jo da ikke jeg heller. Jeg har ikke fortalt henne enda at jeg ikke kommer til å flytte tilbake, fordi jeg vet at så fort jeg gjør det så blir det mest sannsynlig slutt på forholdet. Tips/erfaringer er hjertelig velkommen. Anonymkode: 83dec...843 Du bør være ærlig med henne, jo før jo bedre. I og med at dere har en avtale på at du skal flytte tilbake til henne igjen, men nå ønsker å bli der du er, er jo noe hun må få vite. Du skriver at dere har et fantastisk forhold. Ikke sikkert hun føler det samme hvis hun føler seg ført bak lyset. La henne få vite hva du har bestemt deg for. Anonymkode: 73525...b9c
Serafin Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har et dilemma som jeg gjerne vil dele og kanskje få noen tips tilbake på hvordan jeg skal gå frem med dette. jeg og kjæresten har vært sammen i 5,5 år og har bodd sammen i 4 av di. Jeg flyttet for ca 1 år siden tilbake til hjembyen min og det ble da avstandsforhold. Dette har gått bra så langt og planen var at jeg egentlig skulle flytte tilbake til henne etterhvert. nå har det seg slik at jeg har begynt å føle meg usikker på om jeg vil flytte tilbake fordi jeg trives veldig godt her jeg er. Dilemma er at hun vil ikke flytte og det vil jo da ikke jeg heller. Jeg har ikke fortalt henne enda at jeg ikke kommer til å flytte tilbake, fordi jeg vet at så fort jeg gjør det så blir det mest sannsynlig slutt på forholdet. Tips/erfaringer er hjertelig velkommen. Anonymkode: 83dec...843 Hei! Tror det kjærlighetsforholdet mellom dere to er helt kjørt hvis dere ikke er enige i hvor dere to skal bo sammen fremover. Blir nesten litt sånn som GT i tv-serien Rådebank som bare vil bo i bygda mens hu første dama hans ville på backpackertur og se seg rundt i verden. Det bare funker ikke i lengden med et kjærlighetsforhold da. Og du, din psykiske helse og deg selv er aller viktigst. Det er ikke mulig å ta vare på andre hvis du ikke tar vare på deg selv først og du ikke har det bra. Endret 14. mai 2023 av Serafin
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 Ville prioritert psykisk helse! Det finnes ikke bare én rette for oss, tror jeg. Og kanskje hun ombestemmer seg og flytter etter? Uansett så må du snakke med henne om dette. Anonymkode: 439ed...a23
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Skrevet 15. mai 2023 Dere som sier at han velger sted framfor henne... Hvis hun ikke vil flytte, så gjør jo hun akkurat det samme. Anonymkode: 55f6f...d16 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #11 Skrevet 15. mai 2023 Valg av bosted er noe mange ikke tenker på i starten av et godt forhold, men som ofte er lite reversibelt når det kommer til stykket. Fordi det er alltid den som vil bo en annen plass, som vil forandre på forholdets premisser, og derfor blir sett som den som eventuelt ødelegger ved å flytte. Ikke riktig at det skal være slik! Angående psykisk helse, det er ikke alltid så enkelt som når ts beskriver fra sin synsvinkel. Av og til så må man jobbe, jobbe hardt til og med, for å skape trivsel i ny by. Venner kommer ikke av seg selv i voksen alder, og mange trivselsfaktorer er noe man selv må skape. Anonymkode: 589ac...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå