AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Skal på firmafest om to uker og vil da være 10uker på vei. Vi skal blant annet i en klatrepark med ziplines - er det noen her inne som har erfaring med det? Burde jeg droppe det eller går det helt fint? Har ikke fortalt det enda, og tenkte egentlig å vente litt til, men kan jo fint skylde på knesmerter eller noe annet. Anonymkode: 1673c...bbf
Hulderen Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 (endret) I klatreparken Høyt & Lavt kan ikke gravide klatre. Du risikerer å få slag mot magen, så du bør nok avstå. Endret 14. mai 2023 av Hulderen
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Hadde ikke risikert det. Sjansen for at du får slag mot magen eller faller kraftig er jo kanskje ikke så stor, men det er ikke en sjanse jeg hadde tatt. Anonymkode: c424f...8bc
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 Ikke gjør det. Jeg trodde det var ufarlig for gravide i første trimester. Laget til og med en tråd om det. Var i uke 7. Var i klatreparken, var forsiktig. Men hadde en SA tre dager etter. Vet selvsagt ikke om det er noen sammenheng, men man vet aldri. Anonymkode: 80a58...4e8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 Ts her. Takk for alle svarene. Jeg tenkte at det med mage skulle gå greit fordi jeg ikke har noe mage enda, var mest bekymret for støt og plutselige bevegelser, men da gjør jeg som dere sier og gjør noe annet (vi har jo mange som har diverse helseplager, så de må sikkert finne på noe annet uansett). Blir sikkert en barnebursdag eller to i klatreparken senere 😆 Anonymkode: 1673c...bbf
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke gjør det. Jeg trodde det var ufarlig for gravide i første trimester. Laget til og med en tråd om det. Var i uke 7. Var i klatreparken, var forsiktig. Men hadde en SA tre dager etter. Vet selvsagt ikke om det er noen sammenheng, men man vet aldri. Anonymkode: 80a58...4e8 Det har selvsagt ingen sammenheng. Det er ikke sånn at klatring = spontanabort. Anbefalingen er grunnet risiko for fall, slag og andre uheldige hendelser. Hvis du ikke hadde noen uheldige hendelser kan du slå det hekt fra deg. Her jeg bor er det vanlig for gravide som driver med klatring å holde på til langt ut i tredje trimester. Det er selvsagt noe man må føle på selv, og jeg vil ikke anbefale en nybegynner det samme, men det er ikke automatisk farlig, og det er mange ting gravide gjør som er vel så risikofylt, som en ikke ville ansett som risikofylt egentlig. Som å bære på eldre barn, sykle, kjøre taxi eller buss i syden, spise mat i utlandet og så videre. Anbefalinger er til for at en hver skal kunne ha et trygt svangerskap, også de som ikke evner å vurdere risikoer. For hvem som helst kan desverre bli gravid i dag, selv om man ikke nødvendigvis kan ta vare på seg selv en gang. Anonymkode: cb63d...725 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå